Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 03:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Brians Bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Jeg vil da også gerne præsentere min hjemmebio, som jeg har brugt en del tid på gennem ca 1½ års tid.

for ca 2 år siden flyttede vi ud i et gammelt hus, og jeg indså straks at der var et rum i tilknytning til vores spisestue, som skulle indrettes til hjemmebio - rummets dimensioner var fine, dog en anelse for smalt, men ganske fint.
I det gl. hus havde vi bioen i kælderen, hvor rummet allerede var lavet, og hjemmebioen blev tilpasset så godt som rummet nu gav lov til.
Denne gang ville jeg starte fra starten og tilpasse rummet optimalt til bioen, både lydmæssigt men især også billedemæssigt.

Allerede inden jeg gik i gang, havde jeg flg. mål:
- Fjernbetjent justerbare sorte masker rundt om billedet/lærredet.

- Projektoren skulle bygges ind i en kasse med udsugning og gøres lydløs.

- Forstærkere m.v. er sekundært og må ikke stå fremme og genere med små dioder m.v.

- Billedet skulle være ca 240 cm i bredden idet jeg allerede havde lærredet.

- Siddehøjden skulle passe således man kigger ca ind midt på billedet.

- Ved tryk på pause skal filmen stoppe og lyset fade op på halv styrke, og omvendt ved start igen.

- Jeg er basfreak, så der skal være god bas.

- Økonomien er også en prioritet, hvor jeg hellere vil bruge fantasien og hjemmelave nogle "storm p" løsninger end købe en færdig løsning for dyrt, hvor pengene kan bruges bedre andre steder.

- Geil er overflødigt, lyd og billede er 1. prioritet, ingen ting der må rasle eller give reflekser m.v, og således fjerne opmærksomheden fra filmen (at hjemmebioen alligevel bliver geilet lidt efterhånden er nok bare noget der sker som man kommer igang med projektet ;-)

Nu hvor jeg er 98% færdig, har jeg opnået mine mål og har under processen samtidig lavet andre sjove løsninger, som man finder på efterhånden.

Jeg har ikke tal på hvor mange timer jeg har brugt, men jeg vil skyde på ca 1000 timer.
Beløbet jeg har brugt har jeg med vilje ikke regnet på - selvom jeg havde meget af udstyret i forvejen, er det alligevel løbet op, men det er alle pengene værd.

Nå - nok ævl - lad os se nogle billeder - jeg har taget billeder under hele processen, og vil starte med nogle af det færdige resultat, og bagefter vise billeder fra byggeriet - jeg har taget en del billeder, så bær over med mig, hvis der er rigeligt af billeder og nogle der virker overflødige. 
Jeg smider nok ikke alle billederne på i denne omgang, men laver flere indlæg i denne tråd.

 
Blitsen lyser rummet meget mere op end i virkeligheden, loftet f.eks. er helt sort, væggene er mere mørke blå og stolene bordeaux - lidt længere nede kommer billeder uden blits.
Maskerne rundt om lærredet er justeret til noget der ligner 235:1.


Der mangler lidt orden på hylderne - jeg ved ikke rigtig om der skal stå film eller noget andet.
Lofter er lavet af rockfon akustiskdæmpende plader der er malet sort.


Under lærredet mangler jeg at montere røgfarvede glaslåger - problemet er at de rasler i glideskinnerne - har købe nogle tynde filtpuder, men ikke afprøvet om de virker.


Stolene er altså mørkerøde og ikke nærmest pink som på billedet.
Stolene købte jeg fra et netlagt bio eller operahus i Osnabrück.
Bagerst kan man se den store glasdør til spisestuen - jeg har lavet eller rettere min kone har lavet de meget kraftige sorte gardiner, der via fjernbetjening kan trækkes for og fra, de spærrer helt for lyset og samtidig er de gode til at bremse stående lydbølger i rummet.


Jeg mangler at finde på nogle kopholdere eller små borde eller lign - indtil nu, har vi blot brugt dette lille bord.
Der er lys under trinene, men blitzen skjuler dem, men de kan ses på de næste billeder.



På disse billeder uden blits, kan man bedre få et billede hvorledes rummet ser ud.


Det er kun bagerst jeg bruger de store plakater, idet rammerne giver reflekser - de forreste små billeder er printet ud på mat fotopapir og monteret uden glas i rammen, for at undgå reflekser.


Popcornsmaskinen er mest til pynt, men den virker.
Olsen Banden lampen er noget geil, men ganske sjov - iøvrigt er den sammen med alt andet lys i rummet lysdæmpet.


Check døren til det tilstødende rum - den er bygget om til en InfiniteBaffle subwoofer - den opfylder til fulde mit basbehov (og mere til)


 

Før
Naturligvis skal der et par før billeder med - de er dog ikke helt før, idet jeg allerede var startet lidt på fronten.


Hvor jeg er startet på fronten, var der tidligere nogle vægskabe, og rummet havde tidligere været soveværelse, og der er et badeværelse gennem døren til venstre.
Projektoren - Barco 1209/2 blev stillet i dette rum da vi flyttede ind i huset. Den vejer 82 kg og er pga. bredden og vægten temmelig træls at flytte rundt på - Det fandt vi især ud af, da vi igennem bioprojektet måtte hænge den op og pille den ned fra loftet 4 gange, pga. bla. tekniske problemer.  


Rummet fra den anden ende.
Man kan godt ane at glycolen i især de 2 rør mest til højre er lidt misfarvet - jeg var mildest talt chokeret over misfarvningen da jeg fik glycolen skiftet - der kommer billeder senere heraf også.

Fronten (tilføjet d. 7/7-06)
Diverse billeder af fronten ved lærredet.


Her er jeg kommet lidt videre med de justerbare masker, hvor jeg har montered skuffebeslag og lavet de vandrette masker.
Edit d. 10/7-06 - Glemte lige at skrive, at de vandrette masker gav anledning til mange timers overvejelse omkring hvorledes de skulle laves - jeg havde flg. problemer:
Maskerne måtte ikke være mere end ca 8-10 cm høje når de er kørt helt op/ned, idet de ellers ville være for høje til et 4:3 billede (og faktisk også et 16:9), og jeg ville under alle omstændigheder have hylden under lærredet.
Men samtidig skulle de fylde mindst 30-35 cm i højden når de er kørt ned/op til et smalt 235:1 billede, idet jeg ikke vil have at noget af lærredet bliver synlig over/under maskerne.
Jeg overvejede længe hvorledes dette kunne laves - jeg tænkte på diverse rullesystemer som rullegardiner eller køre det resterende sorte stof om bag lærredet, men det blev droppet, dels er pladsen for trang til de dimensioner en stabil rulle på 250cm skulle have, dels ville nogle af løsningerne give problemer i forhold til de lodrette masker og kabeltrækket til de vandrette.
Et andet problem var at lave nogle vandrette masker på 250*8cm, der kunne monteres i siden og være helt lige og stabile og ikke bue ned i midten - mine første tanker gik på 3-4 mm glas eller lexan, herefter på en lang aluplade, men der gik heller ikke i den tykkelse.
Jeg overvejede kun 3-4 mm i starten, idet jeg ikke ville have at maskerne blev specielt tykke, de skulle lægge så tæt på lærredet som muligt.
Først da jeg kom i tanker om, at jeg kunne save masken skrå mod lærredet blev vejen banet mod de 12 mm mdf plader jeg endte med at bruge - de var dog stadigt pænt ustabile da især den nederste på 250*8 cm blev lavet - så jeg måtte igen igang med fræsemaskinen, hvor jeg fræsede en kant, således jeg kunne lime et aluminiums U profil på i maskens længde, og det hjalp meget på stabiliteten, og er den løsning jeg endte med at anvende.
Løsningen på maskens højde blev løst meget simpelt, nemlig med sort elastik fra en syforretning, hvor jeg (konen) syede et ca 50 cm bredt stykke sort stof, som i den ene side blev monteret rundt om masken og hæftet fast og i den ande ende blev en lille pind skubbet ind i syningen og via lange elastikker trækkes stoffet op eller ned, og gemmer sig i rammen som jeg har monteret omkring lærredet, som også er beklædt med soft stof - på den måde har jeg heller ingen reflektioner fra området omkring lærredet.



Den nederst hylde er til forstærkere m.v., og på hver side at lærredet er der lavet rum til fronthøjttalerne, der senere bliver gemt bag stof i niveau med lærredet.


Tilsvarende, blot i den anden side.


Hele det store rum hvor skrueæsken står bliver gemt bag lærredet.


Her er det blevet malet lidt, der er monteret mahognilignende parket gulv som bund hvor forstærkerne skal stå, og jeg har fået lavet rammen til frontstoffet foran venstre fronthøjt.


Lidt mere på afstand.
Edit d. 10/7-06 - her kan man se den nederste ramme der skjuler masken når den er kørt helt ned, og en af grundene til at masken ikke må være særlig høj i nedkørt tilstand.



Endnu mere maling - det er igen blitsen der giver niveauforskelle i det sorte - det er altså sort, men det er alligevel gemt bag lærrede og stof.
Man kan også se at jeg har monteret nogle motorer i form af boremaskiner og gevindstænger til at trække maskerne - mere om det lidt senere.
Edit d. 10/7-06 - iøvrigt kan man se stoffet på den øverste maske hænge ned foran træmasken - jeg mener at jeg var igang med at teste stof/elastik løsningen på dette tidspunkt, og har ikke bundet elastikkerne op i toppen, hvorfor stoffet hænger løst - elastikkerne blev senere udskiftet med noget sort.




 


Her er så den ene af de lodrette masker monteret - som man kan ane på billedet, trækkes den af en gevindstang i toppen.
Man kan også se nogle at de sejlbådsblokke jeg bruger til at trække de vandrette masker med.
Edit d. 10/7-06 - jeg havde samme problem med de lodrette masker som med de vandrette, de måtte heller ikke være særligt brede - jeg kunne jo ikke bare lave nogle 50 cm brede plader, idet de er kørt ud foran fronthøjttalerne ved alt andet end 4:3 format, og ville ødelægge lyden.
Som man kan se på billedet, er de ikke mere end ca 6 cm brede - jeg monterede bagefter nogle metalstænger i top og bund hvorefter stoffet blev spændt ud og syet på, således metalstængerne er i spænd og holder stoffet strakt.
De lodrette masker er også savet skrå mod lærredet - de går dog ikke helt ind til lærredet, idet de vandrette ligger inderst og de lodrette kører udenpå de vandrette.
Øverst har jeg dog savet en flange, for at gøre dem mere stive, idet de kun er monteret på gevindstangen i toppen.


For at holde styr på de vandrette masker, er de skruet fast på skuffebeslag.


Endnu et billede af nogle af de blokke det styrer kablerne til de vandrette masker.


Nu kommer "Storm P" løsningerne frem - hjemmelavede "slæder" af nylon trækkes op og ned via gevindstænger - en gevindstang til den øverste maske og en til den nederste.
Edit d. 10/7-2006 - Det er iøvrigt alm. gardinstænger de slæder kører i.


Nu må der ikke grines - jo jeg trækker gevindstængerne via boremaskiner - lidt fjollet, men der virker perfekt, og for 69 kr har jeg fået både motor, kobling til gevindstangen samt moment hvis noget skulle sætte sig.
Hun kiggede godtnok en del ved HaraldNyborg, da jeg købte 7 skruemaskiner - købte lige en ekstra - hvem har ikke prøvet at løbe tør for strøm - men jeg har 7 batterier til den, så jeg burde være dækket. 

 


Så er der dømt fuglerede - alt dette er til at styre motorne via fjernbetjening - tror godt at det kan laves smartere med IC'ere m.v., men jeg er ikke elektronikuddannet, så man må lave det man har forstand til, men det virker og så har jeg adgang til billige relæer.
IR modtageren er et Velleman kit med 15 kanaler.

 


Så blev lærredet skruet på.


Første test af maskerne - her noget der ligner 16:9 - iøvrigt er maskerne trinløse og der er ikke indbygget faste stop, idet en CRT projektor helst skal variere billedet lidt, således man ikke slider en skarp overgang på rørerne.


Her omkring 235:1 - bemærk de mystiske hak i de lodrette masker mod lærredet - de blev fjernet senere.
Den gamle pc der står på hø'jkant blev under byggeriet brugt til at levere strøm til motorer og elektronik - den er nu skiftet ud med en strømforsyning.


Her et 4:3 format.

 


Her kan man se overgangene mellem maskerne, lærredet og rammen.

 


Venstre højttaler plads - der er også her alle kablerne fra barcoen løber gennem.


En billede af glaslågerne der skal skjule forstærkerne.


Den ene stoframme til fronthøjttalerne.


Et billede af elektronikgangen bag lærredet  som det ser ud idag - man kan også se højttalerne for enden og den ene af de 2 ekstra subwoofere jeg byggede engang - de er dog ikke sat til endnu - ved ikke om de bliver sat til - den IB subwoofer leverer dyyyb bas - tanken var, at de skal tage området mellem ca 70-150hz, hvor bassen så småt kan lokaliseres, og derfor ikke kan spilles af IB wooferen - det er jeg ikke kommet til endnu.


Dette billede viser en ombygget emhætte der bruges til udsugning via en kanal fra barcoen. Den er monteret i det tilstødende rum - mere om ved loftbillederne.

Loftet: (Tilføjet d. 10/7-2006)
Loftet var et af de sværeste og mest tidskrævende løsninger lavet i hjemmebioen.
Vores hus er meget gammelt og der er ikke så højt til loftet, og i hjemmebiorummet løber der nogle gamle spær på tværs - spærerne er for lavt til at jeg kan sænke loftet til under spærerne.
Spærerne er samtidig meget skæve, hvor der er omkring 7-8 cm højdeforskel - heldigvis til den rigtige side, således jeg kan finde plads til en udsugningskanal.
Loftet er lavet af rockfon akustiske dæmpende plader, der er blevet malet sort via vandbaseret pva maling, der skulle kunne bevare de akustiske egenskaber i pladerne ved af blive sprøjtemalet på i tynde lag.



Et billede af barcoens indpakning - som skrevet tidligere, er loftet helt sort, det er blitsen der får loftet til at se gråt ud - men omvendt er loftet sprøjtemalet i tynde lag, så den hvide farve pladerne havde før, skinner nok gennem de små porer i pladerne.

 


Her har jeg monteret gipsplader på loftet, bemærk hvor skæve de spær er monteret.
Den lange revne i højre side af billedet er til udsugningen.
Ledningen der går ud fra væggen er en frisk forsyning strøm med 3 faser og jord.


Endnu et billede af gipspladerne - hullet i midten med de sorte jernprofiler er til projektoren.


Nu begynder mine "Storm P." løsninger igen at kigge frem - som man kan se på de senere billeder, har jeg valgt at lave loftet på en måske ret utraditionel måde - i hvertfald bøvlet måde, idet jeg laver 45 grader vinkler rundt om spærrerne og i siderne til udsugningen og til loftlys.
Jeg lavede en skabelon, således jeg kunne massefabrikere en bunke af disse mdf vinkel banditter, som der på billedet er monteret 2 af - planen er at lime rockfon pladerne på disse vinkler.
Loftpladerne er 57,5*57,5 cm og er ret pårøse og idet de er ca 16 mm tykke, skal de skæres i smig m.v. - utroligt tidskrævende arbejde.
Jeg vil lige tilføje, at jeg havde kigget på nogle i forvejen sorte plader fra Rockfon til omkring 8-10.000kr ialt, men med et utroligt held, fik jeg en stak ca 3 år gamle plader foræret fra et kontor under ombygning. Disse var dog hvide og skulle males, men mon ikke de sorte skulle have været malet igen også, efter alt det skærearbejde, idet det kun er overfladen der er sort.

 


Her har jeg monteret nogle tilskåret rockfon plader og på den måde skjult spærret - man kan også fornemme ideen bag loftet nu - jeg lavede en skabelon til pladerne, hvor jeg meget hurtigt kunne køre rundsaven igennem og skære pladerne med smig m.v.


Mange timer og kløture senere - de plader er bare irriterende at save i, det er et glas eller stenulds produkt, og det klør som ind i h...... 
Ved væggen på billedet skjuler pladerne udsugningskanalen til projektoren - jeg har desværre ikke et billede af den.
Alle pladerne er iøvrigt limet op via sætlim fra Würth - det er et genialt produkt, idet det blinder ret hurtigt - hvis man presser pladen op i nogle klatter lim og holder den i ca 10 sek, kan man slippe den og den falder ikke ned. (kun nogle gange i hvertfald, og det er ret træls, for pladen kan ikke holde til det og går i stykket, specielt træls hvis det er en hjørnerne eller lign der er tilpasset helt specielt)
Jeg måtte ud til Würth 4 gange efter flere tuber sætlim.


Højre side af loftet - her går spærrerne helt ned til pladerne, hvorfor kanalen langs væggen er lavet anderledes. Den bruges ikke til udsugning som i den anden side, men er naturligvis lavet ens for symmetriens skyld.

 


Endnu et billede af det færdige loft, der blot mangler at blive malet.
Jeg må indrømme at loftet lykkedes bedre end jeg turde håbe på - bemærk, som overgang til fronten og gardinerne ved lærredet har jeg lavet samme 45 graders kant som ved spærrerne, og på den måde skjules kabeltræk og gardinstængerne også.


Her er jeg ved at afprøve sidekasserne til projektorkassen - de er lavet af 6mm mdf med afstivninger og 12mm krydsfiner. Jeg ved ikke om de ser store ud på billedet, men jeg spøgede med, at hvis det ikke fungerede, kunne jeg bygge dem om til en robåd.
Barcoen bar lige fået en linse monteret, for at checke om afstanden til lærredet er korrekt.


Endnu et billede af projektorkassen.


Et billede bag fra.

 


Her er loftet blevet sprøjtemalet - 4 eller 5 lag skulle der til.

 


Sådan så mit værksted ud efter loftet blev færdigt, jeg har blot smidt alle de afskårne stykker fra loftpladerne i en bunke.

 


Her er de elektroniske trafoer til halogenspottene monteret samt strømmen til hele rummet.

 


Her har jeg boret huller i rockfon pladerne til halogenspottene og de skrøbelige plader er i hullerne forseglet med lim.
Jeg havde ikke monteret spottene endnu, idet jeg ville sikre at alle kabler var trukket inden jeg pressede spottene op i hullerne - idet materialet de plader er lavet af er så skrøbeligt, vil hullerne blive udvidet, så de skal helst ikke pilles ud igen.

 


Et billede mere af projektorhullet - jeg har monteret noget skumgummi for at bremst blæserstøjen fra projektoren og også monteret styring af det bagerste gardin i form af flere relæer.

 


Et nærbillede af ekeltronikken til det bagerste gardin, de elektroniske trafoer samt strøm.
Jeg måtte lave styringen anderledes end den til det forreste gardin, idet jeg kun havde én af de 15 kanaler tilbage på ir modtagerbordet, altså måtte jeg lave det via en knap, hvor elektronikken således selv skulle checke om gardinet er trukket for eller fra, og således køre den rigtige vej.
Start og stop styres via hjemmebyggede slæder der trykker på microswitcher ved stop.


Et billede af gardinstængerne til det bagerste gardin - man kan godt fornemme snortrækket og stopkontakterne.
Idet rummet ikke bruges hele tiden, og jeg er for doven til at tænde og slukke mange apparater, er der monteret "Master" afbrydere som man kan se på billedet.
Barcoen er sat til at tænde automatisk når der kommer strøm på og udsugningen starter også selv, således man ikke kommer til at glemme at tænde. 


Endnu et billede af projektorhullet klar til montering af projektor.
Kæden bliver boltet til projektoren som ekstra sikkerhed.

 


Kabler fra projektorhullet til forstærkere m.v.

 


 


Så er projektoren monteret.
Ialt blev den sat op og pillet ned 4 gange, - mere om det under Barco punktet.


Et billede mere af Barcoen monteret.

 


Her har jeg monteret skumgummi for at styre luftflowet til udsugningen.

 


Endnu et billede af skumgummiet der styrer luftflowet - alle blæserne i Barcoen blæser ud, jeg leder derfor udstødningsluften fra barcoen ud af rummet gennem udsugningskanalen og barcoen tager det friske luft fra området ved linserne.
Jeg har monteret et termometer så jeg kan checke temperaturen, og rent faktisk kan jeg idag holde barcoen ca 2 grader lavere end før.

 

 


Et af pladerne til montering under Projektorkassen.

 

Opgradering af Barcoen: (Tilføjet d. 10/7-2006)

Her følger lidt info omkring projektoren, som allerede nævnt er en Barco Graphics 1209/2.
Det er en 9" CRT projektor med Electromagnetisk focus, Liquid couplede rør og scanbredde til 135 khz - altså alle HD standarder understøttes.
Jeg bruger næsten udelukkende en HTPC til dvd afspilning.
Barcoen har jeg haft i omkring 7 år efterhånden, og jeg fik den da den var ca 2½ år gammel.
Jeg havde besluttet mig at opgradere Barcoen samtidig med bioprojektet med flg.:
- nyt grønt rør, idet det gamle havde en svag slidtage - jeg købte et meget fint rør fra nettet for et stykke tid siden - mere om det senere.
- Colorcorrected c-elements - for optimal lysstyrke er de fleste liquid couplede projektorer ikke farvekorrigeret, hvilket gøres med c-elementer.
- Nyt glycol, som er kølemidlet til fosforen i røret.

Intentionerne var gode nok, men at jeg skulle opleve mange frustrationer med opgraderingen var noget der kom bag på mig.


Første opgave i opgraderingen var at pille rørerne ud af maskinen - bemærk at den havde lækket en smule glycol som man kan se på billedet.
Maskinen havde også tidligere lækket ganske lidt glycol uden at jeg havde kunne finde ud af hvor det kom ud henne. (jeg havde dog heller ikke skildt den ad før for at finde stedet.)
Det er lidt underligt det der sker i liquid couplede maskiner, men glycolen absorberer vand og fugtigheden fra luften, og med tiden bliver trykket større og større inden i røret - hvordan glycolen der er i et lukket kammer kan suge fugten til sig fra luften er mig lidt en gåde, men den eneste forklaring må være microskopiske åbninger ved samlinger eller lign.
Jeg har læst om mange der har oplevet overtryk når de skiller det ad, både Barcoer, men også Marquee og Ampro.
Barcoen er samlet med en slange der løber et par gange om rørets hals , og da jeg pillede slangerne af var overtrykket så stort, at væsken sprøjtede ud over det hele - hvilket forklarer lækken, idet der til tider har sivet lidt fra overgangen mellem slangen og slangefittingen, der blot er samlet med et slags spænde. Jeg tør ikke tænke på hvad der kunne være sket hvis en slange havde hoppet af.

 


Her er rørerne pillet ud af maskinen, klar til nyt glycol og c-elementer, undtagen den grønne der jo skulle skiftes.

 


Se lige forskellem mellem nyt og gammelt glycol i glasbeholderne bagerst i billedet - den røde var også den værste - det er helt vildt.


Her den blå, tror jeg - ikke så slemt.

 


Så skal de farvekorrigerede c-elementer monteres. - denne på billedet ser dog ikke farvet ud, det må være til den blå, for den er ikke farvet.


Så er rørerne tilbage i maskinen med frisk glycol, nyt grønt rør og farvekorrigeret.
Det ser godt ud, der er billede på m.v. - men uha snart begynder problemerne.

 


Maskinen bliver monteret i loftet, linserne bliver sat på - alt ser foreløbig ud til at være i den skønneste orden.
Men hvad er det - hvorfor kan jeg ikke få det grønne rør til at focusere korrekt - Alt elektrisk focus, Dynamic astig m.v. er justeret - billedet ser også fint ud på selve røret, men på lærredet er det helt galt - altså må det være et optisk problem.
Tænke tænke tænke - hvad kan der være galt - hvad var det nu for et rør jeg havde fået købt - der var godtnok noget med at fabrikantens mærke stemte P19LPC07 - men barco nummer var forkert og en label nævnte noget med Custom made product - men idet Panasonics mærke var rigtigt, troede jeg ikke der kunne være forskel, huset var også ens.
hmmm - så jeg ikke også at kassen røret kom i, engang havde været lukket med tape hvor der står SEOS på.
SEOS er jo det har engelske firma der bygger simulationsløsninger baseret på ombyggede barco baskiner, og mange simulatorer andvender curved screens, og for at få korrekt focus på en curved screen, er rørerne limet anderledes i crthuset. (Barco 1209/2 har ikke scheimpflug adjustment, men er født med fixed scheimpflug)
Sikke noget P.. og L... - røret må være sådan et rør.

Nå men problemer er til for at blive løst - kunne jeg alligevel godt overbevise mig selv om efter en del frustrationer.
Et nyt rør koster 18k så det er ikke et alternativ, og sætte det gamle i igen var også lidt træls, så jeg beslutttede på at prøve på en anden måde - se næste billeder.

 


Det nøgne rør er limet i Barcos CRThus med sort silikone. Altså skar jeg røret fri fra CRThuset med en hobbykniv og renset godt for silikonerester.

 


Naiv som jeg var, troede jeg naturligvis, at CRT huset havde stopklodser, således røret umiddelbart kunne limes i igen - det havde det naturligvis ikke - på billedet er røret dumpet løst i huset. 


Hvad gør man så - jo jeg lavede endnu en hjemmelavet Storm P løsning i form af en aluplade som jeg skruede på crt huset.
Så lavede jeg 4 huller i pladen mere og skar gevind og satte nogle lange skruer i.
Fra det "raske" grønne rør målte jeg via et digitalt skydelære de forskellige afstande mellem glasfladen og kanten på CRT huset, og via skruerne kunne jeg således skrue indtil jeg opnåede de samme værdier.
(Jeg har så sidenhen lært, at man kan få nogle plastic spacers i stedet for)


Her har jeg så igen limet røret i, efter de mål jeg fik fra det gamle rør - det vender med hovedet ned, og jeg har pakket ankerkæden fra min båd ind i et lagen og låner det til at presse røret ned mod skruerne i den hjemmelavede plade.
Og så er ventetiden lang - silikone tører ca 3 mm om dagen, altså må jeg vente mindst en uge.

 


Så er røret sat i igen, nyt glycol igen og barcoen igen monteret i loftet, klar til den store test.
og yes - focus er på plads igen - dejligt - check lige standen på de rør - dejligt.
Barco gik iøvrigt væk fra fixed scheimpflug ved 1209s modellerne - hvis jeg engang skulle opgradere projektoren igen, ville det blive med rør eller mindst crthuse fra 1209s.

MEN mine problemer var minsanden ikke løst endnu, for omkring 1 uge senere, mens vi så en film, observerede jeg at der var et lille område der var lidt lysere end resten af billedet, og i røret kunne jeg se at glycolen var forurenet med nogle små partikler eller lign - der var også lidt i det blå rør - hvad f..... er nu det - tænkte jeg.
Da jeg skiftede glycolen, var det med tanken, rør så lidt som muligt - glycolen blev tømt for gl glycol, c-elementet skiftet og nyt glycol i igen via en af de her slanger der i forvejen er på røret.
Det så faktisk ud som om at de her partikler var faldet ned fra en af de her slangefittings indvendigt og landet på c-elementets kontave side.
Ned med barcoen igen - alle 3 rør ud af maskinen igen - ud med glycolen, købe nyt glycol, pille c-elementerne af igen, og denne gang fik rørerne en ordentlig gang rengøring med vand og sulfo i badekarret, alt sammen i det tilstødende badeværelse som jeg havde vasket helt ned for at undgå støv - skylle efter med destilleret vand for at fundgå kalkplatter, lad tørre - på med c-elementerne igen - nyt glycol i igen - samle maskinen igen - hænge maskinen op i loftet igen.

Og nu omkrinng ½ år efter har jeg endnu ikke observeret problemer, så jeg tror jeg at tingene er lykkedes endeligt - pyha sikke en omgang. 

 


Lige et billede at mine 2 reservedels maskiner - den øverste har kørt pænt mange timer - har aldrig set et så toastet rør før.

 

 

Gulvet med basshakere, varme m.v. (Tilføjet d. 11/7-06)

Her følger lidt billeder og beskrivelser af gulvet med opbygning af konsol til stolene.
Jeg besluttede ret tidligt at der skulle være 2 stolerækker med 4 i hver.


Jeg lavede 5 lodrette bærende stykker plade der danner grundformen af området ved stolene.

 


Her et billede fra den anden ende af de bærende lodretter stykker.


Bemærk den grimme radiator i hjørnet - i starten ville jeg blot lade den være og male den sort, men som så meget andet, greb dette også om sig, og den blev snart pillet ned.


Her er radiatoren pillet ned, jeg besluttede mig for at lave gulvvarme i stolekonsollen i området hvor man har fødderne.

 


Her endnu et billede - man kan se at de gl. rør er skåret af og nye fittings er monteret.

 


Her et billede af gulvarmekablerne, der via varmefordelingsplader overfører varme til gulvet.


Her et billede af gulvet med gulvvarmen installeret - noget pænere end den gamle radiator.


Her er jeg igang med at montere lys i den lange kant ved trinnet forrest mod lærredet.
Og du har set rigtigt - lysene er lavet i form af lyskæder med glødelamper, idet de også kan lysdæmpes, hvilket diodelysene ikke kan.

 


Her er jeg igang med at bore huller til lysene på trinnene ved dørenden.

 


Her et billede af det øverste trin med lys monteret, det er også monteret gulvtæppe på forkanten.

 


Lidt for sjov og idet jeg havde læst rosende ord om bodyshakers, blev 8 stk indkøbt, hvor der blev monteret en under hver stol - jeg lavede konsollen på den måde, at stolene blev monteret mellem lodrette afstivninger såledet gulvpladen og stolen kan fjedre lidt, mht bedre effekt med de bodyshakers.

 


De 4 bodyshakers til den bagerste række stole.
De bodyshakers er bare sjove - de giver lige kanonskud, bomber m.v. den ekstra tand - det kan jeg godt anbefale.


Så er der monteret det samme mahogniparket ved fodarealerne, som jeg også brugte som bund på hylden under lærredet og baggrund ved hylderne i vindueskarmen. Samt gulvtæppe på øvrige arealer.


Skal det være sorte eller messing lister - det blev de sorte.

 


Stolesoklerne blev monteret.

 


Mere gulvtæppe.


Tilpasning af lister på hjørner m.v.

 


Og en afslutningsliste i sort mod væggen.

 

Væggene (Tilføjet d. 11/7-06)

Her følger lidt billeder og info omkring væggene, vindueskarmen samt døren til det tilstødende rum, der blev ombyttet til en IB subwoofer.
Væggene blev malet med Sadolin soft sand maling, der blev tonet mørkere end standardfarverne.
Jeg valgte soft sand, idet det har en sandet overflade, der både giver en flot struktur hvis det pensles på, det er pga sandkornene helt mat og giver ingen reflektioner og lydmæssigt tror jeg også det er med til at dæmpe reflektioner pga den kornede overflade.


Her er væggene lige blevet malet.

 


Et billede af vinduet som bliver spærret af.


Her har jeg fået spærret vinduet af med en 10 mm MDF, 12mm flamingo for lidt isolering og igen 10mm MDF yderst.
Bundpladen er skåret indtil væggen, der er monteret almue gerikter og det hele er spartlet og malet.

 


Så har jeg lavet lodrette vægge, hvor jeg har fræset riller til glashylderne.
Glashylderne er monteret såledet, at de går helt ind til den sorte mdf plade, hvorefter det magohnifarvede parket er limet på - glashylderne er samtidig monteret med silikone for at undgå raslen. På den måde kan glashylderne ikke rasle og de hænger næsten svævende, idet der ingen beslag bruges og de lange stykker kan bære meget vægt.
Jeg har selv skåret glasset af et stykke glas jeg havde stående - det forklarer den ikke helt flotte kant på glasset, men jeg ville ikke give de godt 1000 kr de lokale glarmestre ville have for at lave de få stykker glas.


Et nærbillede af finishen.

 


Jeg lavede en filmrulle skabelon som jeg duppede på med guld maling.

 

 


Her er et billede af den nye dør til det tilstødende rum - den er lavet som en sandwich af mdf - osb - mdf plade der er limet sammen under pres.
Denne konstruktion er meget solid og velegnet til formålet.
Jeg tog desværre livet af min overfræser ved at lave alle disse huller til basenhederne, så jeg måtte købe en ny for at komme videre.

 


Her har jeg monteret enhederne for at teste bassen inden jeg maler døren og monterer beslag m.v. - Selvom jeg ikke havde monteret lukkebeslag eller gummilister på dette tidspunkt, var der ingen raslen eller mislyde fra døren - det var jeg noget overrasket over.


Her er døren malet sort og enhederne er igen monteret - der mangler blot lidt orden på ledningerne.
For at sikre at døren lukker godt og tæt har jeg monteret et terassedørebeslag i stedet for et alm dørbeslag. - Som man måske kan se på billedet, lukker terassedørsbeslaget med 3 paler.


Her kan man se beslaget hvor den ene pal lukker samt gummilisten der også hjælper med at holde døren tæt og raslefri.


Den færdige dør indefra bioen - jeg overvejer om jeg skal lave en ramme til at skjule den lidt vulgære dør, men egentlig er den ikke skræmmende i bioen.

Udstyrsliste (Tilføjet d. 11/7-06)

Her kommer billeder og beskrivelser af det udstyr jeg bruger i hjemmebioen - jeg vil straks nævne at næsten alt udstyret var noget jeg havde i forvejen, og noget er af ældre dato.
Men det er utroligt som udstyret har fået nyt liv i disse nye omgivelser - akustikken i rummet er blevet meget vellykket - det er faktisk som at få nyt udstyr.


Fronthøjttalere er B&W p5.
Ovenpå på "taburatterne" står nogle subwoofere jeg lavede for nogle år siden - de er ikke sat til i øjeblikket, planen var at de skulle tage området mellem ca 70-80hz og op, hvor bassen efterhånden kan retningsbestemmes, og derfor ikke skal spilles af IB subben.


B&O lc2 lysdæmper styrer alt lyset i rummet.


Nederst min HTPC også opgraderet i denne omgang, anvender TheaterTek som primær afspiller.
Kabinettet er et gl. Aopen der blot blev malet for at spare lidt kr, men faktisk blev det ganske pænt.
Øverst er en Yamakawa dvd 365 som egentlig ikke bliver brugt - den har som en af de få afspillere RGB udgang i op til 720p.


En gl. ganasonic video nederst.
Imellem en Extron Lancia linedoubler koblet til videoen og evt. ungernes playstation eller lign.
Øverst mit Extron RGB 202 interface.

 


Thule PR350 surround forforstærker.
Thule PA350 effektforstærker med ekstra udgang.

Signalkabler er Argento copper samt diverse blandede mærker.
Højttalerkabler er Taralabs prism biwire til front og center og noget noname til baghøjt.

(Jeg skal tilskyde her, at jeg ikke er tilhænger af super dyre kabler - jeg følte lidt næse da vi skiftede det billige højttalerkabel ud med taralabs og ikke kunne høre forskel)

 


I det tilstødende rum er flg. placeret:
En Behringer DSP1124 feedback destroyer og parametric equalizer.
Genialt produkt til bla. justering af en subwoofer - min plan med apparater er flg.:
- via måling af bassen i rummet, kan jeg booste og minimere frekvenser, således kurven bliver så jævn som muligt.
- bruge den ene kanal til justering af IB wooferen og cutoff ved ca 70-80 hz.
- bruge den anden kanal til justering af de 2 12" subwoofere der er placeret over højttalerne og cutoff således de kun spiller mellem ca 70-80 og op til ca 200hz.

Men jeg er ikke kommet til dette endnu, så det kan godt være tallene bliver anderledes når jeg får rodet med det.

 


Behringer EP2500 effektforstærker - trækker IB subben og de 8 bodyshakere.

Utrolig effektiv effektforstærker til billige penge.
Jeg havde i starten en Denon poa 2200 effektforstærker stående til at trække de bodyshakers, hvilket den døde af i løbet af kort tid.


8 stk. db12 - 12" basenheder fra carsound.
Havde læst om de enheder fra andre IB projektor på dette forum, og var en del skeptisk mest pga prisen, men de spiller godt og er velegnet til formålet.


Popcornsmaskine

 


Center - Jamo Concert

 


Baghøjttalere - B&W DS6
Kontakten under højttaleren er en manuel knap til at åbne det sorte gardin det lukker foran døren.

 

Min Philips pronto remote - købt fra usa da de kom frem for måske 6-7 år siden - genial fjernbetjening.
Den gik i stykker for ca 1 år siden, og jeg overvejede om den skulle skiftes ud til en nyere - de fåes jo både i farver og alt muligt, men der var mange problemer lige pludselig:
De nye modeller kan ikke lære Barco kommandoer - andre kan ikke lære Thule kommandoer og sidst er der også problemer med B&O kommandoer.
Egentlig sjovt at jeg skal have apparater der næsten alle anvender højfrekvente IR kommandoer når 99% af alle apparater anvender normale frekvenser.
Men sagen er, at den gamle pronto kan det hele og ingen af de nye kan det hele, altså måtte jeg reparere den jeg havde. Jeg købte en fra ebay med flækket display og lavede en af de 2.

Diverse billeder (Tilføjet d. 11/7-06)

Sidst et par blandede billeder.


På et eller andet tidspunkt blev denne Ampro 3600 og 4 stole sat op midlertidig for at vi kunne se et par film og teste maskerne.

 


Forstærkerne blev også sat hurtigt til.

 


Jeg har også monteret lys ved hylden til udstyr hvis man skal skrue lidt.

 


Trykknap udvendigt til at åbne/lukke for gardinet.

 


Et billede med det røde gardin kørt for.

 


Her følger et par screenshots - men det er svært at tage fornuftige billeder af et projekteret billede - det er naturligvis meget pænere i virkeligheden.


Min datter på 7 ville gerne se Terkil med.

 

 

 

Olsenbanden lampen (tilføjet d. 12/7-06)

Her er lige et par billeder af den Olsen-Banden lampe:


Først fandt jeg det klassiske silhuet billede på nettet og forstørrede det op i en passende størrelse, og klippede det ud.


Så tegnede jeg af på et stykke 6mm mdf, som jeg herefter skar ud via en dekupørsav, og bagefter slebet glat.

 


Idet lampens placering bliver langt fremme mod lærredet og man ser den skråt forfra, fræsede jeg en del af materialet væk midt på (med min nyindkøbte fræser, da IB døren tog livet af den gamle grrr), således de små pærer kunne gemme sig bag kanten og således ikke være direkte synlige - det må jo kun være silhuetten man må se.

 


Et par lag grunder, mellemslibning og sidst et par lag sort mat maling.

 


Ca 30 små glødelamper på omkring 0.5 watt stykket limes og loddes på parallelt - jeg loddede dem på i en afstand af ca 3-5mm fra pladen for varmens skyld - de bliver dog næsten ikke varme men blot for en sikkerheds skyld.
Et par stykker kraftig ståltråd bukkes og limes på som beslag til montering på væggen.

 


Det færdige resultat!

 

Det var det!!

Rundt omkring mangler der lidt finish - der skal sættes nogle kabler fast, en smule pletmaling på loftet o.s.v.
Projektet har stået stille siden marts-april, hvor min båd begyndte at presse på, idet motoren skulle pilles ud og have nyt topstykke og renoveres, men det er et helt andet projekt.
Jeg regner med at lave det sidste til vinter, eller i hvertfald komme videre, for helt færdig bliver man vel aldrig.

 



__________________
CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
Til top Vis Brian C.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian C.
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

WOW Det ser godt nok viiiildt ud!

Hvad med en udstyrs liste? Det ser jo meget spændende ud!
Tillykke tillykke!!

mvh
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Wow hvor er det gennemført ! 

Hvad med en grej liste ? (Det ligner noget Thule?)
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hold da kæft!!

Det er sku' supersvedigt, det der.

Kommer der en liste over dit udstyr. Og fortæl gerne lidt mere om Barco'en  -- hvor gammel er den, pris, billedkvalitet osv.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

det er da et 13 til
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Tak for roserne.

Jeg har ca 100 billeder mere som jeg smider på senere - jeg laver en udstyrsliste også.

Brian



__________________
CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
Til top Vis Brian C.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian C.
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Super sejt!! Lad os ende få nogle flere billeder
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Brian C. skrev:
Projektoren - Barco 1209/2 blev stillet i dette rum da vi flyttede ind i huset. Den vejer 82 kg og er pga. bredden og vægten temmelig træls at flytte rundt på

Det kan jeg skrive under på. Jeg havde på et tidspunkt en stående og den er tung som et ondt år! Jeg fik den aldrig op at køre, men det skulle være en projektor i den absolutte topklasse

EDIT: Jeg tror da egentlig, at det var dig jeg solgte den til

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hej Lars!

Ja - jeg købte en for ca. 1 år siden - kan ikke huske om du hed lars, men der er ikke mange 1209 maskiner i dk, hvis du også solgte en Ampro til mig, er det den samme vi taler om.
Jeg har den stadigt som reservedelsmaskine. Har iøvrigt haft liv i den, det var strømforsyningen der var gået.

Brian



__________________
CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
Til top Vis Brian C.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian C.
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Brian C. skrev:

Hej Lars!

Ja - jeg købte en for ca. 1 år siden - kan ikke huske om du hed lars, men der er ikke mange 1209 maskiner i dk, hvis du også solgte en Ampro til mig, er det den samme vi taler om.
Jeg har den stadigt som reservedelsmaskine. Har iøvrigt haft liv i den, det var strømforsyningen der var gået.

Brian

Hej Brian,

Jamen det var så mig. Det glæder mig den kan gøre lidt gavn

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
MrCase
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Du har da ikke lavet et hel rum, der er en sub-woofer! 8 enheder?!?! 

Hold da op... bum-bummelum, må det vel sige!


Til top Vis MrCase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrCase
 
Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

MrCase skrev:
Du har da ikke lavet et hel rum, der er en sub-woofer! 8 enheder?!?! 

Hold da op... bum-bummelum, må det vel sige!


Ikke helt, for rummet kan stadigt bruges - kig evt. på Cult of the infinite baffled.
http://home.comcast.net/~infinitelybaffled/forum36475/thread .htm

Jeg var meget skeptisk, men mine tvivl er gjort til skamme - det er virkeligt fedt. 



__________________
CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
Til top Vis Brian C.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian C.
 
kr1z
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

F*CK, hvor er det nice! Så er der vidst ikke mere og sige...

Så vidt jeg forstod havde du monteret basenhederne på døren? Hvordan virker det? Synes du sagde du ikke ville have nogle rasle lyde. Eller misforstod jeg noget?

Det ser ud til at være et ret stort fronthøjtalergitter!

Nogen har bare forstand på at lave hjemmebiografer!

Mvh Kren
Til top Vis kr1z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kr1z
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hold da op det er gennemført... Fed Bio

__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Det bliver gjort noget ved det

Du skriver:Ved tryk på pause skal filmen stoppe og lyset fade op på halv styrke, og omvendt ved start igen.

Kan du forklare hvordan du har lavet den?

Med et ihc modul ville det nemt kunne laves. Men hvordan har du gjort?



__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Meget impornerende projekt- klapslaver her fra

Mange gange tillykke med det gode resultat.

Du må da have bas nok, hvilket kabinet har de? døren? hvordan er dette lavet det vil jeg da godt se nogle billeder af for det er da genialt fundet på.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Hmmpof
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

IMPERIAL GO HOME!

Sådan skal det være. Man kan vel knapt sige mere....



__________________
Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor

Mit Projekt
Til top Vis Hmmpof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hmmpof
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Super lækker hjemmebiografthomb-up 8K
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Kan kun tilslutte mig alle de positive kommentarer, en meget imponerende hjemmebio

Det bliver spændende at se flere billeder og høre mere om dine forskellige løsninger.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes