Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Belles Soloist 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mictor001
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 02 September 2013 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop læst redaktørens anmeldelse af amerikanske Belles Soloist 1 integrerede forstærker, som i den grad får en flot anmeldelse, hvilket glæder mig meget, da jeg kender Belles gennem rigtig mange år.
Første gang jeg stiftede bekendtskab med Belles, var hos Studiosound i Gilleleje, eller tæt på, for vel nok snart 15 år siden. Jeg var allerede dengang en "gammel gubba" indenfor hifi/high-end gamet, og syntes rigtig godt om David Belles produkter, som mærkeligt nok ikke kan Googles under "Belles" men i stedet under "powermodules".
Jeg var dog ikke "vild" med produkterne, men syntes i høj grad om Belles kreationer, som dog, efter min ydmyge mening manglede "lige det sidste" for at ramme ægte highend á la Krell, Mark Levinson, Pass, m.fl. på den amerikanske front. Ét er dog sikkert....det spillede fremragende, men også til en pris, hvor man som kunde kunne erhverve meget andet i samme prisleje, som spillede lige op, eller måske endda vandt med en hestemule på målstregen.

Nu ved jeg imidlertid, fra særdeles kyndig kilde, at gode gamle David har strammet sig an for at indhente denne hestemule, og efter sigende også er kommet et par hestemuler foran ved målstregen, efter i en årrække at have lagt en masse energi og know how i at nå sit "Nirvana", som man alligevel aldrig når helt!

Med dette in mente, når vi min primære årsag til dette indlæg, nemlig....at der måske er en grund til at redaktørens, i øvrigt flotte anmeldelse, når den konklusion, at "diskanten ikke rakte helt ud i forhold til referenceanlægget"" eller noget i den stil. Lad derfor være med at hænge mig direkte op på citationstegnet.

Jeg er nemlig af den opfattelse, at redaktørens "referenceanlæg" på højttalersiden, måske ikke består af det ypperste indenfor netop diskantgengivelse, idet referencehøjttaleren angives til at være den særdeles udmærkede Xanian xn 360
som benytter den højt respekterede Ring Radiator fra Scan Speak, som er superb, men måske alligevel ikke det bedste der findes indenfor diskantgengivelse.
Nå...."hvad er det så, der er reference"....vil nogle måske spørge. Og mit svar er......at det er uden diskussion den gode gamle "Oscar Heil" bånddiskant, udviklet i 1960´erne....senere forfinet og implementeret af schweiziske "Precide" som i dag producerer højttaleren "Heil AMT Kithara", som er en speaker killer om nogen, men ganske ukendt for de fleste. Her findes en diskantgengivelse, som efter min ydmyge mening ikke findes magen. Supp"leret med en lodret fyrende 10" bas får man her en highend oplevelse, som kun få andre formår at levere.

Derfor har jeg lidt en....lidt diplomatisk sagt, fornemmelse af, at redaktørens "referenceanlæg" måske burde udvides til også at have netop et sæt Heil AMT Kithara i lytterummet, når det kommer til at analysere eksempelvis....diskantgengivelse.

Indlægget er sendt og ment i bedste hifi ånd.

Mvh. Mictor
Til top Vis mictor001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mictor001
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 02 September 2013 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej!

Der er flere "vinkler" i denne sag...

Først er der udtrykket reference. Reference betyder ikke "det bedste", men udgangspunkt. En refererence er altså udtryk for et udgangespunkt, og ikke nødvendigvis det bedste.

For det andet, så er Soloist 1 ikke Belles topmodel. Den er lavet med et budget in mente. Og jeg må også indrømme, at jeg var blevet meget overrasket, hvis den slet ingen "fejl" havde. Og jeg mener som sagt heller ikke, at der er tale om en fejl, da diskantgengivelsen er ekseptionel for sin prisklasse.

Grunden til at jeg kan udtale mig, som jeg gør, er at jeg rent faktisk oplever en lille forbedring af diskanten, ved skift tilbage til "udgangspunkt"-forstærkersættet. Så der er altså ikke noget galt med højtalerne, da de sagtens kan gengive den lille forskel mellem Soloist og forstærkersættet i lytterummet... i sidstnævntes favør.

For det tredje, så har Xavian XN360 i al ydmyghed en af de bedste gengivelser af diskant, jeg nogensinde har hørt... fornylig kun overgået med et mulehår af Dynaudio's Confidence 2 II. Ringradiator-diskanten er vanskelig at implementere, og jeg mener, at Xavian er en af de få, som rent faktisk har klaret opgaven perfekt. Og jeg formoder stærkt, at man har lyttet til Xavian XN360 før man udtaler sig.

Sidst, så vil jeg gerne understrege, at jeg er meget imponeret over hvor meget vellyd, man får fra Soloist 1. Og jeg beklager hvis det ikke fremgår tydeligt nok af anmeldelsen. Nogle ting er ofte indforstået, og det kan være en svær opgave at få alle vinkler ned på skrift.

I allerbedste ånd!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 10 September 2013 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Der er lige en ting Gige som jeg ikke forstår.

Du skrev den 20.09.2007 at "Perreaux R200i er absolut ”Topklasse” "
articleid=1652&zoneid=3">http://www.hifi4all.dk/content/temp lates/anmeldelser.asp?articleid=1652&zoneid=3

Til en pris på 54.000,-.

Og nu skriver du om Soloist 1 "Belles Soloist 1 er en af de bedste integrerede forstærkere jeg nogensinde har hørt, uanset
prisklasse! Og den ligger sig helt op på siden af Perreaux
R200i, som er den bedste integrerede forstærker jeg har hørt til dato"

Og ydermere "Men træerne vokser ikke helt ind i himmelen, og selv om den er hurtig og agil, så savner Soloist 1 alligevel
lidt af den ”visdom”, ro og overskud, som dyrere løsninger
kan have. Og derfor er den ikke helt til en ”Top Klasse” udnævnelse, selv om gengivelsen i mellemtoneområdet alene er til
det."

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan en af bedste ingt. forstærkere du nogensinde har hørt, som samtidigt spiller op med
et produkt som du giver "Abselut Topklasse" ikke få karakteren topklasse?? Jeg kunne forstå hvis den lå noget under de
bedste du har hørt! Der er altså 2 parametre som ikke giver mening for mig i din karaktergiven.

Mvh.

Rasmus
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 10 September 2013 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej!

Som jeg skriver i artiklen, så mangler Soloist 1 lige det sidste "puf", før at det hele slipper helt fri af højtalerne... og dermed er den ikke helt på niveau med Perreaux R200i eller forstærkersættet i lytterummet. Men det er tæt på!

Top Klasse er udtryk for at udstyret er i eliten af hvad, der findes derude. Editors Choice er udtryk for, at det er Top Klasse, og at det samtidig matcher min personlig smag 100 %. Best Buy er udtryk for, at man få usædvanlig meget for pengene, og at produktet hæver sig over det gængse niveau, for sin prisklasse.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 13 September 2013 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Håber ikke den slipper helt fri for ryger kablerne så ikke bare ud?
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 14 September 2013 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad kunne jeg godt tænke mig at lægge ører til den. Den virker spændende!

Anmeldelser skal altid tages med et graN salt, det er JERES ører der bestemmer. Eller det har jeg i hvert fald hørt udtalt utallige
gange her på forum
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 14 September 2013 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Nemlig! Mine anmeldelser er ikke den højere sandhed...

De er udtryk for mine subjektive oplevelser, og kan være en teaser til selv at gå ud og lytte mere til produktet

Derudover så mener jeg - i al ydmyghed - at jeg efterhånden har lyttet til så meget udstyr, at mine indtryk af et produkt, er en rimelig god indikator for, om det er godt eller skidt! 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes