Forfatter |
|
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 07 August 2013 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg mener at have læst at amused to dead bliver genudgivet her i efteråret på vinyl.
Er der nogen der kan bekræfte dette? den skulle udkomme den 15/10 på en 200 grams version.
|
Til top |
|
|
Grev Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 07 August 2013 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er god nok den skulle gerne komme til efteråret.
På Acousticsounds hjemmeside står der : Arrival Date To Be Announced
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 07 August 2013 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fuldstændig korrekt MUNKEBO  , bestilte den tilbage i april da det blev publiceret. Dengang var release-date sat til 5. september, men den har de så trukket tilbage igen. Den kommer nu nok på et tidspunkt. (helst i år)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2013 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er der bare at afvente udgivelsen. Jeg blev ærlig talt i tvivl om det var rigtigt.
Jeg har den på cd og vil blive totalt happy, hvis jeg får den på VINYL.
Tusind tak for hjælpen.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
Jamen så er der bare at afvente udgivelsen. |
|
|
Ja, og vi venter s´gu stadig..... Øv   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en vinyludgave, der lydmæssigt er så ringe, at det tenderer det pinlige. Vil sandelig håbe, at remasteringen og det nye pres retter op herpå,
da det ellers er spild af penge.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat Acoustic Sounds.com
Talk about a blockbuster: This is it. A very limited double LP originally released more than 20 years ago, Amused To Death is reborn on 200-gram double LP and Stereo Hybrid SACD from Analogue Productions. Amused to Death was mixed by Pink Floyd's producer/engineer James Guthrie, and now, using those same analog tapes, he's mastering the album for SACD. And Doug Sax and Guthrie are working together to master the vinyl, to be pressed to perfection by Quality Record Pressings!
Altså Original mastering, ikke re-mastering, der bli´r tilsyneladende ikke pillet ved de gamle analog tapes ved overførslen til vinyl, og tilsyneladende remix, ikke remaster til SACD __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan du udlede, at der ikke bliver pillet ved noget i forbindelse med remasteringen? Der står jo blot, at de benytter samme masterbånd, altså
ikke en kopi, hvilket sikkert er udmærket, men jeg vil da så sandelig håbe, at de gør noget anderledes (bedre!) denne gang under masteringen
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg heller ikke med sikkerhed  , kun at de gutter er kendt for ikke at pille, men lave en så perfekt mastering af de originale tapes (du kalder det stadig remastering). Derudover lyder det, som om du har fået nr. 40.000 af en matrice  , det eneste eksemplar jeg har hørt af den originale presning lyder intet mindre end fremragende og er fuldt på højde, hvis ikke bedre, med cd´en. (Var desværre for sent ude den gang i 92  ) __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv hvis de ikke piller ved masterbåndet, så skal de benytte præcis samme skæreudstyr og indstillinger som under den original mastering, hvis
slutresultatet ikke skal adskille sig fra den originale mastering.
Og ja, jeg benytter udtrykket re-mastering, da der, som jeg har forstået det, skæres en ny master-matrice. Der er derfor i min optik og forståelse tale
om en re-mastering (hvilket ikke skal forveksles med et re-miks af masterbåndet).
Og ja, jeg vil også tro, jeg har været uheldig med mit eksemplar, da lydkvaliteten ellers roses alle andre steder, hvor lp'en omtales. Hvor om alting er,
så kan jeg kun forholde mig til, hvad jeg har og hører
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Hvor om alting er, så kan jeg kun forholde mig til, hvad jeg har og hører  |
|
|
Tjaah, sådan må det naturligvis være, synd, men tror at du har været uheldig  . Den af mine venner der har den på vinyl fra 92 har også Hans Theessink&Terry Evans "Visions" på vinyl, hans eksemplar lyder helt afskyeligt i forhold til min CD, så´n er der så meget  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amused to death på 2 x 200g vinyl er rykket til 2014, beklager
Acoustic Sounds eller rettere deres selskab til udgivelse af "gamle" vinyl titler har indtil nu været særdeles gode og de gør en sig meget omhyggelig med opsætning og ditto skæring / presning, så det er værd at vente på.
Tror da også at Analogman har ret i remasteringen og især da "And Doug Sax and Guthrie are working together to master the vinyl" så de arbejder på at forbedre oplevelsen.
Boydk: du trænger da vist til en høre renser, jeg har en version af den gamle vinyl udgivelse og ditto cd, og har ikke hørt at cd'en er på højde med vinylet
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 03:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gert....... Hvilken taler du om???
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
MUNKEBO skrev:
Jamen så er der bare at afvente udgivelsen. |
|
|
Ja, og vi venter s´gu stadig..... Øv  |
|
|
Dagens nedtur    , release date på "Amused to Death" er sat til 22 april, 2014    . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2013 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej det er bare træls, men der er så absolut værd at glæde sig til ikke.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 18 November 2013 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det altså heller ikke værre! Livet går da heldigvis videre ... i modsætning til de fleste af Roger Waters' profetier på pladen
Man kan jo i mellemtiden fordrive ventetiden med at lytte til Pink Floyds "Dark Side Of the Moon" eller "Wish You Were Here", der er langt mindre
pompøse og står musikalsk stærkere end "Amused To Death"
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2013 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg vil spille den på cd, når konen er gået i seng. Ville nu hellere spille vinyl, men nu skal den sug afspilles selvom jeg ikke er meget for at
spille cd, når jeg har min dejlige pladespiller.
|
Til top |
|
|
Grev Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 19 November 2013 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver spændende og høre den kommende udgivelse. Kan kun tilslutte mig at den lyder super på vinyl fra 1992
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 19 November 2013 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er folkene fra Analogue Productions som står forgenudgivelsen kan man godt glæde sig. Jeg har købt en del af deres
45 rpm skiver og det er simpelthen sublin lydkvalitet de leverer. Fuldkommen stille vinyl og et dynamikområde som bare er
fænomenalt. Har en original USA presning af Songs For Distinguissed Lovers 33rpm og en reissue fra AP på Quality Press og
det tager ikke mere end et par sekunder før man erkender at her er der langt langt mere af det som var på båndet der er
havnet i rillerne.
Man bør vel egentlig kalde det de laver for en re-mastered udgave, men ordet kan jo så også åbenbart betegne en reel
kvalitetsfremgang.
Så jeg skal ihvertfald have mit sæt af disse skiver når de kommer.
Købte iøvrigt mine 20 lp'er da jeg var i Chicago direkte fra Music Direct's forretning, så giver man kun ca. en tredigedel af
prisen i forhold til England eller tyskland.
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2014 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så gik det da helt galt for dem igen  , ny release date " Coming September 23, 2014" er det, der nu står på Acoustic Sounds hjemmeside. Øv "osse"  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|