Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf specifikationer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
laan97ac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2013 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg undrer mig over specifikationerne på Lyngdorfs produkter - TDA2200 og 2175. Den står alle steder opgivet til 200w i 8 ohm og man tænker jo straks at det er sikkert fint.

Man når man nærlæser opgivelserne er det jo målt ved 1Khz og ikke over hele frekvensbåndet 20-20Khz som vel er normalt når man snakker forstærker watt.

Hvorfor er der ingen opgivelser af hvad disse forstærkere yder over hele frekvensbåndet?

L

Til top Vis laan97ac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af laan97ac

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 August 2013 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Google hjælper altid på vej:
http://www.stereomojo.com/AmpSHOOTOUTPowerAmps.htm

http://www.stereomojo.com/LyngdorfSDA2175AmplfierReview.htm

Jeg har selv lyttet på en del forstærkere. Og du behøver altså ikke gå så meget op i effektopgivelser. Det er hypet for at sælge, og ikke for at give kunden en præcis indikation af hvad de får for pengene. Det er meget vigtigere hvordan konstruktionen er udført, samt hvad du vil bruge den til, dvs hvilket højttalere du vil parre den med.
Det har også i mange år været god fornuft at mærke om den vejer noget. Og selvfølgelig giver det en ide om hvor meget kobber og andet guf der er viklet op i kassen du køber. Men det giver stadig ikke noget præcis forklaring på om det vil lyde godt eller skidt, spille højt eller lavt, eller om den brænder af efter en lille fest. For en kæde er ikke stærkere en det svageste led. og der er mange led, som vi ikke kan se i en lukket kasse(forstærkeren)
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

laan97ac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2013 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for svar - jeg er med på at watt ikke siger noget og der skal parres med højttalere og klangfilosofi osv. men det var mere at jeg rent faktisk overhovedet ikke kan finde en effektmåling på produkterne 20-20Khz.

Dine links svarer ikke på spørgsmålet - der er (med mindre jeg er helt blind) stadig kun en opgivelse af effekten ved 8ohm 1Khz - som ganske vist er 200w. Men hvad er den over hele området?

Jeg kan ikke finde det nogen steder og det undrer mig.

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2013 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jeg undre mig egentlig ikke - desværre. Men det er nok også fordi jeg efterhånden har søgt specifikationer på alverdens produkter. Og sørgeligt har måtte erfare at de er svære at finde. Lige nu leder jeg f.eks efter forvrængningsmålinger på enheder. Og har måtte erkende at de ikke findes i det omfang jeg ønsker. så jeg er begyndt at måle dem selv. Spørgsmålet er så, om jeg jagter nogle data, ligesom dig, der i sidste ende, måske ikke giver mig det jeg ønsker.
Er det fordi du vil købe, eller er det bare ren nysgerrighed eller ligefrem af princip?
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 August 2013 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Ofte, ja meget ofte betyder data først noget når man skal finde fejlen eller problemet fordi Data kan misbruges og eller bruges rigtig

Digital_Thor bruger du HOLM til at måle dette ?

laan97ac
DATA 2175
Frequency response 0.3 Hz – 33 kHz -3 dB points, 8 Ohms load.
Frequency response -0dB/+0.2dB 20 Hz - 20 kHz, 8 Ohms load
Frequency response -0.2dB/+0dB 20 Hz – 20 kHz, 4 Ohms load
THD+N, 1 W /8 Ohms 0.004% A-wgt.
THD+N, 1 W/4 Ohms 0.006% A-wgt.
THD+N, 100 W/8 Ohms 0.01% A-wgt.
THD+N, 180 W/8 Ohms 0.07% A-wgt.
THD+N, 275 W/4 Ohms 0.07% A-wgt.
S/N ratio 117 dB A-wgt. ref 200 W/8 Ohms.
Channel separation 84 dB 1 kHz, 200 W/8 Ohms.

Måske er det pga de D kredsløb der gør at man ikke måle uvejet, men har selv en TDAI2200RP og oplever ingen støj (som jeg kan hører) men ville måske ødelægge målingerne og hvis man går meget op i data så kunen det jo være grunden til at man fravælger et produkt.

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

laan97ac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2013 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

For mig er det fordi jeg overvejer køb (brugt) og gerne vil vide det (princip) og man kan jo ikke sammenligne 1Khz med en 20-20Khz...

Det er mest for at finde fakta - og så kan jeg ikke forstå at den samlede anmelder presse ikke har forhold sig til dette når nu selvsamme blade netop gør så meget i "rigtige" målinger. Lyngdorf ser ud til at være undsluppet dette og det forstår jeg ikke.

Jeg er helt med på at watt og målinger ikke siger noget om lyd og match i mit setup osv. men alligevel - når nu alle andre seriøse forstærker producenter taler så meget om målinger over hele frekvensområdet, hvorfor søren slipper Lyngdorf så udenom - de har jo også en meget seriøs holdning til tingene?

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 06 August 2013 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf har opgivet ydelsen efter den såkaldte DIN standard, hvor man kun måler ved 1 kHz. Dette giver ofte 10 % mere end hvis man måler 20-20.000 Hz.
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2013 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

@ DAO
Yes, jeg bruge Holm, er dog kun lige begyndt og øver mig stadig. Men leder pt efter et andet program, for at se om jeg kan opnå de samme resultater. Ikke fordi jeg ikke stoler på holm, men mere fordi jeg syntes at flere forskellige tilgange til samme opgave, stille gode spørgsmål, som jeg måske ikke havde tænkt på eller kunne gå dybere med.

@laan97ac
Fair nok. Jeg ville dog nok kigge lidt på listen over de ting, som betyder mest for dig og herudfra vurdere om Lyngdorf giver det du ønsker lyd-, design og tilslutnings-mæssigt. Selv hvis du fik data fra dem, så er det ikke sikkert at de er mere eller mindre korrekte end det som andre opgiver.

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 August 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Helt rigtig @Mikkel Gige
Det er kun ved elendigt udstyr at elendigheden kommer frem ved 20-20k Hz måling, men men lidt mystisk at de faktisk ikke opgiver data uvejet Eller hvad man nu kalder det (nu om dage)

@Digital_Thor
Måske RMAA 6 er værd at prøve og ARTA artalabs.hr (husker ikke om den kan THD)
Dem der koster er så MLSSA og linearx.com (nok ej for privat personer) + libinst.com (Audio DiffMaker er spændende)

Det kan godt betale sig at gå på opdagelse på sourceforge.net, det er nøddernes holdeplads

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2013 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Helt rigtig @Mikkel Gige
Det er kun ved elendigt udstyr at elendigheden kommer frem ved 20-20k Hz måling, men men lidt mystisk at de faktisk ikke opgiver data uvejet Eller hvad man nu kalder det (nu om dage)

@Digital_Thor
Måske RMAA 6 er værd at prøve og ARTA artalabs.hr (husker ikke om den kan THD)
Dem der koster er så MLSSA og linearx.com (nok ej for privat personer) + libinst.com (Audio DiffMaker er spændende)

Det kan godt betale sig at gå på opdagelse på sourceforge.net, det er nøddernes holdeplads

Takker for input DAO

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes