Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 14:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: 5.1 via hdmi fra PC til TV? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 994
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har Viaplay. og vil gerne have SS lyd ud via HDMI fra min PC til mit TV, køre via HDMI signalet igennem min Oppo 105;
men der kommer desværre kun et stereo signal igennem, det samme hvis jeg køre direkte til min Pannasonic G20 skærm.

Jeg kan også kun få et stereo signal igennem via toslink, selv om Realtek audio er sat til 5.1, en lille underlighed er at når
jeg køre testen i opsætningen af Realtek digital ud, så kan jeg godt få et 5.1 signal igennem; men altså ikke når jeg ser
Viaplay, el. Netflix.

Jeg bruger den intrigeret grafik i en i5-core 650 processor, hvis det ikke an lade sig gøre, kan man så få et grafikkort med
indbygget lydkort, der kan klare begge dele, jeg formoder man kan købet et anstændig lydkort der kan sende et 5.1 signal
via optisk ud; men billedet bliver bedre ved at køre det igennem Oppoen end direkte til Pannasonicen, og så kan jeg jo nøjes
med et kabel.



__________________
Hilsen Bent

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L
 
ozimek
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2013
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 05 August 2013 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Siden du kan få et testsignal igennem i surround, vil jeg formode at problemet er kilden, dvs. Netflix osv. Jeg kender ikke noget
til Viaplay, men der har været meget skriveri om, at netflix ikke kan sende multikanalslyd hvis du bruger en alm. browser. For
at få surround fra netflix over PC, skal man så (vidt jeg kan forstå) anvende en app, som kun findes til Windows 8.

Der findes en lang række gadgets, som godt kan levere multikanal med Netflix, men ikke noget PC-baseret (udover
ovennævnte
app til Win8). Ubegribeligt....
Til top Vis ozimek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozimek
 
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 994
Sendt: 06 August 2013 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Ja det er sku ubegribelig, vi skriver 2013, har fundet ud af at viaplay ikke understøtter 5.1 på PC, netnix har jeg så
heldigvis på min oppo (dog ikke ret meget længere, hvis de ikke får f... ud og ligger nye film op); men hvor mange er
det lige der har Win8 endnu, og hvem gider se film på en smartphone.

Hvad med HBO understøtter de 5.1 på en ALMINDELIG PC. med Win 7?

__________________
Hilsen Bent

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes