Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 20:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Prisnedsættelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

I forbindelse med at jeg skulle købe mit LCD-tv, mailede jeg med forhandleren, og stillede diverse spørgsmål, heriblandt om der ville komme større prisnedsættelser på tv'et i hans butik til Januar, da jeg så ville vente. Han svarede at det ikke ville ske, og jeg købte derfor tv'et i midt-december. Nu ser jeg så i et tilbudskataloget at det pågældende tv er sat ned med 4000,- kr. Det vil jeg betragte som en større nedsættelse. Jeg går ud fra at en butikschef i en større kæde har kendskab til hvornår der er udsalg, og i større eller mindre omfang hvilke produkter der evt. vil være med.

Mit spørgsmål er nu, hvad I ville gøre i en sådan situation?
Jeg har mailet til butikken igår, og venter selvfølgelig stadig på svar, men er det mig der er for naiv i forhold til at stole på en sælgers ærlighed i dette tilfælde?

og jeg ved godt at jeg intet lovmæssigt krav har på kompensation, men kan man forvente noget i forhold til "god kundeservice"?

Jeg har desværre ikke gemt mailen fra ham
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Du må jo have en kvittering på dit tidligere køb. Tag den med ned i butikken, og find ham som lovede dig at dit tv ikke ville stige. Konfronter ham med problemet og håb på det bedste. Det gavner efter min mening ikke at sende en mail. Personlig henvendelse er det bedste.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Du har vel 14 dage - hvor du kan levere det tilbage !
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Mange butikker, køre med 14-30 dages pris garranti, hvor er det købt ????

Hvis han ikke vil give dig 4000 tilbage eller vare for 4000,- så er det en grov svine streg.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Det er jo bare den chance, man må tage som forbruger, du kunne jo bare vente med at købe til du var sikker, men der havde jo heller ikke været nogen garanti for at varen ikke var faldet i pris til februar, sådan er det jo bare.

Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

taupe
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Med mindre du har garantien på skrift, skal du ikke forvente noget positivt resultat. Du skal måske ligefrem være heldig, om sælgeren kan huske hvad han har lovet dig. Omvendt er det måske også lidt "hovedet under armen" at købe et fladskærms TV 14 dage før det store januar udsalg og samtidig forvente, at du ikke ville kunne gøre et bedre køb ved at vente 14 dage.

Jeg tror uanset hvornår man køber fladskærm, vil det relativt kort tid efter kunne købes billigere - ligesom PC'er.

Håber du har heldet med dig.

Med venlig hilsen

Til top Vis taupe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taupe

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

I en fysisk butik har man ikk 14 dages returret.

Og jeg er udemærket klar over at elektronik vil falde og man bare må tage chancen og købe på et tidspunkt, tingene vil jo altid falde, det er heller ikke det der er sagens kerne, der hvor jeg føler mig snydt er at jeg spørger direkte om der kommer udsalg/prisnedsættelser i januar og så får et nej, og derefter ser det modsatte 14 dage efter.
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

corneille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

De fleste produkter vil komme på udsalg før eller siden. De ansatte ved ofte ikke hvilke produkter som kommer på udsalg da det besluttes fra højeste sted. Jeg tror ikke engang en butikschef i en større butikskæde ved hvad der kommer på udsalg. Køb i november/december er vel lidt en chance.
Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er det en chance, men følte bare jeg havde halv/hel-garderet mig ved at spørge om evt. udsalg mv. og et nytårsudsalg mener jeg nu at en butikschef i en kæde burde have kendskab til, omend ikke til alle produkter der ville være med i udsalget.

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg kan sagtens se dit problem og ærgelse. MEN hvor rimeligt er det lige, at nogle kunder får vink om udsalg uger i forvejen? Hvem skal oplyses og hvem skal ikke? I mine øjne er det den risiko man løber ved, at købe inden januarudsalget.
BTW: så tror jeg ikke butikschefer bliver informeret i de store kæder hvor ALT er centralt styrret...

For år tilbage arbejdede jeg i detail-branchen og der var da en del "gode faste og gamle kunder" der gerne ville vide hvad der kom på udsalg og ligeledes gerne ville foran i udsalgskøen: politikken var selvfølgelig ganske klar, at det kom ingen. IKKE fordi jeg tror det er tilfældet her!

BTW igen: jeg sytes også der er ærgerligt, at nogle af mine børns julegaver nu kan købes med stor rabat, men sån´ er livet...

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ang. rimeligheden og din argumentation, så ifølge dig er det heller ikke rimeligt at nogle kunder forhandler sig frem til rabatter? Hvem skal have rabatten og hvem skal ikke?
Det drejer sig jo i sidste ende om et skøn fra sælgers side hvad man vil give/oplyse, og jeg troede bare at en butik med ganske almindelige entusiaster som ansatte , ville være ærlige overfor mig, direkte adspurgt.

Jeg er også selv butiksansat, og jeg oplyser da kunder om hvis jeg ved at en vare vil blive sat ned med et større beløb inden for kort tid. Det vil måske virke forkert udfra et salgssynpunkt, men min holdning er bare at den goodwill vil lønne sig på længere sigt.

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår til fulde din ærgelse over, at have "tabt" nogle penge ifht. den senere udsalgspris. Jeg kan så kun håbe, at du, da du handlede syntes, at du fik fuld valuta for dine penge.

Men jeg kan ikke lige se hvor det fremgår af mine argumenter, at det skulle være urimeligt at en kunde forhandler sig frem til en "god" pris. Det er vel netop markedsvilkårene i et liberalt samfund. Men hvor går grænsen: skal en butiksansat oplyse om udsalgspriser en uge i forvejen, to uger, en måned, tre måneder? Og hvem skal der oplyses til: nye kunder, gamle kunder, "gode" kunder?

Som jeg ser det, burde den ansatte havde meldt klart ud, at den slags oplyses der ikke om. Manglende politik på området fra virksomhedens side er sikkert årsagen. Men helt ærligt, så forventer jeg ikke, at kassedamen i Bilka skal kunne oplyse mig om næste måneds tilbud. OG der er vel ingen forskel på kassendamen i Bilka og ekspedienten i en specialbutik eller hvad?

Jeg må samtidigt sige, at jeg er fuld af beundring for din sælger-holdning, og der må være mange lykkelige kunder i "din" butik, som i stedet har købt et gavekort så modtageren selv kan købe gaven når udsalget starter i morgen.

Mvh
Mike

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Jeg synes faktisk der er stor forskel på en kassedame i Bilka og butikschefen i Hifiklubben, forventer da en noget bedre rådgivning hos chefen med 100 vare i sortimentet end hos kassedamen med 3000? varer i sortimentet. Men det er vel lidt OT.

Og havde han sagt at han ikke udtalte sig om den slags, fint nok, det ville være helt fair, men når han direkte adspurgt siger nej, mener jeg bare han påtager sig et "ansvar" overfor mig som kunde.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo forskelligt fra kæde til kæde.. men jeg ved at i Expert er der 14 dages prisgaranti... og der er  der ikke noget slinger i valsen med det. Så synes da du skal ta en snak med den butik du har handlet i.. og mon ikke I finder ud af noget.. det ville da være underligt... Og synes da Hifiklubben plejer at være til at snakke med
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Igen forstår jeg din ærgelse. Øhhh kommer lige til at tænke på, at Klubben har noget pris-et-eller-andet. Jeg har da hørt om folk der får tilbagebetalt ved prisnedsættelser i Klubben. Måske det ikke gælder ved udsalg - jeg aner det ikke,  men det er da helt klart værd for dig at tjekke. Måske du skulle gå til hovedsædet istedet for bestyren/butikschefen?

Politikken kan vi hurtigt blive enige om der er noget rivende galt med.

Jeg ønsker dig held og lykke med din nye investering - og håber du får held med en dekort af en aller anden slags.

De bedste ønsker fra
Mike

Lydpeter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg må desværre erklære mig enig med de personer som ikke mener der i praksis er noget at komme efter. Men det ændrer ikke på at det er meget usympatisk at sige at der ikke kommer prisnedsættelser på den pågældende vare, medmindre man ved dette med sikkerhed. Uærlighed er desværre almindelig hos visse forhandlere af elektronikudstyr (tænker særligt på Fona og lignende butikker, hvis sælgere ofte vil påstå hvad som helst for at sælge et produkt).

Det som jeg mener er det grundlæggende problem, er at konkurrence, og herunder sammenhæng mellem en gros pris og detail pris, er sat ud af kraft i december måned. CD-er som har været konstant nedsat til 70 kr. resten af året, koster pludselig 150 kr., og øvrige varer sælges til overpris. Som forbruger bør man overveje at give gavekort i stedet for julegaver for at straffe denne uskik som er til stor skade for forbrugerne. Og så bør man undgå at købe varige forbrugsgoder til sig selv, med mindre man er decideret desperat.

Til top Vis Lydpeter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lydpeter

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan vist ikke helt slippe "sagen". Check linket nedenfor og se om det er noget du kan gøre brug af. Jeg kan ikke i Klubbens katalog eller på deres hejmmeside se om det stadig er gældende, men det er da værd at tage med i din argumentation. Der som jeg ser det, nok skal sendes til "toppen" af firmaet:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13785&K W=hifiklubben

Endnu engang med håbet om en for dig fordelagtig løsning
Mike

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Mange tak for linket, Mike, det må da kunne bruges til at kunne danne en slags præcedens i denne sag. Og tak til alle der har givet deres besyv med, om ikke andet kan jeg da konkludere at det var for "dumt" at forkæle mig selv i december måned

Men jeg vender tilbage i morgen aften, hvor jeg forhåbentlig har fået et svar fra den pågældende afdeling

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Så kom der svar, efter lidt skriven frem og tilbage. Noget gavekort kunne jeg ikke få, men vil få en passende kompensation ved mit næste køb.

Chefen kunne godt huske min mail og vores samtale, og var heldigvis meget fornuftig og fair at "snakke" med, så det var lækkert med en ordentlig afslutning på forløbet.

Tak til alle, der kommenterede situationen og kom med råd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes