Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Magico Q7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KnockKnock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2013 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Er der nogen som har hørt Magico Q7? Den skulle efter sigende være RET god, se evtl. test på:

http://www.theabsolutesound.com/articles/magico-q7-loudspeak er

De bedste hilsener
KK
Til top Vis KnockKnock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KnockKnock

lowlevell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Juli 2013 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

uden at fornærme dig, vil jeg tro det ligger uden for din prisklasse. Den koster 1.500.000 leveret i DK.
men ja, den er god
Til top Vis lowlevell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lowlevell

KnockKnock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2013 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

lowlevel

Du kan jo ikke vide hvor jeg rent økonomisk befinder mig, og hvor har du selv købt dine lowlevel?

lowlevell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Juli 2013 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

det var ren logik, er man interesseret i højttalere i den klasse, tager man afsted og hører dem. Det vil være bedøvende
ligegyldigt, hvad andre mener og man ville tage det som en rar afveksling til den daglige dont.
absolut no offence
Til top Vis lowlevell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lowlevell

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 24 Juli 2013 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Meget enig med lowlovell!

I det hele taget uanset hvilken prisklasse man shopper i, så bør man altså selv lytte til sagerne. Jeg har adskillige gange oplevet, at alverdens
anmeldere og jeg er helt og aldeles uenige. Jeg kan fx nævne højttalerkablet Silversonic Q10, som i mit set-up og i mine ører lyder intet mindre end
gyseligt, mens resten af verden tilsyneladende er ved at gå bag over af begejstring (til prisen).

Din økonomi er mig ganske uvedkommende, men jeg vil tillade mig at mene, at hvis man shopper højttalere i den prisklasse, så bør man have nok
courage til at danne sig sit eget indtryk

Hvis jeg nu fortalte dig, at jeg faktisk synes, de lyder overraskende skuffende (især til prisen!), ville det så afholde dig fra at aflægge en forhandler et
besøg og evt. hjemlåne dem til afprøvning i dit eget set-up

Nej vel?!?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

KnockKnock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Demo er såmænd allerede booket i København, men jeg troede at der måske var nogen som kunne bidrage med noget kvalitativt

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juli 2013 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har snart oplevet lidt af hvert inden for hifi - alt fra noget meget billigt, som er bygget selv til f.eks peak consult Kepheus ultimatum system. Og min nuværende holdning er at man må lytte på sagerne, fordi det kan faktisk lyde super dejligt, selv om prisen ikke er så høj.
Magico er jo ud over sit metalskelet, jo ganske ordinær. Jeg har kigget ind i mange kabinetter og banket mine knoer gule og blå på lige så mange. Og hvis jeg personlig skulle give 1.6 million (nu leger vi lige jeg har pengene), så skulle de dælme give mig en mindre orgasme hver gang jeg spillede musik på dem. Men igen det er min personlige holdning. Da jeg mener at man kunne komme ekstremt  tæt på samme ydelse, med et meget mindre budget. Og den udtalelse bygger jeg på de erfaringer, som jeg har lyttet mig til igennem årene. Mine ører er glade for det, som jeg har nu, fordi jeg har lyttet til mine ører, når jeg har besluttet mig for de stumper, som jeg har valgt til mine DIY'er.
Og så er det egentlig ligegyldigt om det så var en lille XT25 diskant eller den famøse Ringradiator fra Scanspeak. Det er jo det samlede resultat af rummet(akustikken), anlægget og mine forventninger til ynglingsmusikken, som skal gå op i en højere enhed. Og hvis du har pengene og personligt føler du fortager et velovervejet og glædesopfyldende køb. Så er det jo bare at slå til.
Jeg har det helt fint med at nogle er glade for deres Picanto, mens andre nyder deres Audi RS. Så længe der er plads til begge parter på motorvejen, frem og tilbage i trafikken hver dag. Faktum er jo at de kommer fint fra A til B begge 2. Og en bil kører altså ikke bedre end den der sidder bag rattet, og de brænder lige godt sammen  begge 2, hvis olien løber af.
Dog skal det siges at jeg heller ville eje et sæt højttalere til f.eks 20K i et rum, som optimere til hifi, frem for et sæt Magico, i et rum, som har bare antydningen af dårlig akustik.
Ud fra et teknisk synspunkt er magico "bare" en højttaler, som lider lige så meget at rummet begrænsninger, som stort set alle andre højttalere. Den besidder jo ingen magi eller smarte tekniske detaljer, som kan indstilles til at kompensere eller tilpasse sig noget som helst.
Så hvis du søger et godt råd eller fif til detaljer omkring gode og dårlige ting ved Magico Q7, så er det jo nok alt det andet, som skal være i orden. De er sikker rigtig gode højttalere, forhåbentlig afsindigt gode, så derfor håber jeg på at du har rummet og den korrekte elektronik, til at spænde foran bæsterne, så kæden ingen svage led får

Og må man være så fræk at spørge om du har overvejet Wilson audio?
Og nu tager jeg ikke så meget for givet, derfor syntes jeg også det ville være interessant at høre om du har hyret en konsulent til udmåling af dit lytterum, samt fået hjælp til at indrette optimalt i forhold til akustik og placering af anlægget?
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes