Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 07:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Wadia 170i strømforsyning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Basse7100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 August 2013 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har læst mig til at man kan få bedre lyd ud af sin wadia 170i dock ved at
Købe en bedre strømforsyning.
Spørgsmålet er bare hvilken en man skal vælge og hvor man kan købe en henne.
Håber der er en der kan hjælpe mig :)
Hilsen michael
Til top Vis Basse7100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basse7100

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 12 August 2013 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hej Michael!

Jeg har en 170i med standard PSU og en 171i som jeg købte brugt med en BOTWS PSU. Jeg har prøvet begge docks med begge PSU'er - men det er et stykke tid siden og jeg lyttede ikke særlig længe - eller kristisk! Efter jeg har fået barn nr. to (som viste sig at være tvillinger) hører jeg sjældent  ;andet end clockradioen om morgenen

Men det er nu alligevel min opfattelse at BOTWS PSU'en lød bedst. Sortere baggrund og bedre adskillelse af instrumenter, bedre defineret bas). Men jeg vil prøve om jeg kan stjæle mig tid til at lytte lidt igen en aften inden så længe. Så kan jeg også få hørt om 171eren virkelig er bedre end 170eren.

Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

Basse7100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2013 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

hej dalgas.
tak for dit svar :)
det var også det jeg kunne læse mig til, men nu er jeg blevet skuffet et par gange mht anmeldelser på hifi så det ville være dejligt med en privat anmelder som har begge dele Psu/Dock.
jeg ser frem til at du får et par timer for dig selv :)

Mvh Michael

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 12 August 2013 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

hva med en variotrafo den er ik så dyr brugt og klart bedre end mange af de såkaldte hifi psu'er du kan selv indstille det anbefalet volt og ampere på den
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

hmt0507
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2013 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok overveje at opgradere 170'eren til en 171, før at jeg investerede i ny strømforsyning. Har selv spillet på 171, og når adapteren til iPad'en blev taget af, så lød den faktisk virkelig godt. Irriterende at Apple så i mellemtiden er gået over til et andet stik. Men det er en anden snak!

Venligst
Henrik
Til top Vis hmt0507's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hmt0507

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Det flaskede sig sådan at konen arbejder til kl. 22 i aften så der er blevet lyttet intenst til 171 vs. 170 og standard PSU versus BOTWS PSU. Lydkilde var ipod Touch 2. gen. Som "testplade" anvendte jeg Toni Braxton "Secrets" rippet i apple lossless format. Det er en god optagelse med masser detaljer fra højeste diskant til dybeste bas. Forstærker er Wadia 151 og højttalere Dali 450 (modificerede).

Først satte jeg 170 op med standard PSU (tjekkede for korrekt fase) og lyttede op mod 171 med BOTWS. Var det ikke som om der var mere ro og bedre adskillelse af stemmer/instrumenter - men hvad sker der med cymbalerne/trianglerne lyder de ikke mere af blik og hvad med bassen....

Ret hurtigt (efter lidt flytten rundt på kabler) stod det klart at standard PSU'en lyder klart bedre end BOTWS! Bassen er langt fastere og mere detaljeret (med BOTWS bliver bassen fed og hænger lidt efter resten af musikken). Stemmer lyder mere organiske ,diskanten klinger mere naturligt ud (BOTWS æder dynamik og detaljer, hvilket mit øre i første omgang tolkede som en mere sort baggrund - ja tak for der mangler sgu noget!). Bredde og især dybde i perspektivet begrænses også af BOTWS.

Til sidst blev BOTWS lagt væk og der blev kun brugt standard PSU og lyttet til 170 vs. 171. Der er forskel på de to. 171 har lidt mere dynamik og rum og bassen går noget dybere. 170 med standard PSU lyder dog klart bedre end 171 med BOTWS.

Sikken en øjenåbner - jeg dømte for år tilbage standard PSU'en ude og BOTWS inde. Udelukkende fordi jeg havde læst at BOTWS var god og derfor ikke fik lyttet rigtig efter. Som straf har jeg haft dårligere lyd i 2 år!

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2013 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

hmt0507 skrev:
Jeg ville nok overveje at opgradere 170'eren til en 171, før at jeg investerede i ny strømforsyning. Har selv spillet på 171, og når adapteren til iPad'en blev taget af, så lød den faktisk virkelig godt. Irriterende at Apple så i mellemtiden er gået over til et andet stik. Men det er en anden snak!VenligstHenrik

Enig - adapteren til iPad er bestemt dårlig og røg hurtigt i skuffen!

Basse7100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2013 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

hej folks.
tak for en fin anmeldelse af dock og psu :)
jeg er lidt overasket over at standard psuén fra wadia er bedre end den fra botws :)
efter Dalgas test er jeg overbevist om at jeg ikke skal investere 1000 spir i en ny forsyning men at jeg måske hellere vil smide et par tusinde efter en wadia 171i.

Dalgas, du nævnte noget med korrekt fase på standard psu, hva menere du med det?
har du målt med polsøger i din strømskinne?

mvh michael.

hmt0507
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2013 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Ja, interessant læsning. Wadia gjorde selv en del ud af at PSU'en var blevet væsentlig opgraderet på 171'eren, så det giver også god mening.

Jeg gav lidt mindre for min 171i for noget tid siden. Prøv at tjekke for demo-ex. hos forskellige forhandlere.

Vh
Henrik
Til top Vis hmt0507's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hmt0507

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2013 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Basse7100 skrev:
hej folks.tak for en fin anmeldelse af dock og psu :)jeg er lidt overasket over at standard psuén fra wadia er bedre end den fra botws :)efter Dalgas test er jeg overbevist om at jeg ikke skal investere 1000 spir i en ny forsyning men at jeg måske hellere vil smide et par tusinde efter en wadia 171i.Dalgas, du nævnte noget med korrekt fase på standard psu, hva menere du med det?har du målt med polsøger i din strømskinne?mvh michael. 

Næ - jeg har stikkontakt på væggen med 3 udtag bag anlægget, så det går i alt sin enkelthed ud på, at vende 230v stikket og lytte hvad der er bedst. Min erfaring er at "korrekt" fase giver et mere fokuseret perspektiv (instrumenter og stemmer står skarpere afgrænset/adskilt). Vendes stikket bliver det hele lidt mere "luftigt" instrumenter og stemmer vokser men bliver lidt "uldne"- hvilket nogle måske vil foretrække. Det anhænger af personlig smag og af musikken der spilles!

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2013 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Wadia 171 er bestemt til at komme i nærheden af brugt. Jeg gav 1800 - med BOTWS!

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2013 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

BOTWS består af en lineær PSU (Made in China) og en såkaldt SBooster (filter?). Standard PSU er også made in china og under halvt så stor. Bliver desuden varm og hyler (svagt) under brug.

Måske er SBoosteren synderen. Filtre har jo ry for at kunne dræbe musikken. Overvejer stærkt at klippe SBoosteren af og splejse kablet sammen igen. Som BOTWS er nu, er den værdiløs for mig.

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2013 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Så lykkedes det mig at finde et 3-polet mini-DIN stik som matcher det der sidder på PSUerne. Jeg klippede derfor SBoosteren af BOTWS og det hjalp!

Jeg lyttede til 171 med begge PSUer

BOTWS uden SBooster lyder langt bedre. Den er faktisk en lille bitte smule bedre end standard PSUen men ikke noget jeg ville betale 1000 kr for. Men der er lige en tand mere hug i bassen og lidt mindre baggrundsstøj.

Siden sidst har jeg skiftet RCA soklen på 171 ud med en WBT 0210 Cu Nextgen, fordi der var en løs forbindelse inde i den gamle sokkel. Desuden har jeg dæmpet kabinetbunden med lidt bitumen. Måske bedrager min hukommelse mig men jeg syntes det har løftet lyden gevaldigt - rummet er blevet meget større og lyden kommer mere fri af højttalerne. Jeg vil lige sammenligne med 170 (som plejer at lige lige bag 171) før jeg melder klart ud.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes