Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 12:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ebay (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thrane36
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at købe hifi via ebay, men spørgsmålet er om man tager en for stor risiko. Desuden er det vel et spørgsmål om man f.eks. kan få
sendt højtalere fra UK, og om man evt. skal betale VAT. Er der nogen her i dette forum, der har erfaringer?

Mvh. Mikkel
Til top Vis Thrane36's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thrane36

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt meget hifi på nettet(Ebay).

Læs altid beskrivelsen to gange for ikke at overse en lille detalje, udtrykket MINT, bruges om ALT bare det ser hæderligt ud.

Fragten er meget dyr fra England, væsentligt bedre fragtpriser fra Tyskland.

Der kommer ikke told og moms på når man handler indenfor EU.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hej Thrane

VAT er den Engelske moms. Altså den ER betalt.

Som Zakken skriver, er fragten forholdsvis dyr fra England.

Tag et godt kig på de bemærkninger og karaktere, andre købere har givet sælger.

Og sund fornuft er jo aldrig en ulempe.

MVH

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Den pris auktionen ender på + pakning og forsendelse er den pris du skal betale, der løber ikke yderligere omkostninger på hvis du handler i UK eller tyskland. Der kan evt blive tale om et lille tillæg hvis der betales via Paypal. Jeg vil klart anbefale Paypal som betalingsform, det er nemt og sikkert.

Tjek sælgers feedback, den kan fortælle dig meget om hvor sikkert det er at handle med vedkommende. Hvis du handler HIFI på Ebay så undgå sælgere der ikke har solgt noget før. Læg osse mærke til hvornår de sidst har solgt noget, hvis det er lang tid siden kan der være tale om en falsk sælger. Jeg har haft over  100 handler på ebay, mest musik men osse HIFI og jeg har aldrig haft problemer.    

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Thrane36
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Tusind for de mange svar!!! kanon

Med hensyn til fragtomkostninger står der 30 pund i UK og 60 pund til EU. Det virker da meget billigt for et par gulvhøjtalere. Virker det urealistisk
billigt?

PS: Tyskland er også ok, men man skal vel også tage med at et pund kun står i 10 kr for tiden
Til top Vis Thrane36's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thrane36

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Forkert!

Der er ikke moms på brugte varer uanset land.

Men der afregnes det pågældende EU-lands momssats - f.eks. engelsk moms på 17% på alle nye engelske varer etc. - Man betaler kun moms en gang - så har du betalt den engelske moms kan du frit overføre varen til DK.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

hifibo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

det passer nu ikke at det er uanset land,

køber du brugt udenfor EU, så kommer der afhængigt af beløb tit moms og told på.

/bo

Til top Vis hifibo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifibo

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Zakken skrev:

Forkert!

Men der afregnes det pågældende EU-lands momssats - f.eks. engelsk moms på 17% på alle nye engelske varer etc. - Man betaler kun moms en gang - så har du betalt den engelske moms kan du frit overføre varen til DK.

Jeg kan dælme garantere dig at der kommer moms på brugte varer hvis du handler udenfor EU. Jeg skal med glæde affotografere den sidste afregning jeg fik ved handel i USA. Der er både moms, told og et helvedes håndteringsgebyr.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Thrane36 skrev:
Hej

Jeg overvejer at købe hifi via ebay, men spørgsmålet er om man tager en for stor risiko. Desuden er det vel et spørgsmål om man f.eks. kan få
sendt højtalere fra UK, og om man evt. skal betale VAT. Er der nogen her i dette forum, der har erfaringer?

Mvh. Mikkel

Jeg handler en del der, det er nemt hurtigt og billigt. Dog bruger jeg mest ebay i England.

Den med fragten er jeg ikke helt enig i er dyr, prisen for og få sendt noget derovre fra er faktisk ret billig iforhold til postdk's takster for samme vægt ved f.eks royal mail.

Nu ved jeg ikke hvad udstyrs klasse du har tænkt dig og handle i. Desvære er en del auktioner på virkelig dyrt udstyr som krell, mark levinson og mcintosh grej desvære lavet af svindelere der slet ikke har udstyret, men gerne vil have dine penge. heldigvis er ebay ret gode til og få slettet de auktioner igen, holder du dig dog til og kun betale med paypal er du ret godt dækket ind hvis du skulle blive fuppet af en.

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Jeg handler en del der, det er nemt hurtigt og billigt. Dog bruger jeg mest ebay i England.

Den med fragten er jeg ikke helt enig i er dyr, prisen for og få sendt noget derovre fra er faktisk ret billig iforhold til postdk's takster for samme vægt ved f.eks royal mail.

Det kommer selvfølgelig an på hvad man synes er dyrt.

Jeg gav ca. 500.- i porto på en Sony forforstærker. Jeg tjekkede prisen på Royal Mails hjemmeside, og det var det billigste. Dog er priserne sommetider lavere derovre, så det alligevel kan svare sig.

Det bedste råd er vel at bruge sin sunde fornuft. Hvis noget er vildt billigt, så læs lige beskrivelsen igen.

Jeg kan huske en der troede han købte en masse dele til en VW golf cabriolet, men som i virkeligheden købte et billede af en masse dele til en VW golf cabriolet

Det stod i annoncen at man bød på et billede, men han var nok så forblændet at han havde overset det.

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:
Martin_Kbh skrev:
Zakken skrev:

Forkert!

Jeg kan dælme garantere dig at der kommer moms på brugte varer hvis du handler udenfor EU. Jeg skal med glæde affotografere den sidste afregning jeg fik ved handel i USA. Der er både moms, told og et helvedes håndteringsgebyr.

Ja helt korrekt...varer udenfor EU. Men er moms først afregnet indenfor EU afregnes den ikke igen.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Zakken skrev:
Martin_Kbh skrev:
Zakken skrev:

Forkert!

Ja helt korrekt...varer udenfor EU. Men er moms først afregnet indenfor EU afregnes den ikke igen.

Ok, så er vi enige. Men er det ikke mest på tjenesteydelser i f.eks. England at de tillægger VAT?

Jeg har ikke set auktioner hvor der stod at prisen er +VAT, man jeg skal måske bare lede efter de rette ting.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes