3. edition
Så er der blevet solgt ud og købt nyt.
udstyr nu
Dali 450 m/jjaz fødder
Dali 202 som rear
Dali SC-7 (ændret i delefiltret så den nu spiller under 100Hz) (her er link til hvordan man gør http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18501&K W=dali )
Cerwin Vega LW-12x m/jjaz fødder
Ny Reciever H/K AVR330 med 7 kanaler, virkelig lækker receiver. Var ude og høre forskellige recievere og det endte til sidst med Marantz SR5500 vs H/Keren og der passede H/Keren bedst til mig (lyd/funktioner/design). Og så har den rå power selvom den "kun" er opgivet til 7x50w. Endnu engang har jeg fået bekræftet at Watt´ne absolut intet betyder.
Har stadig min Marantz dv6200, men skal have byttet den til en H/K 22. Og har stadig en Sony CDP-XE220, men regner med H/Keren skal overtage dem begge
her er nogle hurtige billeder af den nye receiver.

Front - Dali 450

____________________________________________________________ ________
Første Edition
Her er mit nuværende setup som jeg regner med at beholde som det er (ja, right
, men man kan da håbe
)
DVD - Marantz DV6200

Forstærker - Marantz SR4200 (bruger den som pre-amp)

Effekt - Harman Kardon signature 2.1 (multikanal 5x100W)

Center - Dali SC-7

Rear - Dali 202

Sub - Cerwin Vega LW-12x

TV - ITV 20" (er 9 år gammelt
)

her er hvordan det er placeret i rummet

Det spiller faktisk rigtigt godt, men man kan godt høre at rummet er så lille
, men så har jeg da et anlæg når jeg engang får råd til at flytte
Dalierne er jeg rigtigt glade for, høre for det meste stereo og der er 450erne rigtige gode, specielt med den effekt som H/Keren giver. (havde en NAD 214 før som var for lille til dem)
Marantz forstærkeren gør det rigtigt godt som pre-amp, men er nok den der står til udskiftning først (selvfølgelig af en nyere Marantz
, har både haft NAD og H/K og synes at Marantz gør det noget bedre som pre-amp)
DVDen har jeg kun haft i 2uger, og ift den NAD jeg havde før er det ikke muligt at se nogen forskel (pga TVet
) men den lyder noget bedre når man høre CDer.
H/Keren er super glad for, den har rigeligt effekt til mine Dalier og så synes jeg den lyder rigtigt godt
Subben fik jeg utroligt billigt, og den egner sig bedst til film da den har lidt tendenser til at buldre. (igen nok pga rummets størrelse) for da den stod kortvarigt i de gamles stue lød den faktisk nogenlunde.
Kabler;
har OMNI HT til fronthøjtalerne
og noget 4mm2 til rear og center (købt i DLT)
har Profigold 4000 mellem dvd-amp
fra marantz SR4200 til H/K har jeg nogle No-name (gav 100kr stk. inden i en biks på frb. for 5år siden) og de er faktisk rimelig lækre.
mellem forstærker og sub har jeg et 5m langt Tera Labs (kan dog ikke model numret) + et y-stik fra T-hansen (jaja jeg ved det godt
)
det var det.
et 28" JVC er blevet indkøbt
Samt en Billig Sony cdafspiller (CDP-XE220) pga min Marantz ikke æder kopispærret CDer
Nu ser der sådan ud