Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 22:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W PM1D indstilling? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mark-c
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Halløj !! jeg har købt et sæt B&W pm1 + subwooferen dertil - pm1d

Jeg har sku lidt problemer med indstilling af den sub..
jeg har fundet mig frem til at man kan indstille den sådan at den passer specifikt til pm1´eren. det virker fint nok - men synes stadig ikke den passer helt sammen!!?

Nogle der har erfaringer hvad den skal stå på. Tænker på
delefrekvens - Står på 80kz
Gain level - står på 0
Osv Osv
Den står lige nu sensivity +6db hvilket jeg synes giver en mere hård bass ;) i stedet for det buldren der...

Har prøvet at skrue frem og tilbage og lytte - men uden held ! 
Spiller med fronterne som small...

Mvh Mark

donjon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Tvivler stærkt på at sub kan give noget godt til de  fine B&W pm1 højtalere der netop er kendt for en stram og dyb bass.

Tommelfingerregel for subwoofer:
Prøv åben/lukket kammer. Det sidste er normalt bedst til musik. Gummifusser under på hårdt gulv. Spikes på gulvtæppe. God afstand til væg.

Til top Vis donjon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donjon

donjon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juni 2013 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Var lige henne og kigge på indstillinger på min System Audio SE 200 og den stod på ca. 65 Hz og det er kun lige for at få det sidste med.
Til top Vis donjon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donjon

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har også PM1 og det er en rigtig god højtaler. Min stue er 70 kvm og min plan var da også at købe en sub. Jeg lånte en sub ligesom din med hjem fra Hifiklubben. Man kan fortælle sub'en, hvilken B&W højtaler man har og så skulle sub'en selv sørge for at indstille sig til højtalerne. Dette troede jeg på, men det virkede ikke hos mig. Jeg forsøgte 1000 indstillingsmuligheder men det lykkedes aldrig rigtig at integrere de to.

Når jeg slapper af om aftenen og lytter til lidt rolig musik, så blev jeg nødt til at slå subben fra fordi den stressede mig. Det lød simpelthen forkert.

Jeg tog beslutningen og har nu sat højtalerne til salg og har købt mig et par Dynaudio focus 340 (gulvhøjtalere). Til stereo musik der er det altså bare virkeligt svært at integrere en sub.

Jeg sagde dette til chefen i Hifiklubben's butik og han svarede, at subben ikke var kraftig nok og jeg skulle prøve nogle af B&Ws andre subs.

Jeg ved det ikke er nogen hjælp til dig, men du skal være opmærksom på, at det måske aldrig vil lykkedes dig at integrere de to, særligt ikke hvis du har store krav til balancen i stereo-lydbilledet.
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes