Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 22:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Oppo eller Denon? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Oppo 103 eller Denon DBD3313UD?

Jeg overvejer at købe en af ovenstående Bluray-afspillere, men har et spørgsmål til HDMI.

Min situation er, at jeg har et TV og en projektor og skal dele signalet mellem disse.
Planen er, at tilslutte projektoren via den ene udgang og køre gennem AV processoren tol mit TV.
AV processoren skal tage sig af lyd til både projektor og TV.

Manualerne for de to afspillere er bare ikke helt entydidige, når jeg læser om dual outputs......
Mellem linierne antydes det, at afkodning af lyd kan være anderledes, samt billedkvaliteten kan variere.
Jeg er helt på det rene med, at den ene udgang har bedre billede end den nanden, så projektoren får den bedste.

Har nogen reel erfaring med denne problemstilling?



__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert OPPO og brug den udgang de anbefaler til lyd til din processor, og den anden direkte til projektor.

OPPO kan køre billede og lyd ud på begge udgange i native format, men der er forskellige features tilknyttet udgangene.

Hvis du gerne vil have HDMI signalet uden om din processor, så køb sådan en her.

http://www.ebay.co.uk/itm/New-HDMI-Splitter-1-Input-2-Output -Amplifier-Switch-Box-Hub-1x2-HDTV-1080p-3D-UK-
/330935149418?pt=UK_Computing_Sound_Vision_Video_Cables_Adap ters&hash=item4d0d45a36a

Den er super fed.. Stripper HDCP i samme hug. Den degradere ikke dit signal. Lad dig ikke nare af prisen.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Tak for svar!

En Oppo vil dermed kun e klare det hele, da jeg så ikke behøver nogen splitter, ikke?
Jeg har faktisk allerede en splitter i dag, da min nuværende plastik bluray spille kun har en enkelt udgang.

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

dichael skrev:
Tak for svar!

En Oppo vil dermed kun e klare det hele, da jeg så ikke behøver nogen splitter, ikke?
Jeg har faktisk allerede en splitter i dag, da min nuværende plastik bluray spille kun har en enkelt udgang.


Jeg forestiller mig du køre 1 HDMI port til projektor, og den anden til din processor, og fra processor til tv.

Hvilken blu ray afspiller du skal vælge kommer idag mere an på hvilke features du gerne vil have end så meget andet.

Der findes ikke en perfekt afspiller til alt.

Og der er ca lige så mange meninger om hvilke der er beds til hvad, som der er brugere.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Det ender nok med en Oppo 103D, ikke

Den kan spille Blurays og køre Netflix. Alt andet er ligegyldigt.
Den Denonmaskine virker nu ellers også gennemført, med mange glade brugere.

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

dichael skrev:
Det ender nok med en Oppo 103D, ikke

Den kan spille Blurays og køre Netflix. Alt andet er ligegyldigt.
Den Denonmaskine virker nu ellers også gennemført, med mange glade brugere.


Har ingen erfaring med de sidste nye Denon maskiner, men har man først haft en OPPO så er det svært at finde sig i Denons
load og respons tider.

Jeg bruger selv en OPPO 83 og et Apple TV 3, det gør det for mig bedre end alt andet jeg har prøvet, til det behov jeg har.

Og ikke fordi jeg ikke har og har haft andre meget dyre afspillere.

Cambridge er også en option, da de er baseret på samme mediatek platform som OPPO, men jeg tåler ikke deres
fjernbetjening.

Jeg håber på at OPPO kommer med en 103 afløser uden Darbee, og uden QDEO problemet.

Indtil da forsøger jeg at holde liv i den gamle OPPO 83 og tvivler på der kommer en afspiller der kan afløse Apple TV til
netflix streaming.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Interssant!

Jeg har jo i forvejen Apple TV og håbede på, at forbedre dennes billedkvalitet, hvis jeg koblede den til Oppo 103 og brugte Oppo'ens billedbehandling.

I sidste uge returnerede jeg en Philips BDP 9700. En dejlig maskine, men med for mange bugs. Netflix stod langt bedre, end på Apple TV.
Så, der er klart et potentiale på Netflix, som Apple TV ikke udnytter. Men brugerflade er super på Apple.

Jeg er på det rene med den lange opstartstid på ældre Denonmaskiner, men 3313 skulle være meget hurtig.
Cambridge er rasende dyre og jeg kender ikke de ældre modeller som 650 og 651, der ofte er billigt til salg. Gør du?

Når alt kommer til alt, vil jeg bare have den bedst mulige afspilning af mine Bluray-skiver

Med venlig hilsen
Michael

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

dichael skrev:
Interssant!

Jeg har jo i forvejen Apple TV og håbede på, at forbedre dennes billedkvalitet, hvis jeg koblede den til Oppo 103 og brugte
Oppo'ens billedbehandling.

I sidste uge returnerede jeg en Philips BDP 9700. En dejlig maskine, men med for mange bugs. Netflix stod langt bedre, end
på Apple TV.
Så, der er klart et potentiale på Netflix, som Apple TV ikke udnytter. Men brugerflade er super på Apple.

Jeg er på det rene med den lange opstartstid på ældre Denonmaskiner, men 3313 skulle være meget hurtig.
Cambridge er rasende dyre og jeg kender ikke de ældre modeller som 650 og 651, der ofte er billigt til salg. Gør du?

Når alt kommer til alt, vil jeg bare have den bedst mulige afspilning af mine Bluray-skiver

Med venlig hilsen
Michael


Er det den sidste Apple TV3.?

Problemet med netflix og streaming som jeg ser det er at det er umuligt at se hvad man får, og jeg hader judder, og apple
giver mig mulighed for at køre 1080P 60 hz ud som ser ok ud til film.

Da jeg testede OPPO 103 var jeg bundet til 1080P 50 hz, som hoppede frygteligt, og OPPO har ingen interesse i at lave en
framerate option til streaming.

Og så ser 1080P via streaming umanerligt ringe ud i forhold til en blu ray skive så det har ikke min helt store interesse.

Nu er der så stor forskel på hvad folk forventer at det er umuligt at sige hvad du syntes ser godt og skidt ud.

Af det jeg har set er den gl. OPPO 83 stadig reference til afspilning af alm blu ray skiver. Billedet på OPPO 93/ 95 og
Cambridge 651 osv. Ser i mine øjne kunstige og iriterende ud, har ikke haft mulighed for at teste den nye 103 osv på et
ordentlig display hvor jeg har kunne vurdere billed kvaliteten.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes