Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 20:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Wizard’s bio *update* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Så er det vist tid til at jeg viser jer mit setup.

Først en lille beskrivelse:

Reciever: Marantz SR-7200
DVD: Marantz DV-4300

Front: B&W 604 S3
Center: Paradigm CC-350 (skal afløses af B&W LCR60 S3)
Sub: B&W ASW 600
Bag: Paradigm Atom (skal afløses af B&W DS6 S3)

Billede: Philips 32PW9570

Jeg har jo, som den rigtige hjemmebio entusiast, købe en lydmåler samt DVE for at justere det hele optimalt.

Her kommer der så lidt billeder af det hele:

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Det ser lækkert ud

Dine højttalere er måske kommet lidt langt ud til siderne, men man må jo indordne sig under rummet, og jeg kan godt se der er et problem med døren til venstre.

Hvordan har din reciever det med at være bag glas, den bliver jo pænt varm?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Ser fornemt ud.

Kan du godt få et fornuftigt stereo-perspektiv, når højtalerne står så lang fra hinanden?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Takker...

De er ikke så langt ude til siderne igen, kan godt forstå i påpeger det, men billederne snyder faktisk en hel del

Jeg har dog alligevel vinklet dem en anelse ind mod lyttepositionen, netop for at kompensere for afstanden

Jeg har aldrig glasset foran recieveren når jeg hører musik eller ser film, netop for at varmen kan få lov til at slippe ud.

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hvad er det 604'erne står på? Bemærkede at de står på et eller andet da jeg lige ville se om du havde gjort noget "imod" det gulv 

Rigtigt lækkert setup - lige min stil. Har også selv et der minder om det (se evt. linket i min signatur (og smid en kommentar )), så vil lige give dig en anbefaling:

LAD VÆRE med at købe LCR60. Køb for guds skyld en LCR600, nu hvor du endda har 604. Jeg har kun 603, men har alligevel LCR600. Det er også den B&W anbefaler til 603 og opefter.

Er det en lejlighed du bor i? Hvor stort er den/det rum? Er lidt interesseret da jeg selv er på vej til at flytte, skal bare lige overstå en tur Down Under først Og så skal jeg jo finde en ny opstilling til mit anlæg (som forhåbentlig får en LILLE smule mere plads). Det er iøvrigt en pæn indretning, og det er rart at se at nogen har været i gang med kabelkanalerne.

Også lækkert at du har en ASW600 - har desværre ikke selv nogen sub. Ved ikke hvornår jeg får det - ved heller ikke hvordan det er med sådan en vs. naboer, underboer osv.?

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Hvad er det 604'erne står på? Bemærkede at de står på et eller andet da jeg lige ville se om du havde gjort noget "imod" det gulv 

Rigtigt lækkert setup - lige min stil. Har også selv et der minder om det (se evt. linket i min signatur (og smid en kommentar )), så vil lige give dig en anbefaling:

LAD VÆRE med at købe LCR60. Køb for guds skyld en LCR600, nu hvor du endda har 604. Jeg har kun 603, men har alligevel LCR600. Det er også den B&W anbefaler til 603 og opefter.

Er det en lejlighed du bor i? Hvor stort er den/det rum? Er lidt interesseret da jeg selv er på vej til at flytte, skal bare lige overstå en tur Down Under først Og så skal jeg jo finde en ny opstilling til mit anlæg (som forhåbentlig får en LILLE smule mere plads). Det er iøvrigt en pæn indretning, og det er rart at se at nogen har været i gang med kabelkanalerne.

Også lækkert at du har en ASW600 - har desværre ikke selv nogen sub. Ved ikke hvornår jeg får det - ved heller ikke hvordan det er med sådan en vs. naboer, underboer osv.?

604'erne og sub'en står på en granitflise som så igen står på et stykke tilskåret tæppe. Som afkobling imellem højttalerne og flisen har jeg brugt, vel nok det billigste tweak overhovedet, kork. Det virker vildt godt, gulvet spiller meget mindre med og dyb-bassen buldrer ikke længere.

Vil da lige tage din bemærkning mht. LCR60/600 til efterretning, jeg har bare hørt LCR60 i et andet setup hvor den gjorde det godt men det kan være at jeg skal låne en af hver med hjem for at lytte.

Jep... det lejlighed jeg bor i og stuen er ca. 20m2, så det er udemærket
Jeg er også selv godt tilfreds og det er kæresten også, før havde vi en mindre stue og der syntes hun mit udstyr fyldte alt for meget, men nu hvor vi har fået mere plads har hun ikke noget imod det
Kabelkanaler er næsten et must, især i en stue, og når Silvan har tilbud en gang imellem så kan det gøres for 100kr. det er ihvertfald hvad det har kostet mig.

Mht. sub'en så kan jeg simpelthen ikke se film uden, det er iøvrigt kun dér den får lov til at spille med. Nabo'erne har ikke sagt noget endnu, men vi klager jo heller ikke når de larmer, så det handler jo bare om at tage lidt hensyn til hinanden.

God tur down under, er slet ikke misundelig 

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Der er sket en lille forandring i stuen og som nogen af jer måske nok har læst i en anden tråd så har Ingeniøren købt mine B&W 604'er og der er derfor kommet nye fronthøjttalere, et sæt Audiovector K3 Super 

Grunden til at jeg solgte mine B&W'er var at de simpelthen var for store både lyd og pladsmæssigt. De var svære at få til at passe ind og lyde godt, så de højttalere jeg ellers altid har været så glad for begyndte at gå mig på

Jeg har derfor i et stykke tid været ude og lytte på forskellige højttalere og valget faldt så på AV K3 Super som simpelthen bare gør det kanon godt i stuen
Diskant og mellemtone er blevet meget bedre og jeg har heller ikke en bas der bare buldrer derudaf uden nogen form for kontrol.
Højttalernes størrelse har også gjort at jeg har kunne pladsere dem lidt anderledes og lyden står bare utrolig klar og detaljeret så mange af mine CD'ere har lige fået nyt liv igen og der er faktisk flere detaljer i musikken som ikke har været fremme før, så man må sige at de "små" højttalere gør det aldeles fremragende

Nu er der bare vellyd over hele linien... så jeg er en rigtig glad mand

Mht. film, så kan jeg nu desværre konstatere at min center halter bagefter, den lydmæssige klang passer slet ikke imellem AV og Paradigm så nu står min center så også til udskiftning og valget bliver naturligvis en AV K-C Super
Men ellers gør K3'erne det også utrolig godt i surround og de forcer den har når jeg hører musik kommer også til sin ret når der ses film.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet. Godt at høre at du fandt noget mere 'passende' til stuen.

Men det må vel være på sin plads med et par billeder .

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er også rigtig glad for dem

Billeder skal der måske nok komme, men interessen har ikke været så stor og jeg har derfor ikke gjort så meget ud af det.

Nu skal det ikke læses som om jeg er bitter for der er jo mange der har langt flottere biorum end mig (f.eks. dig), så kan godt forstå interessen er højere der...

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej Wizard...

Skulle lige til at rose dine B&W højttalere til skyerne men jeg kan forstå de er udfaset.... og du må da slet ikke være i tvivl, selvfølgelig skal der billeder ind så vi andre nørder kan se hvad der sker med din bio! Det er jo krav nu når du har lavet en tråd ikk
Jeg vil i hvert fald sige at det ser meget stuevenligt ud og meget diskret selv med de store B&W'er!
Kablerne er pænt gemt væk osv... thumps up herfra!!!!

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Ja det er de og billeder skal der nok komme... skulle faktisk til at tage et par stykker igår, men mit kamera var løbet død for strøm (det var ekstrabatteriet også ) så det nåede jeg ikke

Det er et krav fra fruen at mit grej skal være stuevenligt, så det prøver jeg så vidt det er muligt, men hun er nu god til at give mig "plads" alligevel

boelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 April 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa Wizard

Har netop også selv valgt AV K3 Super og jeg kan til punkt og prikke følge din korte men meget præcise beskrivelse af deres lyd

Hørte iøvrigt også K3'erne på den Marantz du har, og synes det formidabelt som det spillede sammen.

Hvilke kabler bruger du iøvrigt?

PS. gider du så lige få oploaded nogle pictures af denne fantastiske højttaler  Kan iøvrigt også anbefale AV K3 Sub Super den giver lige den extra dyb-bas dog stadig lige så nyanceret som K3 super er i hele tonelejet.  

Bølle
Til top Vis boelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boelle Besøg boelle's Websted

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Hej Boelle

Af kabler bruger jeg i øjeblikket et par Dali Blue Bi-wire... men det er et punkt som jeg regner med at afprøve lidt mere, ikke at det ikke lyder godt med dem, men jeg er bare nysgerrig
Hvad bruger du? Hvis du skal igang med at afprøve kabler, som kom gerne med erfaringer

Billeder.... uha... et af mine hængepartier

Ej, vi er ved at få lavet køkken, så jeg har ligget vandret her på det sidste med at sætte glasvæv op og malet væggene. Men nu er håndværkerne igang med at sætte det op, så når stuen er tømt for papkasser så kommer der billeder

Mht. sub'en, så har jeg i øjeblikket den fra B&W men jeg regner da med at jeg inden alt for lang tid har Audiovector hele vejen rundt
Der går ikke lang tid før der er en ny center på vej...

boelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 April 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv igang med at finde nye kabler til mine AV, og har i den forbindelse læst denne & denne & denne med stor interesse. Søg under Tilbehør / Tweaks og du skal finde

Meld endelig tilbage hvis du begynder at teste forskellige modeller.

Kender iøvrigt godt selv det med at renovere  se bare mit setup

Bølle
Til top Vis boelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boelle Besøg boelle's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes