Forfatter |
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 04 April 2013 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Www.sunaudio.dk er importøren af advance acoustic og http://audioconcept.dk/ forhandler dem i Aalborg. Evt giv en af dem et kald
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2013 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har haft skrevet sammen med Kenneth fra Audioconcept midt i februar, hvor han mente at de nye modeller var klar til salg ca. midt i marts - samtidig med at Audioconcepts hjemmeside skulle være helt klar.
Skrev til Audioconcept i starten af sidste uge, men har ikke fået svar og deres hjemmeside er stadig den gamle
Siden omkring 1. april, så har Sunaudio's hjemmeside ikke været tilgængelig
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
Tifo Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 April 2013 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virker fint;
http://www.audioconcept.dk
Men de kan godt være lidt langsomme til at svar mail, men det er mange nok, så vil nok foreslå at gribe knoglen.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 09 April 2013 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modellerne, du linker til, er en del af et nyt line-up fra Advance. De blev fremvist og spillet på første gang på IFA-messen i Berlin i September sidste år, og som siden, du linker til, også skriver, så er de planlagt til at være ude omkring Maj-måned.
Advance Acoustic er temmeligt langsomme, tenderende til det håbløse, når det kommer til deres hjemmeside, men produktchefen kunne på IFA fortælle at de også arbejder på en ny hjemmeside, så der er lys forude. Til gengæld er mange af deres distributører hurtige til at poste nyhederne 
Spændende sæt iøvrigt, som ser meget bedre ud i virkeligheden end på billederne. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2013 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin
Tak for din info - Ja kan se at de har sat "levering fra maj måned" på hjemmesiden nu (hos hificonsult.at)
Ja sættet ser spændende ud synes jeg og det lyder da slet ikke tosset, hvis det faktisk ser bedre ud i virkeligheden
Kan jo se at du har med HiFi-Klubben at gøre og det kan jo ærgre mig at Denon ikke længere gør sig i den slags forstærkersæt (som f.eks. POA 6600A og DAP5500/2500).
Til Tifo:
Der har ikke være problemer med at komme på Audioconcepts hjemmeside, men jeg fik besked fra dem, at de ville komme med en nydesignet side ca. midt i marts, vistnok med webshop !!
Det er sunaudio.dk der ikke er tilgængelig - og det er den stadig ikke herfra min PC
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
Tifo Udelukket fra forum

|
Sendt: 16 April 2013 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
okay, jeg har lige oplevet det omvendt, at jeg ikke kunne komme på audio concept, men SunAudios. Men det er lidt lige meget
nu :-) Men har også snakket med dem og der nævnte de noget om det der skulle laves om med hjemmesiderne, men min
gubbi-hukommelse husker bare ikke så godt.
Men jeg ser også frem til at det kommer i butikken i Aalborg, det nye sæt :-)
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 17 April 2013 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Modellerne, du linker til, er en del af et nyt line-up fra Advance. De blev fremvist og spillet på første gang på IFA-messen i Berlin i
September sidste år, og som siden, du linker til, også skriver, så er de planlagt til at være ude omkring Maj-måned.
Advance Acoustic er temmeligt langsomme, tenderende til det håbløse, når det kommer til deres hjemmeside, men produktchefen kunne på IFA
fortælle at de også arbejder på en ny hjemmeside, så der er lys forude. Til gengæld er mange af deres distributører hurtige til at poste nyhederne
Spændende sæt iøvrigt, som ser meget bedre ud i virkeligheden end på billederne. |
|
|
Det er utroligt at forretningsdrivende (sic!) har råd til at være så sløve i optrækket. Det må så være pga. velstand?!
Niels
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2013 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Så kom de nye Advance Acoustic X-Preamp og X-A160 effektforstærker på plads på hylden og naturligvis straks strøm på
Begge enheder virker kvalitetsmæssigt 100% i orden og lækre at ha' med at gøre og designet er kanon (efter min smag)
Selv fjernbetjeningen gør et godt indtryk, selv om den er af plastik (Havde tidligere en Denon RC110 til min Denon DAP-2500 forforstærker)
Nu skal det bare have lov til at stå og "få varmen" og blive spillet til...........
Fik udstyret leveret af gutterne fra Audio Concept - De var kørt fra Aalborg kl. 6 i morges og var her hos mig her på Sydsjælland kl. 10  Kanon service
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 18 Juni 2013 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder?
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2013 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Slipper lige lidt let fra det med billederne, da jeg ikke lige har et kamera der er værd at anvende i nærheden
Prøv at kigger her: http://www.audioconcept.dk/
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 18 Juni 2013 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super service!
Fortæl fortæl fortæl! __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2013 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jamen jeg havde talt med Audio Concept i Aalborg for nogle måneder siden og aftalt at de skulle kontakte mig, når de fik forstærkersættet hjem. Det gjorde de så for ca. 1 uge siden og så spurgte de selv hvornår de skulle komme og levere det. jeg skrev så til dem at det ville være super service hvis de ville det og at de bare kunne nævne en dag hvor de evt. skulle til Sjælland alligevel - og det blev så i dag
Skal dog nævnes at de ville have 300,- kr. for at transportere det hjem til min dør, men det er sgu 100% ok for mig - På nær ca. 100 km, så er det jo fra den ene ende af landet til den anden
Nu står de så på hylden og spiller - Bilder mig selv ind at lyden allerede er mere fyldig og varm (ikke at den lød dårligt fra starten!) end den var kl. 10.30, da der blev sat strøm til for første gang
Fronten på begge enheder ligner sort glas, hvor der så er lavet "ruder" til info-displays og VU metrene.
Alt føles (som tidl. nævnt) meget gedigent skruet sammen og velfungerende.........
Hvis jeg skal nævne et lille bitte minus, så er det de små step som man skruer op & ned med - Det tager sin tid, hvis man f.eks. skal fra vol. 60 til 30 - Men hvis der skal skrues helt ned, så er der en mute knap til formålet
Lyden vil jeg godt vente med at beskrive - synes lige forstærkerne skal have lov til at ha' strøm på i nogle timer/dage + så spiller jeg desværre ikke på mine primære højttalere (Kef Reference 4) i øjeblikket, p.g.a. pladsmangel efter flytning, i stedet anvender jeg nogle Kef Reference 104.2 højttalere, som rent faktisk gør det rigtig godt!
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 18 Juni 2013 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrForce skrev:
Lyden vil jeg godt vente med at beskrive - synes lige forstærkerne skal have lov til at ha' strøm på i nogle timer/dage + så spiller jeg desværre ikke på mine primære højttalere (Kef Reference 4) i øjeblikket, p.g.a. pladsmangel efter flytning, i stedet anvender jeg nogle Kef Reference 104.2 højttalere, som rent faktisk gør det rigtig godt! |
|
|
Seriøst, kan du ikke låne et kamera så vi kan se nogle billeder?
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 18 Juni 2013 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder lovende! Har selv lidt øje på AA nemlig!
MrForce skrev:
Hejsa
Hvis jeg skal nævne et lille bitte minus, så er det de små step som man skruer op & ned med - Det tager sin tid, hvis man f.eks.
skal fra vol. 60 til 30 - Men hvis der skal skrues helt ned, så er der en mute knap til formålet
|
|
|
Hellere det end det modsatte! Min NAD C372 er vildt aggressiv på volumenknappen med fjernbetjeningen og i mange tilfælde
synes jeg den næsten er ubrugelig. Det er umuligt bare at skrue lidt op, den tager kæmpe spring! Man kan lige så godt lette sig,
og bruge hånden med det samme, i stedet for at prøve med fjernbetjeningen, hvilket altså er rigtig træls! __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 18 Juni 2013 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Acurus RL 11 kører tilpas langsomt med motorene på vol og bal, så men fint kan dosere i små trin. Ja, hellere langsomt end den fiser der op ad hurtigt. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 23 Juni 2013 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrForce < Noget nyt om lyden i de nye ?
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2013 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jamen jeg er meget tilfreds med lyden - behagelig og detaljeret diskant + rigtig god kontrol med bassen.
Stemmer bliver gengivet meget naturtro. Oplever indtil videre at lyden absolut IKKE er øre-trættende.
Har tidligere haft en NewClassD-Discrete baseret effektforstærker og efter min mening, så er lyden fra AA X-A160
noget mere musikalsk og behagelig at lytte til.
Har jo desværre ikke haft koblet forstærkerne foran mine Kef Reference 4 endnu, så ovennævnte vurdering er via Kef 104.2 højttalere
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
Jens EK Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 23 Juni 2013 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik advance ikke i sin tid en masse kritik for at gå i stykker ret hurtigt? Ellers ser det nye
fornuftigt ud.
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 23 Juni 2013 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for meldingen. Det bliver spændende at følge med i, når du også får gang i KEF 4'erne på et tidspunkt.
|
Til top |
|
|