Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 03:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Audiophilleo 1 & Pure Power (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BrianC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 04 August 2013 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Tak for en relativt fordomsfri anmeldelse af dette produkt.

Jeg sidder dog tilbage med et enkelt spørgsmål:

Audiophilleo gør et ganske stort nummer ud af, at "Det bedste kabel er intet kabel", hvorfor de har konstrueret Audiophilleo 1 og 2 til at blive forbundet direkte til DAC med en BNC/BNC kobling (eller BNC/RCA). Altså uden brug af noget S/PDIF-kabel.

Hvordan fungerede denne løsning i forhold til den, du har beskrevet med S/PDIF-kabel?

Fraværet af kabel fordrer nok at impedanstilpasning mellem USB/S/PDIF interface og DAC sidder "lige i skabet", men derfor kunne det alligevel være interessant at høre, om man kunne spare f.eks. 1-2.000 kr. til et anstædigt S/PDIF-kabel?

Det har vel også betydning i vurdering af pris/kvalitet?

Mvh

Brian 

Til top Vis BrianC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianC
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 04 August 2013 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hej Brian!

Af to årsager har jeg haft kabel i mellem Audiophilleo og Mac'en... dels var der ikke ordentlig plads bagved, og så var tanken om, at den digitale indgangs stik skulle belastes med, at der sad en klump "jern" og dinglede, ikke tiltalende.

I øvrigt er det sådan, at hvis både digitalt sender og modtager-kredsløb er lavet korrekt, så kan kablet ikke udgøre nogen forskel, ej heller i forhold til hvis det slet ikke var der. Uden at blive for klog på emnet, så tror jeg, at den største modstand ligger i selve stikket/stikkene.

I et lukket 75 ohms digitalt kredsløb er kablet ikke den store medspillende faktor, hvis det overholder gængs standard. Så jeg tror ikke det har nogen betydning, at sætte Audiophilleo direkte i en digital indgang med en adapter.

Som jeg også skrev om USB kablerne i testen, så har jeg til gode at opleve forskel på digitale lydkabler.

I øvrigt koster SilverSonic D75 kablet kun ca. 600,-... og jeg har som sagt ikke hørt forskel på digitalkabler  



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes