Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 13:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Beovox MC 120.2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chni83
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål:
Hvordan ser i på prisen for dette par hvide Beovox MC 120.2 i tilsyneladende god stand?
http://www.dba.dk/hoejttaler-bang-olufsen/id-1003783740/

Jeg overvejer at købe dem, fordi jeg godt kan lide deres udseende og har hørt lyden er god for pengene.

På forhånd tak, Christian
Til top Vis chni83's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chni83

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Den slags er svært at vurdere. På den ene side er de ret gamle, og højtalere er generelt ikke gode til at holde prisen. På den anden side hører de (såvidt jeg véd) til en af B&Os gode serier - og du er jo en slags liebhaver... 2.200 er ikke specielt meget for et par rimeligt gode højtalere. Har du tjekket, om original-standeren følger med? De skal op i højden og vinkles lidt for at yde optimalt .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Oktober 2013 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

De er da set billigere, men til gengæld slipper du for selv at få bas enhederne repareret. Jeg synes dog at de skal monteres på
de originale standere, så hvis de ikke medfølger er det en mindre god handel imho.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

chni83
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres hurtige feedback - rigtigt gode pointer. Han har desværre ikke 'fødderne', men membranerne er rigtigt pæne.
Tror jeg kan handle ham ned til 2000, og måske kan fødderne findes online over tid. Ellers kender jeg en dygtig smed

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Ja jeg betalte vel de 600-700kr. for mine S120(det samme bare før ændring til ikke DIN stik). De var rådne men med 6017 originale fødder. 5 år senere så er der kun 1 mellemtone der skal ses efter da den intet siger.

Jeg vil sige at 1500kr er mere passende men sådan er der så meget. Hvis planen er at beholde dem de næste 5-10år kan de nok godt betale sig.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

chni83
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hmm, det er sgu svært.

@Anderz: Er din pointe, at de holder værdien og måske bliver mere værd?

Er ikke sikker på, at membraner er originale, de virker til at være lavet af gummi. Det er tilgengæld professionelt udført, for
det kan slet ikke ses de er blevet skiftet.

Er højtallerne mindre/mere værd, når membranerne er blevet skiftet? Antager, at lyden er den samme gode kvalitet.

Endnu en gang tak!

HenningL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

De originale membraner er af gummi og er af høj kvalitet. Det bedste er, at man kun skifter det mørnede kantophæng og
beholder de originale membraner.

Henning
Til top Vis HenningL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenningL

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

De originale membraner er af plastik, og de ser ikke til ud at være blevet skiftet, kun kantophænget.
Hvis arbejdet er udført ordenligt, dvs. membranerne er centrerede og det ellers sidder lige, så højner det kun værdien, at de er
blevet skiftet. En sådan reperation koster typisk i omegnen af 350.- pr. enhed.

Prisen er nok lige til den høje side. Jeg vil også sige 1500.- er en fair pris, når de er uden standere, og så er de i hvert fald også
betalt! Og de 1500.- er vel og mærke, hvis de kosmetisk er i god stand og kabinetterne ikke er gulnede for meget.

/Dennis
Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Oktober 2013 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Membranerne er af Polypropylene og kantophænget er skum.

Der findes et indlæg med opretning og udskiftning af ophæng. Her

Er du sikker på at de har fået nye kanter, mine fra 1985 er stadig hele, så få lige bekræftet at de er skiftet og ikke bare er sprøjtet eller lignende. Ellers er der godt nok passet på dem, normalt er de hvide også gulnet en del. og så skal du tjekke om tapperne på forpladerne er knækket.
Hvis du kan lide dem og de er så fine som det ser ud til, ville jeg ikke være bange for prisen, det er jo liebhaveri, men husk at de mangler fod og er mindst 25 år gamle.

Anderz: måske kan "PeterRahbek" hjælpe med nye mellemtoner.

Mvh

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 15 Oktober 2013 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

B&O holder værdien hvis det er velholdt og 100% iorden uanset alder.

Den mindste bagatel trækker ned.  I dette tilfælde mangel på 6017 stativer eller 6014 vægophæng (Ses meget sjældent). Jeg har begge til mine S120 samt S80.2.

Originale white edition S120/MC120.2 ses ikke så tit hvilket igen kan påvirke prisen opad dog må der være en grænse for hvorvidt det kan strækkes. Jeg mener noget B&O specielt ældre for nogen gange en lidt pebret pris fx Beosystem 8000.

En pris på S/MC120.2 ifølge min erfaring ligger omkring 600-700kr. og op til 1500kr. alt afhænig af stand, stativer og udseende. Typisk er de 1500kr. hvad det ender op i med nye kanter/delefilter set efter samt et par stativer.

Tak for henvisning til PeterRahbek men jeg sender den til Dillen(Martin)fra Beoworld først. Han har genemgået mine S120 før så han har første ret. Stativer er til at finde og alder er ikke noget problem sålænge de er iorden! Stativer er dog en merpris. 

Dog er det eneste med alder er at man må forvente at de skal ses efter af en fagmand før eller siden og den generale udbudspris er altid derefter.

Mine Beovox S80.2 kostede 500kr. uden stativer samt rådenskab. Vil du høre dem? Nej tak.

Mine Beovox S120 kostede 600-700kr. med stativer. Skal de laves? Yes og se efter rådenskab som de med garanti har. I dette tilfælde ganske rigtigt.

Begge par blev købt i 2008.

Problemet er dog at når de her Beovox dukker op til salg så er de spredt udover DK. Iføge dba.dk så er der pt et lignende par til 1600kr i Mariager med stativer og manual nyrenoverede! Desuden så er det omtalte par her faldet til 2200kr. hvilket stadig er i den dyre ende.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

bukkehave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2013 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft 4 sæt beovox fra den linie. s80, et sæt 120 og 120.2 og 150.2. Sidstnævnte er klart den fedeste model, men er også temmelig voldsom. Et sæt 120 er installeret hos min moder og s80'erne er solgt til en kammerat. De andre har jeg selv beholdt. Jeg vil helt sikkert anbefale dig at gå efter .2 modellerne, idet så vidt jeg husker har et bedre delefilter og almindelige højtalerstik(dvs. ikke kun din-stik). Alle basenheder har fået skiftet kanter.

Som de andre også bemærker skal du helt sikkert se dem med egne øjne - jeg mangler stadig at se et hvidt sæt fra den serie der ikke er misfarvet i dag.

Det kan i øvrigt godt betale sig at få skiftet nogle komponenter på delefiltret - men der er en del så det kan let komme til at koste lidt.

Når det så er sagt, så har du altså for relativt få penge nogle super fede kompetente højtalere med et unikt design!

Til top Vis bukkehave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bukkehave

chni83
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Endnu en gang tak for de mange gode input!

Var ude og se på dem før efterårsferien, og de ser virkeligt pæne ud. De er slet ikke gule, hvilket ville være no go for mig, og
kantophænget ser næsten nyt ud og det samme gør membranerne. Sælger har ejet dem i 8-9 år og købt dem brugt af en,
som han ikke mener har skiftet kantophæng, etc., men ved det ikke.

Han har ikke travlt med at komme af med dem, men jeg tror han vil lade dem gå for 2.000, hvis køber tager sig godt af dem.

Drømmer stadig, men efter en længere diskussion på hjemmefronten må jeg desværre indse, at der ikke er plads til dem i
stuen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes