Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 23:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Evidence 870 pris? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har i et stykke tid gået med planer om og købe et sæt "nye" brugte højttalere. Oprindeligt ville jeg bygge nogle nye, men da tiden og faciliteterne ikke er det lige nu, må det blive til en færdig løsning.

Jeg er lidt varm på Dali Evidence 870, og vil lige høre hvad sådan nogle må koste brugt?

Og er der nogen der har erfaring med højttaleren? Jeg ved godt at der kun er en ting og gøre, og det er og lytte til dem, men når det bliver i et andet rum end mit eget, og på noget andet udstyr, så vil jeg sætte pris på jeres meninger om højttaleren.

Det skal lige siges at jeg primært lytter til rock musik, men der sniger sig også noget klassiks og jazz ind i programmet en gang i mellem, så jeg skal selvfølgelig bruge en højttaler der kan mestre disse musik genre. Udstyret er en Vincent sp-331, en DAC Magic Plus og enten cd eller streaming fra USB.

Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

4000 - 5500kr alt efter stand.

Gav selv 4000kr for mine, hvor fronterne godt kunne trænge til at blive skiftet, og kabinettet har fået en del ridser.

Har en kammerat der efter 2 måneder fik solgt et sæt i ahorn i forholdsvis god stand til 4500kr.

Med andre ord, de 2 sæt til salg på dba til henholdsvis 6.9 og 10k er sat voldsomt højt. De har også været til salg en del måneder(forståeligt nok).
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Jeg købte ligeledes et flot sæt 870 for nogle måneder siden til 5500,- i meget fin stand uden ridser eller hakker. De sæt som er til salg på DBA er latterlig høj sat, som jukuluff også nævner.

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2013 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Ja, kan godt se at prisen er ved siden af så. Men mon ikke de er kan presses lidt ned i pris.

Er i ellers tilfredse med købet? Og hvordan gør de sig i forhold jeres tidligere højttalere?

ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hvis du har pladsen til 870 er de et godt køb til rock/elektronisk musik pga. deres store bassareal. Min erfaring med 870 siger at de skal min. have 50 cm til bagvæg og 100cm til sidevæg samt strøm i røven, mine stod også i et hårdt rum hvor højt til loftet. Du kan evt. læse om dem på mit signaturlink, der står lidt, måske kan det bruges 

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic

Mr Infinity
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2013
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis Mr Infinity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr Infinity

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere haft Dali 850, i forhold til disse spiller 870 ikke lige så dybt, så bunden er ikke på samme måde brutal og kompromisløs som ved 850. Til gengæld er 870 langt mere harmonisk velbalanceret i diskant og mellemtone området. Diskanten på 850 er ubehageligt skarp, hvilket gør at en del musik lyder af h******* til på 850eren. Dette er ikke på samme måde et problem med 870.

Regner ikke med at skifte 870erne ud lige foreløbig. Har endnu ikke hørt et andet "realistisk" setup hvor jeg tænker at det lyder markant bedre end mit eget.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

jukuluff skrev:
Jeg har tidligere haft Dali 850, i forhold til disse spiller 870 ikke lige så dybt, så bunden er ikke på
samme måde brutal og kompromisløs som ved 850. Til gengæld er 870 langt mere harmonisk velbalanceret i diskant
og mellemtone området. Diskanten på 850 er ubehageligt skarp, hvilket gør at en del musik lyder af h******* til på
850eren. Dette er ikke på samme måde et problem med 870. Regner ikke med at skifte 870erne ud lige foreløbig.
Har endnu ikke hørt et andet "realistisk" setup hvor jeg tænker at det lyder markant bedre end mit eget.

Jeg har oplevet fuldstændig det samme som dig og har også den samme mening og har også haft 850 men 870érne
gør det bare rigtig godt, jeg har haft mine i 3 år nu og de skal ingen steder, jeg er lige flyttet i et andet hus som er
nyere og det blev det bestemt ikke dårligere af, godt nok er de nogle ældre damer som der er nævnt tidligere i
tråden, men jeg mener godt nok at der skal temmelig mange penge op af lommen for at købe en ny højttaler der
spiller bedre end 870érne
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2013 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

I skal have tak for svarene

Der er ikke andet for end og komme ud og lytte til dem, og se om jeg vil blive tilfreds.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes