Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 04:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Optagelse på DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 25 Maj 2014 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  


Min far har lige købt en Panasonic DMR-BCT73 harddisc optager. Han har desuden en modtagerbox fra Canal Digital. På den optager han noget, han gerne vil hive ud og have på disc.
Men nu kommer spørgsmålet. Når han optager fra modtagerboxen og til Panasonic via scart, kommer programmerne fint over. Men han kan ikke få lov, at brænde dem på en disc. Maskinen skriver, at den ikke vil kendes ved de tomme DVD-skiver, han smider i. Hans gamle Panasonic, som desværre blev slidt op, havde ikke problemet. Hvad gør han galt?

mvh
Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 25 Maj 2014 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Er skiverne af korrekt type DVD+R eller DVD-R ?

Min er også hys med skiverne

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 25 Maj 2014 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  


Det er DVD+R. Han har nogle fra Fuji og fra Biltema. De virkede begge på den gamle. Hvad har du brugt som virkede, Jan?
Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 25 Maj 2014 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Det er DVD+R. Han har nogle fra Fuji og fra Biltema. De virkede begge på den gamle. Hvad har du brugt som virkede, Jan?


udelukkende Verbatim's -R skiver - jeg har prøvet +R uden den store success.

DVD-RW lader også til at køre fint, hvor DVD+RW som regel driller en hel del

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 25 Maj 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  


Hej

Er der andre brugbare mærker end Verbatim?
Nogle som kan bruge +R

mvh
Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf
 
Chrw
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 12 Juni 2014 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lige købt den samme model med 1Tb harddisk. På cden der fulgte med maskinen er der en pdf fil hvor det står på dansk. Den er på 128 sider.
Nu har jeg lige set efter problemet er at boxer bruger T2 signal og Panasonic kan kun behandle C signal. De er inkompatible. så det kan ikke lader sig gøre. Men måske har han en stor computer med Blueray disk, så kan han måske bruge den til at optage på. Under alle omstændig hedder, så brug diske der kan rumme en hel film, det kan en cd ikke. En cd kan rumme ca 7ooMb og ikke i HD kvalitet en film fylder jo flere Gb. Husk at antennen skal være HF tæt med min. dobbelt skærm og metal stik. Hdmi kabelet skal være certificerede version2 kabler og stik. max længde 10m. Hvis man vil se Blueray eller 3D. Man kan jo ikke få bedre kvalitet ud, end det man putter ind.      
Ellers kan han ringe til Panasonic 36 92 77 99
Til top Vis Chrw's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrw Besøg Chrw's Websted
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 12 Juni 2014 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Chrw skrev:
Jeg har selv lige købt den samme model med 1Tb harddisk. På cden der fulgte med maskinen er der en pdf fil hvor det står på dansk. Den er på 128 sider.
Nu har jeg lige set efter problemet er at boxer bruger T2 signal og Panasonic kan kun behandle C signal. De er inkompatible. så det kan ikke lader sig gøre. Men måske har han en stor computer med Blueray disk, så kan han måske bruge den til at optage på. Under alle omstændig hedder, så brug diske der kan rumme en hel film, det kan en cd ikke. En cd kan rumme ca 7ooMb og ikke i HD kvalitet en film fylder jo flere Gb. Husk at antennen skal være HF tæt med min. dobbelt skærm og metal stik. Hdmi kabelet skal være certificerede version2 kabler og stik. max længde 10m. Hvis man vil se Blueray eller 3D. Man kan jo ikke få bedre kvalitet ud, end det man putter ind.      
Ellers kan han ringe til Panasonic 36 92 77 99


Jeg sidder og tænker på om du overhovedet har læst spørgsmålet fra gammelsmølf ;-)
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
Chrw
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 13 Juni 2014 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Jeg ved sq ikke hvad der er sket, andet end jeg må have læst boksen som Boxer. Men jeg ved at Panasonic kun har c tuner. Jeg har også undersøgt om man kan få en konverter, så man også kan modtage andet end C signal. Det kan desværre man ikke. Men prøv lige at undersøge om landekoden er sat ud af funktion. Jeg betalte 100kr for at få den gjort kodefri på DVD delen. Det kan ikke lade sig gøre på Bluray delen. Et andet problem er måske at det ikke er en nordisk model. Hos en anden forhandler købte jeg først en Samsung den kunne ikke optage dr1. På deres service tlf. fik jeg så at vide det var fordi det ikke var en nordisk model. Jeg fik heldigvis pengene tilbage.
Til top Vis Chrw's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrw Besøg Chrw's Websted
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 13 Juni 2014 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Chrw skrev:
Jeg ved sq ikke hvad der er sket, andet end jeg må have læst boksen som Boxer. Men jeg ved at Panasonic kun har c tuner. Jeg har også undersøgt om man kan få en konverter, så man også kan modtage andet end C signal. Det kan desværre man ikke. Men prøv lige at undersøge om landekoden er sat ud af funktion. Jeg betalte 100kr for at få den gjort kodefri på DVD delen. Det kan ikke lade sig gøre på Bluray delen. Et andet problem er måske at det ikke er en nordisk model. Hos en anden forhandler købte jeg først en Samsung den kunne ikke optage dr1. På deres service tlf. fik jeg så at vide det var fordi det ikke var en nordisk model. Jeg fik heldigvis pengene tilbage.


Du er da stadig fuldstændigt afsporet ! ha-ha-ha .... is this a joke
Trådstarter's far har problemer med at brænde på en DVD+R skive...
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
Chrw
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 14 Juni 2014 kl. 05:04 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf det er snyd for jeg er den gamle. Født i 51, og har leget med siden der kom Fm-stereo. I dag foretrækker jeg Dab radio.   

Seriøst: Se i manualen, ja det er træls, at man nærmest skal have et lexikon og en fremmedordbog at slå op i bare for at kunne betjene sådan en maskine. 128 sider.
Men hvis du slår op på side 6-7 og 117 så er der lige under den grå bjælke vist et - ud for flere forskellige typer, det er de umulige. Der er også vist nogle med stjernemarkering. Læs det omhyggeligt, og se efter om det er en af disse din far har. Hvis du så mener det er en brugbar type som din far har og den ikke virker, så ring til Panasonic og få en forklaring / afklaring. Panasonic 36 92 77 99 . Der står jo intet om at det skal være bestemte mærker. Der kan godt spares nogle kr. hvis i tager til tyskland og handler ind. Jeg har selv flere forskellige mærker, men sandt at sige jeg har ikke brændt nogle endnu. Jeg har selv købt et par eksterne harddiske, til denne model må de højest være på 2 Tb. hver og de skal tilsluttes via et Usb stik.
Husk man kan ikke brænde direkte, det skal først ned på den interne harddisk, og så kopieres enten til dwd eller den eksterne harddisk. Det er noget bøvlet, på grund af reglerne om Copyryght. Man kan nemlig kun oprette en kopi, eller rettere flytte for når man brænder en "kopi" slettes originalen.    
Til top Vis Chrw's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrw Besøg Chrw's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes