Forfatter |
|
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 20 September 2013 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nyligt investeret i et sæt KEF ls50 og synes det er en fremragende højttaler - aldeles. Den spiller med ældre udstyr, en Harman Kardon HD750
afspiller (m. zapfilter 2) og en ældgammel, men dog renoveret Accuphase E-202.
Højttalerne er placeret tæt på væg og loft, idet de er monteret på væg (uden skruer i højttalerne, gudskelov). I denne placering bør de bestemt ikke yde
maksimalt, på trods af at jeg bruger begge portplugs.
Jeg må dog sige at lyden er overraskende klangægte med stor fylde og meget fin dynamik. Bassen rager selvfølgelig ikke helt i bund, men den er præcis og,
igen, lyder naturtro for de instrumenter som den faktisk gengiver.
Til prisen er denne højttaler et absolut mesterværk.
Når man tænker på at dette anlæg kan erhverves (brugt) for noget der ligner 10k så er det svært for mig at få øje på bedre valuta for pengene overhovedet.
|
Til top |
|
|

DacapoAudio.com
|
Sendt: 24 September 2013 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu skiftede jeg zapfilteret ud med et lampizator udgangstrin, og det blev det ikke dårligere af.
På med Wilco's Sku Blue Sky, så er der fed stemning.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 24 September 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knaldhætte, hvilke rør bruger du??? (bare for at høre, om du har prøvet 6N16)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

DacapoAudio.com
|
Sendt: 24 September 2013 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger 6n16 - et standard v.3.0 kit
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2013 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tip: Til katodeafkobling, brug 220/470 Sanyo Oscon SEPC, til anodeforsyning, brug op til 10 gange så stor ladekapacitet som anbefalet, gerne Frolyt. Du kan tro, du kan høre det  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

DacapoAudio.com
|
Sendt: 24 September 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for tip - Jeg vil se på det når jeg næste gang køber stumper - hvad er efter din mening forskellen lydmæssigt?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2013 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge dele medvirker til en fastere og dybere bund, Frolyt i powersupp. gi´r en varmere lyd uden på nogen måde at være "slasket"  . IMO er Frolyt det bedste, jeg har hørt som ladelytter i audio applications, og på småsignalsiden (pre, CD, Dac m.m.) er det en enddog meget markant forskel, der er absolut hørbar  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|

DacapoAudio.com
|
Sendt: 10 November 2013 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bøffet anlægget lidt op og mine KEF ls50 spiller nu med Accuphase C-280L og P-102 spændt efter min lampizator modificerede HD-750.
Har også lige haft lejlighed til at prøve dem af sammen med et superfedt rørsetup (Manley) og en Nottingham Dais.
Min påstand er at man ikke kan finde markant bedre højttaler af dens type med mindre man smider skillingerne for Harbeth, TAD eller lignende.
|
Til top |
|
|