Sendt: 05 Marts 2014 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supercharger skrev:
Måske defekt stereo potentiometer? hvor den ene kanal's kulbane er beskadiget. |
|
|
Hermann. skrev:
Jeg havde noget ligende problem med min Denon PMA 920 forstærker. Jeg slukkede den og drejede volumenknappen 50
gange fra 0 til max lydstyrke og retur. Derefter virkede den igen perfekt. Så det må skyldes skidt i volumenkontrollen.
Det kan være det hjælper ellers må du måske udskifte volumen potentiometeteret. |
|
|
Nu sidder der slet ikke et potentiometer men derimod en ren digital styret chip (TC9482) som 6-kanals volumenkontrol, så skal vi ikke udelukke defekt potentiometer som mulighed?
Du siger, du har skiftet højttalere. Har du også byttet rundt på indgangssignalet og konstateret at problemet så bliver i den samme kanal? Har du skiftet til en anden ind- og udgang; center, SL, SR og konstateret at problemet var i forstærkerens ene kanal og ikke før i signalkæden?
Den fejl, du beskriver, tyder desværre på en defekt i receiveren (relæ ville også være mit første bud), men kan eventuelt også skyldes noget så simpelt som en løs forbindelse enten til højttaleren eller, mindre sandsynligt, på linjeniveau - og det kan du i hvert fald selv undersøge. Start med at klippe gammelt eventuelt oxideret kobber af og afisolere alle højttalerkabler påny og stram så godt til i terminalerne både ved forstærker og højttalere, når du monterer kablerne igen. Gør dette selvom alle tilslutninger umiddelbart ser fine ud. Prøv også med et andet signalkabel.
Hvis ikke det virker, eller hvis det er det, du allerede har forsøgt, så er der desværre nok ikke meget mere, du selv kan gøre. __________________ The information is out there...
|