Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 09:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Scala Hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en lidt (for?) sjov oplevelse her den anden dag da jeg var ude at kigge efter Audio Magic hifi møbler. Som den velforberedte nørd havde jeg naturligvis hentet forhanler listen over Århus hvor Scala Hifi var nævnt. Scala Hifi har en hjemmeside der dog ikke fortæller noget om deres udvalg af møbler selv om der er et punkt under produkter til det, men nuvel, skulle aligevel ned tæt forbi butikken. Inden for modtages jeg af en venlig mand der modtager mig med ordene "Audio Magic? dem har jeg aldrig hørt om". Han checker endog med sin chef der heller ikke har hørt om Audio Magic. Øv nå, jeg sørger til hvad de så har - jov de har som sælgeren udtrykte det "sonderet markedet og ikke fundet noget godt". OK! fedt, så må de have nogle virkeligt gode møbler og sælgeren bliver sat i gang med at demo deres egne kreationer. Indrømmet de så meget smarte ud med alt det Linn i dem, men da jeg så fortalte manden at jeg skulle proppe en Parasound effektforstærker ind i hans små kasser blev der meldt pas . Det lidt "for" sjove var så at han uden at spøge forsøgte at sælge mig et effekttrin der passede til hans møbler ... smuttede hurtigt ud igen 

Ellers var det en nydelig butik, rigtig en til designer folket
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hehe, altid rart med en butik som er klar over hvad de sælger ;-)

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at besøge Scala i nær fremtid. Jeg har hørt meget om butikken efterhånden. I et tidligere indlæg blev det påstået at Scala har nulstillet Jonas Bøjers hjerne og indlæst ny firmware i ham, hvilket har medført at JB nu har Linn udstyr for flere hundrede tusinde.

Jeg må huske at sætte min egen hjerne i Write-protect mode inden jeg bevæger mig derind, så det samme ikke sker for mig

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Ja det er fantastisk ikke :-)

Har selv været ude for nøjagtig det samme, blot i København og også med AudioMagic. Jeg spurgte sælgeren pænt, og han anede ikke hvad jeg talte om.

Efter at have konsulteret sin chef, fandt han en ældgammel brochure frem, med en prisliste fra 2000 (dette var i 2004) og med både æselører og kaffepletter.

Men som han sagde: Vi kan skaffe hvad som helst.

Ja tak for kaffe siger jeg bare!

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

Scala Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem
Scala Hifi

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hej Zorglub,

det er ca. 5 år siden vi sidst har haft Audio Magic møbler i vores butik, så Frederik (ham du talte med) kender det ikke. Jeg kunne bedre have hjulpet dig, men var optaget da du besøgte os. Hvordan han har udtrykt det, da han forklarede om vores udvælgelse af møbler kan jeg ikke sige, men der er ikke meget efterspørgsel på Audio Magic og lignende møbler mere. Derfor har vi valgt de Clic møbler som du er blevet præsenteret for. Hvad han ikke vidste, var at de netop kommer i en større dybde på 55 cm til udstyr som det du har.

Og hvis jeg kender Frederik ret, så har han nok foreslået dig en ny forstærker med et glimt i øjet ;-)

Det er rigtigt at vi har gjort meget ud af indretningen af vores butik. Det er for at vise hvordan et godt musik- eller surroundsystem kan integreres i et moderne hjem. Lydkvaliteten er dog stadig det vigtigste parameter når vi udvælger produkter, for der er ikke meget der bringer samme glæde som et system der begejstrer hver eneste gang man tænder for det.

Jeg håber da at du har lyst at besøge os igen næste gang du er i nærheden.

Ole Iversen
Til top Vis Scala Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scala Hifi Besøg Scala Hifi's Websted

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg må da også indrømme at ved første øjekast i butikken ser der meget "stil rent" ud -  Men efter at have været rundt og kigget/lyttet/snakket så er der årsager til det hele ser så "tomt" ud.. Det er ikke kun for at få det til at virke eksklusivt...

Jeg har været der et par gange og servicen er i TOP

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

SCALA skrev:

Jada!, nu ser det jo ud til at skufferne passer lidt bedre
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

blitz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hmmm....

Undskyld mig, men ansat i en seriøs hifi butik også ikke vide at der findes et mærke ved navn Audio Magic???..

Uden at have specielle præferencer for omtalte mærke er det nu ikke mit indtryk at det går så skidt med efterspørgslen på dette og andre tilsvarende produkter.

Blitz

SCALA skrev:

Hej Zorglub,

det er ca. 5 år siden vi sidst har haft Audio Magic møbler i vores butik, så Frederik (ham du talte med) kender det ikke. Jeg kunne bedre have hjulpet dig, men var optaget da du besøgte os. Hvordan han har udtrykt det, da han forklarede om vores udvælgelse af møbler kan jeg ikke sige, men der er ikke meget efterspørgsel på Audio Magic og lignende møbler mere. Derfor har vi valgt de Clic møbler som du er blevet præsenteret for. Hvad han ikke vidste, var at de netop kommer i en større dybde på 55 cm til udstyr som det du har.

Og hvis jeg kender Frederik ret, så har han nok foreslået dig en ny forstærker med et glimt i øjet ;-)

Det er rigtigt at vi har gjort meget ud af indretningen af vores butik. Det er for at vise hvordan et godt musik- eller surroundsystem kan integreres i et moderne hjem. Lydkvaliteten er dog stadig det vigtigste parameter når vi udvælger produkter, for der er ikke meget der bringer samme glæde som et system der begejstrer hver eneste gang man tænder for det.

Til top Vis blitz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blitz

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

det er ingenting, jeg har været udsat for sælgere (ikke scala!)

der Aldrig havde hørt om Densen, og ikke kendte til eksistensen af bl.a. System Audio og Rega (sjovt nok konkurrentens produkt..)

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

det er ingenting, jeg har været udsat for sælgere (ikke scala!)

der Aldrig havde hørt om Densen, og ikke kendte til eksistensen af bl.a. System Audio og Rega (sjovt nok konkurrentens produkt..)

Den med System Audio tror vi på, men de 2 andre produkter..... næh nej 

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har været udsat for en sælger som jeg syntes var for meget som om det ikke er andet end Linn der duer i hans øjne, men prøv bare selv at gå derind de bider jo ikke og sælge skal de selvfølgelig også prøve på det er jo deres levebrød.

Har også været til et udmærket DVD,SACD demo i deres butik det var en anden end ovenfor nævnte person og han var mere afslappet og knap så salgsfikseret.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes