Forfatter |
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude
Jeg har tænkt mig at købe et LCD LG26LX2R hos digital4all i Tyskland. Er der nogen som har nogle erfaringer med Dem ?. Under Deres leveringsbetingelser skrevet med småt skriver de følgende:
Leveringsbetingelser: Leveringstiden er ca. 1-5 hverdage, fra du har sendt din bestilling, til du får den med posten. Ved plasmaskærme, lcd-tv, projektorer samt hjemmebiografer, skal vi have modtaget din indbetaling på vores konto, før vi bestiller produktet. Derfor kan det forekomme, at leveringstiden på disse produkter bliver et par dage længere. Ved forsendelser til udlandet, aftales fragtbeløbet ved den aktuelle bestilling. BEMÆRK: plasmaskærme, lcd-tv, projektorer samt hjemmebiografer sendes ikke, men skal afhentes i butikken i Harrislee. Du kan evt. selv bestille en fragtmand til at afhente produktet hos os. Handlen vil i så fald blive betragtet som afhentet af dig, hvorfor den 14 dages returret ikke er gældende.
Kan det være rigtigt at man selv skal afhente sin fladskærm eller selv sørge for transport ? __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo
Ingen som har erfaringer med digital4all.dk
__________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erfaringer  __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men hvis de skriver det er det vel rigtigt. Men om det er en lovlig "omgåelse" af 14 dags retur retten ved jeg ikke.
Jeg ville finde en anden forretning. De er vel heller ikke de billigeste?
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestilt samme LCD fra digitalo.de, med betaling ved levering for 924 Euro + 50 Euro for fragt ca. ialt kr. 7.200.
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bluesky
Tak for dit svar.
De er de billigste i DK. 8300,- m/ dansk garanti, men synes at det er underligt at de kan sende alt mulig andet undtaget fladskærme. De lokker godt nok med at man ved afhentning kun skal betale tysk moms 16%. Men hvad kan jeg som privat bruge det til !
Jeg ringer til dem Mandag. Det må kunne arrangeres
Bluesky skrev:
Jeg har lige bestilt samme LCD fra digitalo.de, med betaling ved levering for 924 Euro + 50 Euro for fragt ca. ialt kr. 7.200. |
|
|
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke en Dansk foretning. Læg mærke til deres adresse/retur adresse er i Tyskland. Og som de nævner tysk moms. Du skal jo som privat betale moms, så det er da til din fordel at den er lavere.
Du står ikke spor bedre såvidt jeg kan se ved at handle hos dem end ved alle andre tyske forretninger. Du for bare lov til at betale ekstra for en dansk hejmme side.
Jeg synes deres "omgåelse" af 14 dage retur retten stille denne forretning i et noget tvivlsomt lys, jeg ville holde mig væk.
|
Til top |
|
|
Martyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig - hold dig væk!
Det er ikke værd at støtte en butik som prøver at undgå deres forpligtelser overfor forbrugeren. Jeg tvivler desuden meget på at de kan undgå de 14 dages returret, idet det kommer an på hvor handlen er indgået, og altså ikke hvor varen afhentes. Alt det er dog ligemeget, da man som hovedregel ikke kan tale fornuftigt med den slags mennesker.
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Bluesky
På Deres hjemmeside er det prisen med 25 % der er gældende. Omregnet til 16 % moms sparer man så 600 kr. Dette gælder kun ved afhentning og som du siger så ryger returretten. Er betingelserne lovlige. Det er så det store spørgsmål ?
Bluesky skrev:
Det er ikke en Dansk foretning. Læg mærke til deres adresse/retur adresse er i Tyskland. Og som de nævner tysk moms. Du skal jo som privat betale moms, så det er da til din fordel at den er lavere.
Du står ikke spor bedre såvidt jeg kan se ved at handle hos dem end ved alle andre tyske forretninger. Du for bare lov til at betale ekstra for en dansk hejmme side.
Jeg synes deres "omgåelse" af 14 dage retur retten stille denne forretning i et noget tvivlsomt lys, jeg ville holde mig væk. |
|
|
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
Er betingelserne lovlige. Det er så det store spørgsmål ? |
|
|
Her kan jeg kun svare for danske butikker. Godt nok er der fælles EU regler, men jeg har ingen anelse om de tyske butikker som digital4all.dk er anderledes stillet her.
Herhjemme vil det være sådan, at det er butikstypen som afgør om det er fjernsalg (med returret) eller butikssalg. Sælger de per postordre eller via internettet, så er det fjernsalg. Sælger de via en fysisk butik, så er det ikke.
Gråzonen er når en forhandler både har en fysisk butik og en internet butik. Her kan man vist ikke sige at det er det ene eller det andet, det må bero på en juridisk afgørelse.
I dette tilfælde er det dog en tysk butik - så glem ethvert slagsmål med dem om det. Det er ikke det værd. Køb et andet sted.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke turde overføre kr. 8.200 på forhånd til denne forretning, om det så er lovligt eller ej. Her står du meget dårligt i forhold til Visa eller betaling ved levering. Og så til en forretning, med en under alle omstændigheder tvivlsom politik.
Hvad får dig dog til at tro du vil får en bedre service her end andre buttikker der ikke prøver på at snyde dig for de 14 dage?
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Transient]
På Deres hjemmeside er det prisen med 25 % der er gældende. Omregnet til 16 % moms sparer man så 600 kr.
[\QUOTE]
Jeg har ikke sat mig ind hvad de skriver om moms, men der er da noget der ikke stemmer. Hvordan kan de have en pris med 25% moms, som du slet ikke kan handle til, da du er tvunget til at hænte i Tyskland til 16%. Er det ikke bare 16% på alt de sælger og de priser de viser er med 16% tysk moms?
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bluesky
Hvad afgjorde dit valg ved køb af denne skærm 
Bluesky skrev:
Jeg har lige bestilt samme LCD fra digitalo.de, med betaling ved levering for 924 Euro + 50 Euro for fragt ca. ialt kr. 7.200. |
|
|
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker du mit valg af forhandler eller fjernsyn?
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var primært skærmen jeg tænkte på
Var digitalo.de de billigste ?
Bluesky skrev:
Tænker du mit valg af forhandler eller fjernsyn? |
|
|
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 12 November 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital4all.dk
Tænk meget før du handler over nettet med sådanne ting.
Nedenstående kamera kan købes i Bingo elle Platan foto for 6.400,00 DKR, hvilket er 99,00 DKR billigere end hos denne hjemmside forhandler. Så de er for dyre uden service og betjening - hos de to nævnte forhandlere kan man komme og få hjælp og service efetr købet, hjælp ud over disken, uden det er besværligt. Jeg har selv lige handlet pågældende kamera + ekstra linser, så jeg har oplevet det, blot ved at orientere sig lidt, ligesom det ikke gør noget man er lidt om sig og kigger priser. det nytter ikke at ringe og spørge, man skal ud og stå der som interesseret køber, de der telefon osere hører de på 100 gange om dagen, og de får kun den vejledende pris.
Det samme gælder med TV og for den sags skyld HiFi også, hvilket jeg har handlet meget af igennem tiderne.
Varenummer: 753828 Vægt: 1 Kg. Canon EOS 350 D Kit 18-55 sort 8,0 MP 3 billeder/sek. med op til 14 billeder i serie. E-TTL II flashsystem DIGIC II 7-punkts AF DPP-billedbehandlingssoftware til RAW-filer Samtidig dannelse af RAW/JPG-billede mulig USB 2.0 Hi-speed/Video Out Kompatibel med EF/EF-S objektiver og EX Speedlite flasher PictBridge-kompatibel
Jeg nævner det bare som eksempel - alt bliver besværligt når man handler sådanne ting over nettet, og man kan ikke stå med varen i hånden, fra det øjeblik man betaler.
Det værste er når der opstår et eller andet og garantien skal i gang, så bliver det tungt og besværligt at håndtere. Hvis man har en god forhandler og man kan vise priserne er lavere andre steder, så er de som regel interesseret i at rykke med ned i pris. Måske ikke helt ned, men tæt på og så er der også service og hjælpe funktionen hos denne lokale / nationale forhandler.
Det kan være meget besnærende at købe billigt på nettet med den slags ting, men på længere sigt kan det blive dyrt og hamrende besværligt. Hvis man bor tæt på grænsen, kan man måske handle i Flensburg, men derudover skal man tænke sig godt om, der er masser af tilfælde på ventehistorier og stor problemer. Og man skal ikke glemme hvor følsomme nogle af de tinger,og kræver opdateringer og service i starten.
Så tænk før du kasserer den danske forhandler - og det siger jeg ikke fordi jeg e rtilknyttet handel eller noget i den retning, men udelukkende som bruger og en bruger som tit og ofte har haft brug for service og hjælp samt garanti reparationer.
De danske forhandlere må bare være der når handelen er der, de tider med store fortjenenester og monopol er forbi - og det viser sig jo også at mange af dem er der og matcher priserne.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udelukkende på zerocools anbefaling idet den kan lave 1:1 pixel mapning ved tilslutning til en HTPC og ikke nedskalere HD til under 720. Der er kun LG skærme pt. der kan det. Ellers ville jeg have valgt en Samsung.
digitalo.de er ikke de billigste, men de sender per efterkrav, de har eksiteret som forretning et stykke tid, de svare også hurtigt på emails. Det er så ikke nogen garanti for hvordan de opføre sig hvis der opstår problemmer.
Den billigste jeg kan se ligenu er Hirsch-Ille, de sender vist kun på forudbetaling. De var der ikke forleden dag da jeg bestilte, ellers ville jeg måske have valgt dem. Jeg har handlet der før. Og slaget gik fint, jeg har dog sener mailet dem for en kopy af faktura'en og fik ikke noget svar.
Tysk hifi priser
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
De danske forhandlere må bare være der når handelen er der, de tider med store fortjenenester og monopol er forbi - og det viser sig jo også at mange af dem er der og matcher priserne. |
|
|
Dek kan jeg godt nok ikke se, El-giganten skal have 11.000 for dette fjernsyn der kan fås fra 6.400 + levering fra Tyskland. Det er da en forskel der vil noget.
Re. garanti er det rigtig da LG ikke har europa garanti, så den skal sendes til tyskland. Det gælder så ikke for alle mærker da nogle har europa garanti. Det er så heller ikke alle der giver god service i DK. Jeg har da haft nogle meget uheldige sager i DK, som selvfølgelig ligeså godt kan ske i tyskland. Og så er det da lidt nemmere med samme sprog.
|
Til top |
|
|