Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 12:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Pouls Audiobutik - Anbefales (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kab60
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 April 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hej hifi4all,

Jeg vil advare imod, at mit indlæg kan virke kvalm. Men jeg kan forsikre jer for, at jeg hverken er i lommen på Poul eller i buksen på fruen. Manden fortjener bare ros. Efter at have skrevet lidt frem og tilbage med Poul, tog jeg derud engang i februar, for at lytte lidt på nogle ATC højttalere. Det var ikke meget jeg fik lyttet, selvom jeg satte mig til rette i lejlighedens musikstue. Det var sjovere at høre Poul fortælle, så jeg glemte helt at få lyttet til de ATC 11’ere, jeg var interesseret i.

Han er speciel. Jeg nægter at tro på, der bliver født mange af hans slags. Men sikke en forfriskning. Nu er jeg vant til den unge handelsskolesælger med sin dertil begrænsede viden om hifi; ja han klarede sig sikkert kun akkurat igennem erhvervsøkonomi på HHX. Så er det sjovt med noget helt anderledes. Og det er Pouls Audiobutik altså. Poul skulle måske have brugt mere tid på erhvervsøkonomi, for den service han yder, har de da droppet de fleste andre steder med stor kommerciel succes; vel mest fordi det ikke kan betale sig. Jeg må dog indrømme, jeg håber, det her måske kan få flere til at prøve ham—både for hans skyld, men også for jeres. Foreløbig skal jeg ikke selv have skiftet udstyret ud.

Jeg endte med at snuppe er par ATC 11’ere med hjem, og hold da fast hvor blev jeg skuffet. Ikke fordi mine netkabler var standard eller højttalerkablerne manglede tilspilning; stjernerne stod vidst også som de skulle den dag. Men fordi min forstærker ikke havde juice nok til at trække de små tunge, lød det bare ikke som det skulle. Det var jeg selvfølgelig advaret imod, så efter lidt skriftlig korrespondance, fandt vi frem til en billig og brugt effektforstærker. Og så skete der ting og sager. Jeg vil ikke forsøge mig som ordekvilibrist med termer som dynamik, transparent eller musikfilosofi. Det lyder bare overbevisende. Simpelthen. Der bliver hørt meget musik nu, og selvom lydtrykket er steget, medfører det ingen klager fra overboen. Jeg vælger, smånaivt, at tro, det er fordi hun også elsker lyden.

Den gode service? Udover at afsætte et par timer en eftermiddag, byde min far og jeg på cappuccino (sikke et sælger trick--han fik endda damen til at lave den!) samt smide nogle kabler oveni (endnu en klassiker!) som jeg dog afslog—jeg tror de er fine dem jeg har—så lovede han, at hjælpe til med at finde brugt udstyr til mig. Det holdt han. Plus, han gav mig mulighed for at levere 11’erne tilbage inden for de næste to år, hvis jeg i mellemtiden finder ud af, at jeg får lyst til at opgradere. Ikke så meget kabelvoodoo og højglans. Bare god service og en stærk tro på kvaliteten af det man sælger.

kab,

Til top Vis kab60's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kab60

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

kab60 skrev:
Manden fortjener bare ros.

Jeg har selv været så heldig at tilbringe nogle timer i denne overraskende høje mands selskab, og ja jeg kan kun sige, at han er sku noget for sig selv. Aldrig har jeg mødt en "sælger" så ligefrem og nede på jorden. Meget inspirerende at høre ham fortælle fra det noget massive bagkatalog af information, som han har. At han ikke brød sig om mine GamuT'er gjorde så ikke så meget, da jeg heller ikke brød mig helt vildt om hans ATC'er (bortset måske fra en sublim evne til at spille højt med en (måske for) tør bas), var som sådan ligegyldigt, for han var bare ærlig. Jeg har kun ros til ham i hvert fald, og skal jeg nogensinde føre min drøm ud i livet om at starte et studie, er han helt sikkert listet som mulig leverandør i grej,
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 April 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej Syntes da overhovedet ikke inlæget er kvalm. Der mangler faktisk efter min mening lidt flere success oplevelser fra de danske forhandlere, jeg syntes det er dejligt med et friskt pust af ros til en forhandler her på hifi4all.

Tror da, der er flere som mig der gerne høre ros da jeg så bruger det som en guide til hvor det er godt at handle, lige en lille opfrodring til at fortælle om flere succes oplevelser herfra (gerne i en anden tråd for ikke at snuppe kab60's)

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 April 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er svært at få lyst til at besøge denne mand, når han gang på gang kun kan rose sit eget og nærmest svine alt andet til.

Han må ha rigeligt med kunder og ikke higer efter flere, for hans fremtoning på hans egen side, viser nærmest at han ikke har brug for flere kunder.

Han ved sikkert en masse og har noget godt grej, men det har andre også og det er HER jeg synes denne Poul er ret irriterende, da han slet ikke kan se noget godt i andet end det han selv har/forhandler.

Det kan godt være at jeg måske har et helt forkert syn på denne mand, men at dømme udfra hans egen hjemmeside og han "måde" at skrive om andres grej, der er lysten til at lære han at kende nærmere, faktisk ikke eksisterende.

Men godt at der er nogle der er glade/tilfredse og synes de har fået en super behandling

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 22 April 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Sucess oplevelser er sgu altid dejligt at høre om synes jeg! Som LilleNørd også siger så er det et "friskt pust", specielt efter en del tråde der kun fortæller om dårlige oplevelser med div. forhandlere.

Der ud over så ser det ATC højtalere jo ganske nydelige ud :) Jeg kan kun prale af at have hørt den helt lille SCM-7, men på trods af dens beskedne ydre så spiller den faktisk rigtig godt og har en overbevisende bas på trods af dens meget beskedne størrelse.

Mvh. Henrik

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 22 April 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Har du snart mere og brokke dig over

"heltny"???????

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 22 April 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

"heltny"???????

Læste du den sidste linie ?

Har du læst på Pouls side ?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 April 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da personligt godt følge heltny. Det her er en mand der på hans forside har svinet adskillige H4A medlemmer til og for ikke ret lang tid siden, svinede Audio Analogue til fordi han ikke skulle forhandle det længere. Hvad skal det nu gøre godt for???
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 22 April 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Jeg kan da personligt godt følge heltny. Det her er en mand der på hans forside har svinet adskillige H4A medlemmer til og for ikke ret lang tid siden, svinede Audio Analogue til fordi han ikke skulle forhandle det længere. Hvad skal det nu gøre godt for???

Nej nej, LEXUS har helt ret.

Poul har aldrig svinet nogen.

Poul har altid ret.

Lexus bør måske læse lidt inden HAN skaber sig unødigt i en tråd, med ord der INTET har med tråden at gøre.

Men når LEXUS er på banen, er det ikke tilladt at komme med sin mening

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 22 April 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har i noget tid været lidt lun på at høre et par scm 100a, det kunne være man skulle kigge forbi! 
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 22 April 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

"heltny"???????

Det er ikke brok, det er den skinbarlige sandhed. Alle der ikke er enige med Poul får svineren. Hifi4all og dens moderater er da heller ikke blevet forbigået!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 April 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Poul giver en ganske god service, jeg har købt et par ATC scm 40 af ham, men han har en klassisk sælgerfejl, man skal ALDRIG taler negativt om andres produkter, men i stedet for finde noget der fungerer sammen med det.

Og så er han meget forudindtaget, jeg spurgte om en effektforstærker i ATC, det er nok ikke så godt sagde han, hvorfor svarede jeg, jo de er ret dyre! hvad er priser da? lidt over 30.000 kilo.

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 22 April 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
lexus skrev:

"heltny"???????

Det er ikke brok, det er den skinbarlige sandhed. Alle der ikke er enige med Poul får svineren. Hifi4all og dens moderater er da heller ikke blevet forbigået!

Ja jeg skal ikke ha skrevet mere her på forum.

LEXUS går bare i selvsving over at man har en mening

Først over en handel, så KSB og nu denne Poul.

bhp12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 April 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:

Poul giver en ganske god service, jeg har købt et par ATC scm 40 af ham, men han har en klassisk sælgerfejl, man skal ALDRIG taler negativt om andres produkter, men i stedet for finde noget der fungerer sammen med det.

Og så er han meget forudindtaget, jeg spurgte om en effektforstærker i ATC, det er nok ikke så godt sagde han, hvorfor svarede jeg, jo de er ret dyre! hvad er priser da? lidt over 30.000 kilo.

Nå men det endte med at jeg købte en Exposure ivdr regulated til 30.000 kr, går nok lige nå man har over 70.000 kilo i løn, vær aldrig forudintaget over for kunderne!!!

70.000 kilo = 70.000.000,-

Ja, så er 30.000 ikke meget.........

Til top Vis bhp12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhp12

kab60
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Nu skal vi ikke starte endnu en diskussion, hvor folk beretter om, hvor meget de føler sig trådt over tæerne af store unuancerede Poul. Det er der mange der er blevet, og om det er i orden, vil jeg ikke forholde mig til. Jeg vil heller ikke ind i en længere diskussion omkring AA, men blot sige, at den fremlægning du kommer med her, jo blot er din vurdering af, hvad der er sket. Og er det ikke også en unuanceret udgave? Den passer selvfølgelig godt på store stygge Poul, men det er i hvert fald ikke den udgave, jeg har hørt. Men iøvrigt også helt irrelevant for denne tråd.

Jeg har skrevet om mine positive erfaringer med en forhandler. Det kan folk have forskellige meninger om, men det er dog iøjnefaldende, at jeg næsten kun hører negative ting fra folk, der ikke har mødt ham, men blot føler sig forulempet, af hans optræden på nettet.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 22 April 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

kab60 skrev:
Mastervol skrev:

Nu skal vi ikke starte endnu en diskussion, hvor folk beretter om, hvor meget de føler sig trådt over tæerne af store unuancerede Poul. Det er der mange der er blevet, og om det er i orden, vil jeg ikke forholde mig til. Jeg vil heller ikke ind i en længere diskussion omkring AA, men blot sige, at den fremlægning du kommer med her, jo blot er din vurdering af, hvad der er sket. Og er det ikke også en unuanceret udgave? Den passer selvfølgelig godt på store stygge Poul, men det er i hvert fald ikke den udgave, jeg har hørt. Men iøvrigt også helt irrelevant for denne tråd.

Jeg har skrevet om mine positive erfaringer med en forhandler. Det kan folk have forskellige meninger om, men det er dog iøjnefaldende, at jeg næsten kun hører negative ting fra folk, der ikke har mødt ham, men blot føler sig forulempet, af hans optræden på nettet.

Jeg skrev også til sidst at jeg synes det var fint.

At man så har et helt andet indtryk af ham, ved at læse på hans egen side - tjae.

Men jeg gad godt vide hvordan og hvorledes, med de folk som HAR besøgt ham, men valgte ikke at købe noget der og måske oven i købet nævne at man ville købe Gamut

Det er skide godt og fint at du føler dig rigtig godt behandlet, det er jo det det drejer sig om - jeg har bare en klar fornemmelse af at Poul synes rigtig godt om folk der har noget af hans grej og faktisk ikke rigtig bryder sig om folk der ikke vil ha noget fra ham.

Se det er jo bare en mening - min mening - ikke andet. (Undskyld Lexus)

Men selvfølgelig er det dumt at komme med sin mening på et forum

Oven i købet en mening som man langt fra er ene om

kab60
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:

Nå men det endte med at jeg købte en Exposure ivdr regulated til 30.000 kr, går nok lige nå man har over 70.000 kilo i løn, vær aldrig forudintaget over for kunderne!!!

Jeg er enig. Poul er måske ingen god sælger, men det synes jeg som kunde er lækkert. Han spurgte til mit budget, og da jeg forklarede, at det var begrænset, sagde han, at jeg hellere skulle købe brugt. Han havde ikke noget liggende, men hjalp som sagt med at finde noget på DBA. Det giver ikke penge i kassen til ham, men det er super service, og det værdsætter jeg. I dit tilfælde har han ramt ved siden af, ingen tvivl om det, men hvorfor fortalte du ikke selv hvad dit budget var?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 22 April 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

kab60 skrev:
Mastervol skrev:

Det er rigtig at dem der har mødt ham siger at han er en helt fin fyr. Derfor undrer hans optræden på nettet mig. Jeg mener det må være muligt at opføre sig nogenlunde ordentligt udadtil selvom man ikke er en potentiel kunde hos ham.

Du må da have læst nogen af hans klummer og skrivelser på hans side, hvad er din holdning til dem? Så får vi forhåbentlig også en holdning fra modparten.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 April 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
(snip)Det er ikke brok, det er den skinbarlige sandhed. (snip)

brok ER den skinbarlige sandhed, Sonny-boy. Fat det nu

Og skulle Poul en dag vælge at svælge i noget, der kunne henføres kategorien hetz eller andet omkring netop den skinbarlige sandhed (aka brok), skal han da være mere end velkommen... Hvis blot han tager sig sammen og strammer sit til tider ret uinteressante og jævne sprog en anelse op.

Hygge,

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 April 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg fortalte ikke hvad mit budget var, for han havde jo bedømt om jeg havde råd eller ej....meget dumt...det er sælgeren der skal spørger ind til hvad en kunde har brug for og så spørger ind til budget, så ønsker og budget passer sammen, det er helt elementær grundviden for en sælger.
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes