Sendt: 04 Juni 2013 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg ved godt emnet har været oppe før, men de eksisterende tråde er flere år gamle, så jeg vover en ny.
Jeg kunne godt tænke mig noget ordentlig lyd på mit lille hjemmekontor. Pladsen er meget begrænset, så det kan max. blive
til nogle små højttalere med 5" enhed tilsluttet computeren.
Udvalget af aktive nærfelts-monitorer ser ud til at være større end aktive "hifi-højttalere", så det bliver nok sådan noget. Jeg
har været en tur forbi 4Sound i Odense (tidl. Aage) og lyttet deres udvalg:
Yamaha HS50 dumper på hidsig mellemtone og manglende top og bund. Diverse KRK, Adam, M-Audio osv. havde alle den
trælse underdæmpede brumme-bas, som jeg forbinder med for svag amp+forsøg på at få en lille højttaler til at spille mere
bund end den burde.
Den eneste jeg reelt synes om var Genelec 8030. Den var til gengæld imponerende. Klar, ren, åben og med stram bund.
Nogen der har erfaring med den slags? Måske vil 8020 modellen med 4" bas endda være nok, den var ikke i udstillingen?
Genelec'erne findes i A og B modeller, der koster det samme. B'erne har en automatisk standby funktion, der slår til, når der
ikke er noget signal. Virker det, eller er det bare irriterende? 8020 findes tillige i en C model -- hvad er forskellen?
Jeg kunne også godt tænke mig at høre JBL LSR 2325, om ikke for andet, så fordi de er meget billigere end Genelec. Findes
der nogen forhandler i .dk? Andre mærker/modeller der kan være interessante?
På forhånd tak,
S
|