Sendt: 19 Juni 2013 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Jeg købte en TDAI2200 med RoomPerfect (RP) og analog modul i marts i år og er meget tilfreds med lyden, specielt efter RP
blev indstillet og aktiveret.
Jeg havde før en Lyngdorf SDAI2175, som også lød godt, men som alligevel lød noget anderledes end TDAI'en. Den var mere
mørk og tilbagelænet i lyden.
Jeg købte TDAI'en fordi jeg vidste jeg havde problemer med akustikken i min stue, og da det ikke kan betale sig at købe dyrt
udstyr inden dette problem blev løst valgte jeg TDAI'en frem for at omrokere stuen, da fruen jo også har noget at skulle sige.
Uden RP lyder TDAI'en mere fremme i skoene og mere digital end SDAI'en, men med RP aktiveret lyder den helt fantastisk i
mit setup. Mine små Dali Grand Coupé er pludseligt blevet nogle store men stadig utroligt kontrollerede højttalere, der sagtens
kan gå langt ned i frekvenserne uden buldren og overanstrengelse. Dette kunne de absolut ikke før RP.
RP har også haft en rigtig god indvirkning på de øvre frekvenser, som kan være påtrængende for nogen. Disse frekvenser
sidder nu lige i skabet, så RP hjælper også på dette.
Min opgraderede Audiolab MDAC D/A konverter benyttes ikke længere til signalbehandling, da TDAI'en lyder langt bedre i mine
ører. MDAC'en får dog ikke lov til at komme til sin ret, da forstærkeren allerede er digital og der derfor bliver for mange
konverteringer i signalkæden.
TDAI'en er for mig i forhold til andre forstærkere jeg har ejet lig med detaljerigdom i overflod og en dejlig naturlig lyd i mine
ører. Vær dog opmærksom på at mange betegner Lyngdorf's produkter som værende alt for digitalt lydende og skingre, så jeg
vil anbefale dig at få lyttet til en før du køber.
God fornøjelse.
|