Forfatter |
|
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 09 August 2013 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi-fæller! Jeg har lige købt mig en Acurus LS11 (noget tid siden), og lige netop nu en B&K Components ST-140
effektforstærker.
Jeg har fundet ud af hvad højre og venstre er på effekten (med signalkabler). Men det kniber dog ved min Acurus. Jeg har vel
ret i, at kablerne fra effekt skal sættes i preout på forforstærkeren? Problemet er bare, at indgangene er lodrette, og begge
hvide. Så kan hverken se på farverne eller om de står til højre og venstre.
Er der en risiko at tage ved bare at prøve ellers? Og kan man høre hvis det er forkert?
Mvh Daniel - En der meeget gerne snart vil høre sit anlæg
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 09 August 2013 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan intet ske ved det at bytte om på højre at ventre rent hardwaremæssigt! Bære prøv dig frem. På forforstærkeren er det
jo bare at hive den ene side af din kilde og dermed lokalisere hvilken side på preout der svarer til det
Men for langt de fleste tilfælde sidder højre nederst __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 09 August 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øverste række er venstre og nederste er højre kanal. Ser du mellem de 2 pre output bøsninger/2 tape out og indgangs bøsningerne står der her left/right. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 09 August 2013 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er balance-kontrol på pre´en er det eddermaneme nemt  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2013 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Hvis der er balance-kontrol på pre´en er det eddermaneme nemt . |
|
|
Det er der da skam og min RL11 er endda fjernbetjent. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 09 August 2013 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hvis man drejer balance kontrollen til venste og lyden kommer ud i højre kanal, så skal man bytte om på ledningerne. Der findes også plader til at teste det med.
carsten
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 09 August 2013 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Så hvis man drejer balance kontrollen til venste og lyden kommer ud i højre kanal, så skal man bytte om på ledningerne. |
|
|
...... eller vende sig om :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 09 August 2013 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jaja, det er godt med dig Jan.
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 10 August 2013 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er et billede af bagsiden på en Acurus LS11, højre kanal er den nederste række ,venstre kanal er den øverste række
så kan du komme igang med at få lyttet til dit nye system
Iøvrigt en B&K 140 er en rigtig fin effektforstærker
 __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 10 August 2013 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Tak for alt den gode vejledning, det virker meget mere forståeligt nu. Når jeg så bare har sat alt til, er der ikke noget i
højre kanal.
Jeg formoder at siden jeg har hørt begge kanaler spille, så er der vel ikke noget galt med mit hifi?
Nu kan jeg ikke rigtigt sætte et billede ind, fordi min mobil ikke gider overføre, men jeg tror jeg har opdaget en anden lille fejl.
Kan det passe at terminalerne på effekten er meget lille? Mine Nordost Super Flatline Kan kun lige nå 5-8mm ind, altså
halvdelen af stikket? I min gamle forstærker kunne man næsten ikke få dem ud igen, her kræver det nok bare at en flue
sparker til stikket?? (overdrivelse fremmer forståelse)
Mvh Daniel
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2013 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle stik er lige på kanten til at være for små i indvendig diameter, at man ofte må mase dem ind med fare for, at man flår bøsning + al elektronikken med ud denne vej. Andre gange er stikhuset så stort, at man ikke kan få begge stik sat i ved de normale typer phono bøsninger. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|