Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 08:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit lille hygge surround... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
comen1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

 

Er tidligere bruger af dette forum, men har ikke lige haft tiden med mig, så det er ikke blevet til meget info og debat på det seneste. I mellemtiden er jeg flyttet til Sverige med min dejlige kæreste, og vi har fået et barn sammen. Det gør at jeg lige nu er jeg på 10 ugers forældreorlov, så når den lille sover kan jeg bruge lidt tid på min hobby

 

Lidt om mit setup:

  • Reciever - Denon AVR 1803 gold, en ældre sag, som bestemt kan følge med i et mindre setup som mit. Kunne godt have brugt noget video-konventering, gerne fra alle typer til HDMI... Jeg har kigget lidt på box, som jeg har set herinde, men den har ikke så mange indgange.
  • DVD - Denon DVD 2200 gold, en rigtig god maskine, som jeg ikke rigtig kan få erstattet, medmindre jeg virkelig skal have spændér-bukserne på... Det eneste der mangler er HDMI, da der er sådan en indgang på Z4'eren!
  • Højtaler - Jamo E700 / E7CEN, højtalerne er købt som demo-model og var derfor spillet til, dejlig bonus ved "brugtkøb". Højttalerne mangler helt klart noget bund, men jeg overlever lidt endnu.
  • SUB - Mangler men jeg kigger med lys og lygte på brugt markedet, da jeg ikke vil spændere en bondegård på denne post.
  • TV - Phillips 42" plasma, jeg har ikke modelnavnet, men det gør det fint grundet en digital-satelit forbindelse, så ingen klage herfra.
  • Projector - Sanyo Z4, den er suveræn!! Før havde jeg en ASK 95 dataprojector, som egentligbare gav et stort billed... Nu har jeg et superfint billed bare ved hjælp af component-kabler fra DVD.
  • Lærred - eller mangel på samme... Som en del andre her i forummet har jeg snydt lidt og købt et rulle-mørklægningsgardin fra Ikea, det fungerer fint indtilvidere, men vil meget gerne have et ordentligt lærred, men kommer tid kommer kartofler.
  • Spillemaskiner - Playstation2 og Xbox, begge er et must da jeg egentlig bedst kan li' at spille på Xbox'en, og kæresten er vild med Quiz-spillet BUZZ...

Forbindelser - Lidt blandet:

  1. Satbox > TV, ClickTronic 2m scart
  2. Satbox > Rec., ClickTronic 1m scart>composite
  3. Satbox > Z4 via Rec., ClickTronic 15m composite
  4. DVD > TV, ClickTronic scart
  5. DVD > Rec., Profigold koaxial, vil gerne kører analog 6ch, da DVD'en har en meget bedre D/A-konvertor end rec.'en, men har ikke plads til alle de kabler i skabet.
  6. DVD > Z4, ClickTronic component
  7. Spillekonsoler > Z4 via Rec., ClickTronic 15m composite, ville også godt køre en fobindelse til TV'et, så jeg også kan spille ved fuld dagslys, men det gør jeg ikke lige pt., da jeg ikke har kablerne til det.
  8. Højtalerne, er forbundet via standard 2mm højtalerkabel, ikke noget vildt, da jeg mener alt andet villle være total overkill. Der skal virkelig noget til, at jeg og min familie kan høre en reel forskel.

 

Også til lidt af det som i allerhelst vil have billeder:

Setup: Øverst fra V, Playstation2 også Xbox'en. På nederste rækker kommer AVR 1803 og ved siden af min DVD 2200, begge i "guld-finish" Ærgeligt, at de ikke laver det længere, så man kunne skifte lidt ud, uden at det er hele baduljen der skal skiftes (hvis man vil have at det passer lidt sammen). Lige pt. står enhederne med frit udsyn, senere kommer der en glaslåge, som er ved at blive forvandlet fra skuffefront til en normallåge, der vippes ned.  

Setup'et i TV-mode. Højre og venstre højtaler er lige som bag-kanalerne hængt op under loftet, for at få dem lidt af vejen. Øverst i midten kan man lige ane mit "lærred", det hænger forskudt ift. TV'et, således at billedet i Bio-mode hænger lige midtfor kongepladsen...

"Bagsiden" af setup'et, og med en dejlig "lille" sofa til den der sidder på kongepladsen...

Jamo E700, spiller meget bedre end de fleste lige ville tro... Og deres "nye" diskanter, som er "seperat ophængt" i højtaleren, for du et godt difineret lydbilled. I alle fire hjørner er højtalerne hængt op i universal-beslag fra Vogel. Oprindeligt var høtalerne æbletræs farvet, men de blev hurtigt spraymalet hvide, da det klart passede bedre ind med vores valnødde møbler.

Jamo E7CEN , som i bund og grund er identisk med dem i hjørnerne, dog med den undtagelse, at der er monteret 2 mellemtone-enheder på den, så den har næmmere ved at følge med når der skal ydes... Centeren står på fire gummiføder, de originale som fulgte med, det fungere og der er ikke noget i skufferne eller ovenpå møblet, som "synger" med.....

Også min dejlige Z4... Den gør det rigtig godt selv om jeg ikke kører med HDMI signal. Selv ved fremvisning af TV-billeder via satbox'en og et simpelt composite-kabel giver den et ok billed. Z4'eren er ophængt i Vogels super fede universal beslag, som er meget nemt at montere i loftet og endnu næmere at tilpasse til den projector man ønsker...

Bio-mode.... Her i dagslys, så det giver ingen fornemmelse af kvaliteten, men det kommer der billeder af senere.... Men her kan man se hvordan det ser ud, om ikke andet. Og som beskrevet tidligere, er det "bare" et rulle-mørklægningsgardin fra Ikea, som bliver brugt som lærred.

 

Håber der var lidt i kunne bruge... Til de nærmeste forbedringer, vil der inden alt for længe komme mørklægningsgardiner op i stuen (ikke af rullegardinstypen, nogle lidt pænere, no fence, men kønne er de ikke) hvilket selvfølgelig gør, at jeg også kan se film midt på dagen, og i sommerferien...  Og en SUB ligger meget højt på ønskelisten, men ikke for enhver pris og gerne brugt...! Billeder af "bioen" i brug vil komme i løbet af den kommende tid

Kom endelig med ris/ros, eller foreslag til forbedringer, jeg er åben for alle forslag.

Det var alt for nu - Cliff



__________________
Denon AVR 1803 - stærk receiver
Denon DVD 2200 - rigtig god dvdafspiller!
Jamo E700 og E7CEN - mangler en SUB!!
Sanyo Z4 - det er en super projector, prøv den...
Phillips 42" - ukendt model!!
Til top Vis comen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af comen1
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Det ser pænt ud, meget flot desigen de jamo hter der. Det er også sejt, at du har malet dem hvide. Nå du får en sub vil du blive overrasket, over hvor stor forskel det giver i film (glæd dig). 
Mvh. Morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

nice nice... kan godt lide dine "hvide" højtalere..

Jeg kan slet ikke forstå, at du har kunnet undvære en sub, den er da et must til film.. så det kan jeg godt forstå er højt på din ønskeliste.. kan kun tilslutte mig ovenstående kommentar, glæd dig til et liv med bas..   

 

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
comen1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

 

Jeg forstår heller ikke hvordan, men det er nu gået meget godt... Jeg har jo ikke været vant til andet i et stykke tid også vænner mig sig til det...

Men hvad skal jeg nu købe??



__________________
Denon AVR 1803 - stærk receiver
Denon DVD 2200 - rigtig god dvdafspiller!
Jamo E700 og E7CEN - mangler en SUB!!
Sanyo Z4 - det er en super projector, prøv den...
Phillips 42" - ukendt model!!
Til top Vis comen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af comen1
 
comen1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Det ser pænt ud, meget flot desigen de jamo hter der. Det er også sejt, at du har malet dem hvide. Nå du får en sub vil du blive overrasket, over hvor stor forskel det giver i film (glæd dig). 
Mvh. Morten

Jeg de er ret fede at se på de Jamo'er... Fronten er lavet af en alu-plade, så jeg syntes det var synd og skam at gemme dem væk under et kedeligt sort frontstof... Det har i flg. min egen opfattelse givet en lille bonus med sig, en mere "fri" lyd, som virker mere defineret, som om rstoffet der var "bremsede" luften. Lyder sindsygt, at der er en forskel, men det er hvad det føltes som, og så kan jeg jo ikke gøre andet end at lyttet til min følelse

 

//Cliff



__________________
Denon AVR 1803 - stærk receiver
Denon DVD 2200 - rigtig god dvdafspiller!
Jamo E700 og E7CEN - mangler en SUB!!
Sanyo Z4 - det er en super projector, prøv den...
Phillips 42" - ukendt model!!
Til top Vis comen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af comen1
 
Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Nice setup, du har fået fyldt ind i stuen, ser ikke ud som om der er den HELT vilde plads, så flot du har fået plads til det hele i stuen

__________________
Min NAD + DALI "Stealth Bio"
Til top Vis Plenty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plenty Besøg Plenty's Websted
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hvor stor skal suben være? du kunne kigge efter en SVS
Mvh. morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
comen1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Plenty skrev:
Nice setup, du har fået fyldt ind i stuen, ser ikke ud som om der er den HELT vilde plads, så flot du har fået plads til det hele i stuen

Der er rigeligt plads... Stue området hvor der er bio er ca 6x4,2M og så er der en vinkel på. Bagved sofa "1" er der spise plads til fast 8 pers.

Men som alle ved siger billeder mere end 1000 ord...:

Her er en lille sofe oversigt. "1" og "2", en lille sofa til 1½-2 pers og "3" med plads til 3 pers.

Her kan man måske bedre se størrelsesforholdet...

Så umiddelbart syntes jeg der er fint med plads, men det er sandt jeg skal nok næppe have et par Deli Helicon e-lign. stånde, det ville være for vildt...

 

//Cliff



__________________
Denon AVR 1803 - stærk receiver
Denon DVD 2200 - rigtig god dvdafspiller!
Jamo E700 og E7CEN - mangler en SUB!!
Sanyo Z4 - det er en super projector, prøv den...
Phillips 42" - ukendt model!!
Til top Vis comen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af comen1
 
comen1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Hvor stor skal suben være? du kunne kigge efter en SVS
Mvh. morten

En SVS, er vist lige i overkanten, ihvertfald prismæssigt... Men jeg havde kigget lidt på en brugt her på sitet. En lille sag 35x35x35 cm, kan ikke lige huske brand og model (SA, audiopro e.lign.), der var en anmeldelse af den her på sitet, men den er her ikke længere (eller jeg kan ikke finde det). Men tror den er solgt, da han ikke har svaret tilbage ellers mener han vel, at den blev skambudt...

Den skal ikke være for stor i fysiske mål, men kom gerne med foreslag, så kan det være jeg er heldig  at finde noget brugt.

Er der nogle der har nogle gode links til brugtmarkedet, der er nemlig ikke rigtig noget der frister herinde under SUBWOOFER.

 

//Cliff



__________________
Denon AVR 1803 - stærk receiver
Denon DVD 2200 - rigtig god dvdafspiller!
Jamo E700 og E7CEN - mangler en SUB!!
Sanyo Z4 - det er en super projector, prøv den...
Phillips 42" - ukendt model!!
Til top Vis comen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af comen1
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Du kan også kigge på dba, der er sikkert også mange(= eller hvad med den her. Du kan også lave en tråd, der er sikkert nogle der kan hjælpe dig. jeg glæder mig til at se hvad du finder på.
Mvh. Morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
comen1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Du kan også kigge på dba, der er sikkert også mange(= eller hvad med den her. Du kan også lave en tråd, der er sikkert nogle der kan hjælpe dig. jeg glæder mig til at se hvad du finder på.
Mvh. Morten

Jeg har kigget lidt på den, og den virker interessant... Eneste lille problem er at enheden ikke er "gemt", da jeg blev far for små 8 mdr. siden, har jeg en lille "edderkop" kravlende rundt og det er ikke den bedste cocktail, hvis du forstår...

 

//Cliff



__________________
Denon AVR 1803 - stærk receiver
Denon DVD 2200 - rigtig god dvdafspiller!
Jamo E700 og E7CEN - mangler en SUB!!
Sanyo Z4 - det er en super projector, prøv den...
Phillips 42" - ukendt model!!
Til top Vis comen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af comen1
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du? så hvidt jeg kan se er der da et stykke frontstof på.
Mvh. Morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
comen1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Hvad mener du? så hvidt jeg kan se er der da et stykke frontstof på.
Mvh. Morten

Det er sandt men udover det er der ingen bestyttelse til enheden, det kan ikke bremse en vildtfarende baby "klo", evt. med legetøj e.lign.. Jeg ved, at der laves SUBs hvor enheden peger ned i gulvet, sådanen er jeg nok lidt på udkig efter...



__________________
Denon AVR 1803 - stærk receiver
Denon DVD 2200 - rigtig god dvdafspiller!
Jamo E700 og E7CEN - mangler en SUB!!
Sanyo Z4 - det er en super projector, prøv den...
Phillips 42" - ukendt model!!
Til top Vis comen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af comen1
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Ok så er jeg med(=
Mvh. Morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Eltax laver nogle subwoofere, hvor enheden peger nedad, bl.a. deres Atomic serie. Om Eltax så er noget du gider investere i, er en anden sag.

Tag et kig på www.cableman.dk



__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 674
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Det ser lækkert ud! Det klæ'r JAMOerne at være hvide...

__________________
Mvh, Michael Jensen
Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Super lækkert setup. MichaelJDK stjæler mine tanker her, sad nemlig også just og reflekterede over hvor godt de ser ud i hvid!

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
comen1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

Eltax laver nogle subwoofere, hvor enheden peger nedad, bl.a. deres Atomic serie. Om Eltax så er noget du gider investere i, er en anden sag.

Tag et kig på www.cableman.dk

Det var en mulighed, men hvordan lyder de??? Jeg gider ikke have bulder bass, den må gerne være præcis, derfor kigger jeg en del på brugt markedet...

Men helt sikkert flere foreslag modtages gerne

 

//Cliff



__________________
Denon AVR 1803 - stærk receiver
Denon DVD 2200 - rigtig god dvdafspiller!
Jamo E700 og E7CEN - mangler en SUB!!
Sanyo Z4 - det er en super projector, prøv den...
Phillips 42" - ukendt model!!
Til top Vis comen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af comen1
 
comen1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Super lækkert setup. MichaelJDK stjæler mine tanker her, sad nemlig også just og reflekterede over hvor godt de ser ud i hvid!

 

Mange tak (til jer begge).

Jeg havde faktisk i første omgang sat dem op i den originale farve (desværre ingen billeder...), men i forbeindelse med et andet maleprojekt, fandt jeg ud af hvor kraftig den spraymaling, jeg normalt bruger når jeg laver vægproduktioner, egentlig er... Og ja hvorfor så ikke give los

 

//Cliff



__________________
Denon AVR 1803 - stærk receiver
Denon DVD 2200 - rigtig god dvdafspiller!
Jamo E700 og E7CEN - mangler en SUB!!
Sanyo Z4 - det er en super projector, prøv den...
Phillips 42" - ukendt model!!
Til top Vis comen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af comen1
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes