Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 04:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Due’s Udstyr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PHD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle!!

Jeg blev lige inspireret af de mange flotte indlæg af jeres forskellige suround udstyr, så nu ville jeg lige dele mit med jer!! Smid endelig et brev ind med noget ris &/eller ros ind på mit emne.. portoen er betalt!! :D

Herlighederne er vist herefter!

  • 2 stk. Rotel Effektforstærkere RB-9608X

  • Surround Reciever: Marantz SR4600

 

 

  • Front: Cerwin Vega! AL750

 

  • Baghøjtalere: Dantax  MD187 midi Series

 

  • CD Afspiller: Marantz CD 6000OSE
  • TV: Panasonic 28"
  • DVD: Sony HX-710 DVD Afspiller/Recorder

 

 

 

  • Det hele samlet + Center: B&W CC6 S2´

Rummet er 30 Kvm2 - lige til orientering!! så der r forholdsvis rigelig med plads...

Det hele er forholdsvis nyindkøbt, da jeg for nylig valgte at skille mig af med min gamle marantz, tænkte jeg at det var på tide at forny mit setup på flere fronter, min center, fjernsyn samt cd afspiller har der dog ikke været plads i budgettet til at skifte lige pt.

I samme åndedrag vil jeg nævne at jeg har et par ting til salg fra det gamle setup som i er velkommen til at byde på!! :)

Kommentarer:

Til at forbinde mine effektforstærkere med marantzen anvender jeg Tara Labs Prism 3300i, som tidligere har forbundet min cd afspiller med min forstærker, dette ser jeg som en imidlertidig løsning da jeg har et par standard - skod kabler mellem min cd afspiller og forstærker nu.... hvis der er nogen der har nogle gode forslag er i meeeget velkomne!!

Ud over dette søger jeg også en multi fjernbetjening, evt. en som marantz har lavet med touchscreen så jeg slipper for alle de satans fjernbetjeninger!

Jeg håber på snart at kunne få skiftet baghøjtalerne da jeg ikke synes de er optimale til resten af mit setup, hvis der er nogen forslag er de velkomne, jeg kan iøvrigt ikke finde ud af at få dem til at fylde mere lydmæssigt i mit setup... men det skyldes vel deres kvalitet

Kabler til front + baghøjtalere går under gulvet, men stadig ligger der et lednings-helvede bag mit fjernsyn er der evt. nogle med et godt råd - bud??

glæder mig til at høre ris, ros og kommentarer!! :D

Med venlig hilsen

Phillip!

 

Til top Vis PHD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHD
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Helt sjovt at se CV i en rigtig stue

Problemet med baghøjttalerne kan skyldes flere ting:

Den ene nævner du selv, at de ganske simpelt ikke er gode nok. Der skal trods alt en del til at følge med sådan et par CV'er når de bliver fyret af!

En anden faktor er placeringen. Der ser ud som om du kører 5.1 og så skulle baghøjttalerne faktisk være placeret ved siden af din lytteposition og ikke bag den. Det kan være det ikke er muligt i din stue, men det ser ud som om der er rimelig langt fra baghøjttalerne til lyttepositionen.
Det er nu ikke ubetinget dårligt, da det kan hjælpe med at gøre det sværere at lokalisere baghøjttalerne, men det stiller også større krav til deres ydeevne når de skal følge med resten.

Nåja og selv med CV så mangler du da en sub



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej
Håber du bliver glad for den Marantz. Den er slet ikke så tosset.
Du køre brokoblet på de Rotel trin? Eller bi amper du?
Har du prøvet begge dele, er der eventuelt nogen forskel i lyden?

Jeg er enig med Michael, du mangler en sub.. :P

Men ellers synes jeg det ser godt ud. Synes det ser fornuftigt ud.

mvh Mikael


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 24 August 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

hallo old boy...

Rart at se dig på forummet

Glæder mig til at hører det næste gang vejen falder forbi. Enig med Michael vedr. placeringen af bag ht. men jeg kender jo rummet og der er sku ikke nemt at flytte rundt på. Kan du ikke gå ind i menuén og stille om på det?

Vi må se om vi ikke kan finde et par CV bag ht. samt et kabel.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 25 August 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hej PHD!

Hvis det endeligt skal være Vega, så har du fået dig nogle af de bedre, i forhold til hvad der sælges i dag. Også godt med ekstra effekt til Vega'erne, hvis der skal rigtigt punch i dem.

Du vil kunne løfte systemet en tand lydmæssigt ved, at få mere konvergens i dit højttalersetup. Desværre findes der ikke center+rear til Al'erne. Som MichealWB siger, så mangler du da en subwoofer.

Jeg binder selv alt overskydende kabel op, og så kommer tv'bordet bare til at stå over kablerne. Der hvor du ikke vil have kabel skjuler, så sælger Hi-Fi Klubben sådan noget "strømpe" fra VM-acoustics, det findes i hvid og sort og i to størrelser. Det er meget flexibelt, og kan få det hele til at se lidt mere "ordenlig" ud.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man
 
PHD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 25 August 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Til Michael WB: Ja man skal lige vende sig til dem i forhold til et par B&W DM 603s2 ! men synes nu egentlig de er rigtig pæne i det forhold til så mange andre modeller..

Okay tak for responsen, jeg er rimelig ny indenfor opsætning af setup, men jeg ku da godt se logikken i at de skulle sidde ved siden af mig og ikke bag ved, det er der desværre bare ikk mulighed for..  På længere sigt må der findes et alternativ på brugt markedet så jeg ka få rigtig gang i baghøjtalerne! :D

Der må bar være en måde at indstille dem i marantzen så jeg kan få mere fokus på dem bag til, jeg har bare ikk fundet den endnu..

h

Til top Vis PHD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHD
 
PHD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 25 August 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

til ironman: ja jeg er sgu os glad for dem indtil videre, de falder lige i hak til min smag! ;)

okay tak for tippet!! det må jeg lige se og erhverve mig så! hva ligger de i??  :D

Til top Vis PHD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHD
 
PHD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 25 August 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

hva såå svovser!  

ja jeg måtte jo lige gøre en indsats, nu hvor der r sket så meget på det sidste!

hva ska jeg have for et kabel mellem forstærker og effekterne istedet for det jeg har nu, synes du??

Til top Vis PHD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHD
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 25 August 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

PHD skrev:

hva såå svovser!  

ja jeg måtte jo lige gøre en indsats, nu hvor der r sket så meget på det sidste!

hva ska jeg have for et kabel mellem forstærker og effekterne istedet for det jeg har nu, synes du??

Hejsa

Alt er bedre end det kabel du bruger

Kik på ksb og find et til 3-400 så får du bedre lyd ud af det ( effekter - Marantz )

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=22706

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=22641

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=22370



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 25 August 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

PHD skrev:

Til Michael WB: Ja man skal lige vende sig til dem i forhold til et par B&W DM 603s2 ! men synes nu egentlig de er rigtig pæne i det forhold til så mange andre modeller..

Okay tak for responsen, jeg er rimelig ny indenfor opsætning af setup, men jeg ku da godt se logikken i at de skulle sidde ved siden af mig og ikke bag ved, det er der desværre bare ikk mulighed for..  På længere sigt må der findes et alternativ på brugt markedet så jeg ka få rigtig gang i baghøjtalerne! :D

Der må bar være en måde at indstille dem i marantzen så jeg kan få mere fokus på dem bag til, jeg har bare ikk fundet den endnu..

h

For det første skal baghøjttalerne være sat til small, tror ikke der er nogen grund til at be' de højttalere om at spille for meget bas
Det hjælper så også lidt, når du engang får en sub, så vil den jo spille bassen fra baghøjttalerne.

Har du eksperimenteret lidt med, hvor meget der er skruet op for baghøjttalerne?



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes