Forfatter |
|
buster69 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blevet kontaktet af Søren Hansen ang. om min rotel DVD, stadig var til salg. Han var meget interreseret i den. Har skrevet frem og tilbage med ham på sms og snakkede med ham i tlf. Han ville ikke betale mig forud for den, men ville have den sendt på efterkrag. Hvilket var ok med mig. Tog fri om mandagen for at få den sendt som aftalt med søren, gennem danske fragtmænd. Snakkede med ham 5 min før den blev sendt fra aalborg. Men nu vil han ikke tage imod pakken. Når danske fragtmænd og mig selv ringer til ham, Så siger han bare HALLO HALLO og så bliver røret smidt på. Sagen er nu den, at jeg for en regning fra danske fragtmænd på 500 kr i fragt........ FLOT, Det er takken for at være flink.
Vil bare sige, handel ikke med den mand.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send en regingen på 500 kr. til denne Søren (hvis kan ikke betale den kan de jo gå til inkassor)
Ellers er det forbudt i dette forum at hænge en mand ud med fuld navn og adresse, dette beder du om at fjerne i dit indlæg
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da fint for hifi4all redaktionen, at der pludselig kommer en politibetjent som Star Trek 
Måske får han slettet sin advarsel 
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
buster69 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Send en regingen på 500 kr. til denne Søren (hvis kan ikke betale den kan de jo gå til inkassor)
Ellers er det forbudt i dette forum at hænge en mand ud med fuld navn og adresse, dette beder du om at fjerne i dit indlæg  |
|
|
Det er ok med ikke at hænge andre ud på dette forum. Men det er alt jeg har på manden, ingen bruger navn. Og min hensigt var at hjælpe andre på dette forum, hvilket efter min mening kun kan gøres ved at skrive hvem han var, for der er mange Søren hansen her i danmark !. Men det er slettet, held og lykke i andre.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det håber jeg sørme osse, at jeg få
Derfor kan man da god hjælpe hifi4all redaktionen (ved ikke om de er gået på ferie)
Og jeg er ikke S.H.
Og sagen omhandler jo kun 500 kr. og ikke 500.000,- kr., synde at det er et lille beløb at, svine en mand til for.
At bruge hele navnet, er måske ok da som du skrier er mange af samme navn i Danmark
PS. husk også at ændre navnet i overskriften (elles kan det jo værre lige meget)
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet det samme med en kedelig person fra Køge, han ville ikke betale forud da han tidligere var blevet snydt - fair nok varen blev så sendt med en fragt mand og som opkrævning. Efter 2 forsøg på at aflevere pakken opgav firmaet og tog pakken med tilbage igen. Heldigvis kom jeg ikke til at betale for forsendelsen.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
buster69 skrev:
Jeg blevet kontaktet af Søren Hansen ang. om min rotel DVD, stadig var til salg. Han var meget interreseret i den. Har skrevet frem og tilbage med ham på sms og snakkede med ham i tlf. Han ville ikke betale mig forud for den, men ville have den sendt på efterkrag. Hvilket var ok med mig. Tog fri om mandagen for at få den sendt som aftalt med søren, gennem danske fragtmænd. Snakkede med ham 5 min før den blev sendt fra aalborg. Men nu vil han ikke tage imod pakken. Når danske fragtmænd og mig selv ringer til ham, Så siger han bare HALLO HALLO og så bliver røret smidt på. Sagen er nu den, at jeg for en regning fra danske fragtmænd på 500 kr i fragt........ FLOT, Det er takken for at være flink.
|
|
|
Tak det er godt at du advare os om sådanne mennsker!!!
Glem alt om hva folk skriver om du ikk må dit og dat!! bare ud med det!!
MVH
Don
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 666
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offentlig gabestok - ja tak!
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
buster69 skrev:
|
|
|
Tak det er godt at du advare os om sådanne mennsker!!!
Glem alt om hva folk skriver om du ikk må dit og dat!! bare ud med det!!
MVH Don |
|
|
Jeg er sku helt enig her!
Jeg kan godt se dillemaet, men jeg vil altså hellere undgå selv at blive røv rendt ved ikke at handle med denne mand!
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, er også enig i at man skal advare andre om "svindlere" og andet, MEN..
Der er jo altid 2 sider af en sag, og nu ved vi jo ikke hvad søren hansen har gang i. Måske er der en god forklaring, og så er det lidt surt at blive hængt ud på nettet.
Måske har han ikke mulighed for at komme på nettet i øjeblikket og ser derfor ikke denne tråd
|
Til top |
|
|
Nik Nak Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan slet ikke se noget dilemma - det er vel ikke forskelligt fra rating-systemet på f.eks. Ebay? - Og hvis den anden part i handlen er utilfreds eller uenig skal han vel nok give sig til kende.
Folk der saboterer muligheden for handel mellem private på nettet bør bekæmpes med alle midler - tænk hvor besværligt det vil være, hvis folk mister tiltroen til systemet, og man så er nødt til at rejse land og rige rundt for at købe/sælge brugt gear IRL.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at der er folk der ikke kan se noget fornuftig, og let kan gå efter mande, da manden har værre i en gabetstok med navn og adresse, og så
er det lige gyldig om det er 10 kr. eller 500 kr. Så dette kan værre farlig for manden, når der er nogle de synde at de lige skal banke noget
fornuft i manden.
Det ville sige at man opfordre til selvtægt, derfor er det moralsk forkert at bringe navn og adresse.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemstillingen er hvorledes vi skal forholde os som brugere hvis vi bliver snydt. Dog synes jeg det er uheldigt at starte en tråd som denne, idet der altid er 2 sider af samme sag, og man hurtigt kan komme til at hænge en anden person ud pga. en misforståelse e. lign. (siger ikke at det er tilfældet her). Der er flere muligheder for at forhindre sager som denne her på Hifi4all, men hver af dem har også ulemper.
1) Bliver man snydt herinde, så slettes "synderen" som medlem eller får tildelt en advarsel. Dermed kan "synderen" ikke kontakte os (hvis man udelukkes). Ulempen er, at der skal være en der går ind og vurderer om der rent faktisk er snydt. Man kan jo f.eks. have misforstået hinanden, men det kan desværre også være tale om ren chikane fra anmelders side, idet formålet er at udelukke en bruger. Hvem skal bruge tid på at gå ind og vurdere disse sager???
2) Hifi4all indfører et rating system. Dejligt nemt at se hvem man skal passe på, men ikke idiotsikkert. Dette kræver igen en stor investering af tid (og nok også økonomisk), at få et sådanne system op at stå.
Nogen enkel og sikker løsning har jeg ikke, men jeg tror ikke at Hifi4all skal blandes ind i vores indbyrdes private handler. Personligt sender jeg ikke noget med efterkrav/postopkrævning, hvis udgiften hertil ikke er betalt på forhånd. Prisen på det fremsendte reguleres selvsagt for denne udgift. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|