Forfatter |
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 16 November 2013 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Jeg går med lidt tanker omkring erhvervelse af noget Phonosophie grej og kunne i den forbindelse rigtigt godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaringer med dem?
Syntes det er umanerligt fedt bygget og deres filosofier bag det peger i min egen retning.
Nogen der har hørt det? Ejet det? Ejer det?
Kom frisk __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 16 November 2013 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var nede og besøge Hamborg forretningen, som også agerer lager og demo faciliteter. Jeg havde været interesseret i
Phonosophie et stykke tid og kunne ikke få lydbutikken til at tage nogle ting hjem, grundet den høje pris, lidt ærgeligt men
også forståeligt.
Ingo Hansen var en flink "stor" mand som meget gerne ville fortælle om sin fantastiske krystalteknologi og startede med at
demonstrere denne via en ghettoblaster med og uden krystaller monteret. Jeg må indrømme at han brugte alle tilgængelige
psykologiske trick ved at lægge et forventningspress på undertegnede og måske var der en forskel på før og efter, men er der
ikke altid lidt forskel når man hører det samme strykke musik to gange efter hinanden.......
Jeg ville dog gerne lidt længere op i performance og vi gik til hans store lytterum som havde et fuldt Phonosophie anlæg
placeret på et rack bag lyttesofaen og et par store Canton højtalere placeret ganske frit i rummet. Højtalerne havde han en
medudviklingsaftale med Canton omkring og han implementerede krystalteknologien i disse sagde han. Jeg blev instrueret i at
mange gerne ville have et lydbillede hvor musiken forekom langt bagved højtalerne, dette er åbenbart helt forkert og et udtryk
for tab af musikalsk energi og han forsikrede mig om at han i sin tid som lydtekniker havde lavet nogle gode indspildninger så
han viste hvad han talte om. Heldigvis er jeg helt enig med ham, lyden må gerne starte precist der hvor højtalerne står og så
til gengæld gerne vise et dybt og højt lydscenarie.
Lyden fra hans anlæg var boomende til det uudholdelige, magen til slaskebas skal man simpelthen lede længe efter. Uanset
om krystallerne var monteret korrekt i hjørnerne og på akustiske "hot-spot's" var den ulidelige boomen det altdominerende
indtryk man fik. Krystallerne vi taler om er på størrelse med to frimærker men alligevel hævde manden at de kunne bryde
basbølger så de ikke blev for dominerende.
Efter denne oplevelse må jeg indrømme at jeg ikke har drømt særlig meget om Phonosphie og til priserne han tager kan man
efter min mening få fantastisk meget mere end han åbenbart mener han skal.
mvh. Asger
PS:Hvis apparaterne kunne tages hjem og afprøves ville det måske være nemmere at sælge, hvis altså det leverer kvalitet.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 16 November 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury
Dit indlæg minder mig lidt om englænderen Peter W Belt og hans små dippedutter til at trimme rum og udstyr. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 16 November 2013 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Phonosophie forstærker stående - som jeg bruger og er enormt glad for. De benægter ikke ligefrem deres slægtsskab med Naim - og det er den ældre oliven serie jeg her tænker på. Hos mig er der frisk lyd og det er lige ud af skabet for alle pengene.
Jeg ved ikke lige hvad du er interesseret i at vide om den, men du er velkommen til at sende pb eller spørge mere her i tråden.
|
Til top |
|
|
biceps Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 16 November 2013 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en classic 1 og impulse 1 cd. Og det spiller fabelagtigt godt. Uhyre dynamisk og frit. Det meget prisstærkt produkt. Jeg købte mit i
Tyskland samlet for tre år siden. Og har ingen intentioner om at skifte det ud. Det har erstattet mit burmester int og cd setup til fire gangen prisen.
Og det langt mere musikalsk.
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
Sendt: 26 November 2013 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk at høre lidt forskelligt om Phonosophie!
Umiddelbart syntes jeg at deres produkter er ualmindelig flot og ordentligt bygget og kan ikke rigtig finde sammenligning med
deres krystal-teknologi som er temmelig flyvsk efter min mening.
Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre hvad højtaler i spiller på?? __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
lcd12 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 26 November 2013 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morell
Jeg har også haft en Phonosophie Classic 1 forstærker, som jeg købte lige efter Lydbutikken i sin tid begyndte at
tage dem hjem. Det var isoleret set en rigtigt god forstærker. Lyden er hurtig uden at være skinger eller grynet.
Flot designet - et meget gennemtænkt og velbygget design. Det man skal gøre op med sig selv er om man har
lyst til at gå "all in" med Phonosophie. IC kablerne er, foruden Phono indgangen til den indbyggede riaa, kun med
DIN stik og højttalerkablerne skal i følge Phonosophie være deres egne eller nogle lignende, som er minimum 4
meter lange og med bananstik. Det lukker sig om sig selv og tillader ikke at man i særligt stort omfang
eksperimenterer med fx. andre typer kabler etc. Jeg blev ret hurtigt noget træt af højttalerkablerne, som var
ualmindeligt stive og meget svære at placere i en lille stue.
Når det så er sagt, så er det blandt den bedste, mest engagerende transistorlyd, som jeg har hørt. Jeg går
meget til koncerter og kan godt komme til at savne den energi, når jeg hører musik hjemme i stuen. Det kan være
at jeg er et offer for Ingo Petersens "more live" markedsføring, men uanset hvad, så er det altså en fed
forstærker som jeg gerne vil anbefale. Jeg brugte den selv med Kibri højttalere, men ved fra Lydbutikken, at de
også parrede den med både Shahinian Compass og Harbeth SHL5 højttalere med gode resultater.
Se evt efter gode tilbud på Audiomarkt.de
bedste hilsner Lars
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 27 November 2013 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge Naim da det holder gensalgs værdien bedre
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 27 November 2013 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej forum.
hvis man tænker i gensalgsværdi, når man køber hi-fi, har man ikke hjertet med sig.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 27 November 2013 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
hej forum. hvis man tænker i gensalgsværdi, når man køber hi-fi, har man ikke hjertet med sig. |
|
|
Så 100% rigtigt skrevet   . Hvis man går efter det næst- eller tredjebedste, kun med henblik på salg senere, hvorfor så overhovedet købe noget, endvidere hvorfor overhovedet lytte til musik??? Det kan da umuligt blive tilfredsstillende på den måde  . En stor del af mit eget "l**t" har nok ingen gensalgsværdi overhovedet, men damn det hænger godt sammen (i mine ører)  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 27 November 2013 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
bogelund skrev:
Jeg ville vælge Naim da det holder gensalgs værdien bedre |
|
|
Køber du kun grej med tanke på gensalgsværdi?.....man tjener sjældent penge på at købe hifi.
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2013 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og derudover er phonosophie bedre en naim og det er heed audio også.....meget mere spændende grej
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
Sendt: 27 November 2013 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
bogelund skrev:
|
|
Det er desværre ikke med de tanker i baghovedet at jeg køber grej du, jeg køber grej jeg syntes er spændende og vellydende der
kan vække glæde og give oplevelser.
nils valla skrev:
hej forum.
hvis man tænker i gensalgsværdi, når man køber hi-fi, har man ikke hjertet med sig. |
|
|
Ganske korrekt __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
Grev Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 27 November 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
bogelund skrev:
|
|
Køber du kun grej med tanke på gensalgsværdi?.....man tjener sjældent penge på at købe hifi. |
|
|
Hørt Hørt
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2013 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men i forhold til tøj holder hifi en fantastisk gensalgsværdi;-)!
|
Til top |
|
|
kennethdecker Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 27 November 2013 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv lige købt sådan en phonosophie classic one. Den spiller meget dynamisk og den har rigtig godt greb omkring bunden også. Jeg fik den med bi-butt og med mm riaa I og den riaa lyder over gennemsnittet for hvad en intern riaa skal lyde. Det bedste ved forstærkeren er den strømforsyning. Jeg spiller på nogle ikke særlige effektive standerhøjtalere og alligevel så skal jeg dårligt nok røre ved volumeknappen før den sparker masser af røv. Specs er "kun" 2x45w, men det siger jo ingenting idag.
Jeg vil helt klar anbefale den, hvis du kan li Naim olive-lyden med masser af control og så alligevel levende og meget live-agtig.
__________________ -K
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 27 November 2013 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethdecker skrev:
Jeg har selv lige købt sådan en phonosophie classic one. Den spiller meget dynamisk og
den har rigtig godt greb omkring bunden også. Jeg fik den med bi-butt og med mm riaa I og den riaa lyder over
gennemsnittet for hvad en intern riaa skal lyde. Det bedste ved forstærkeren er den strømforsyning. Jeg spiller på
nogle ikke særlige effektive standerhøjtalere og alligevel så skal jeg dårligt nok røre ved volumeknappen før den
sparker masser af røv. Specs er "kun" 2x45w, men det siger jo ingenting idag.
Jeg vil helt klar anbefale den, hvis du kan li Naim olive-lyden med masser af control og så alligevel levende og meget
live-agtig. |
|
|
Jeg kender ikke den omtalte forstærker. Hvis du dårligt skal røre forstærkerens volumenknap, før den spiller højt,
tyder det på at du ikke har en optimal gainstruktur = apparaterne passer ikke helt sammen ift input og output. Men
derfor kan den spille rigtig godt alligevel
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2013 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er Naim Olive lyd. Bare bedre i min verden. Min Classic 1 er for mig den integrerede forstærker i oliven serien som naim aldrig fik lavet. Kraftigere (meget) end en nait 2 og på ingen måde så grynet som en nait 3, hvis jeg husker nogenlunde rigtigt.
Har også haft en del af det nyere og det er sikkert for mange bedre, men ikke for mig.
Der er knald på og der inviteres til fokusere på hvor fedt trommerne groover, energien i guitaren og hvor fedt bassen timer. Hvor lige ting står i lydbilledet og om jeg kan høre hver en knappenål som rammer gulvet har jeg ikke ide om, men jer er i rigelig grad underholdt. Så det er nok også lidt efter hvad man lægger vægt på - jeg er ikke sikker på vil elske den ubetinget.
Jeg spiller med mc-riaa og bi-butt, men bi-butt er pt afmonteret da jeg af en eller anden grund får bedre resultater uden. Den trækker for resten et sæt neat elite se.
Jeg tænker for resten ikke umiddelbart jeg har ballade med gain.
Hmmmm det var vist det for nu.......
|
Til top |
|
|
Jens EK Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 27 November 2013 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt godt om Phonosophie og det hos en gut der har haft langt langt mere bekostelige forstærkere. Jeg er personligt bare lidt træt af, at man er lidt bundet ang kabler. Men det er måske en lille ting. Heed bliver nævnt tidligere og det har mange fine muligheder. Er der nogen der for øvrigt ved om Heed Obeliks MK2 med strømforsyning, kan drive vanskelige ht'ere?
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det man er bundet af kabler....?
Jeg har brugt forskelligt med succes og intet er endnu gået op i flammer.
|
Til top |
|
|