Jeg er ikke 100% tilfreds med mine
Adam F5 de
lyder lidt underligt i mellemtonen, jeg har prøvet at dæmpe dem lidt ved 250 hz der lød adele og amy winehouse lidt bedre,
toppen er alt for dæmpet og jeg mangler en mere åben lyd, har læst det er ca 6-8 khz der er dæmpet lidt for meget, lyden
er generalt lidt mørk og fyldig, men aldrig påtrængende.
Jeg kan aflevere dem tilbage og få pengene eller få nogen andre højtaler hos 4sound men hvilken ? EN TING JEG IKKE VIL
HAVE ER: pc højtaler med forstærker i den ene højtaler og fra den ene højtaler til den anden, højtaler eller signalkabel, det
skal være 2 stk 100% ens højtaler så det er et lige langt højtalerkabel eller signalkabel til hver højtaler, samme vægt og så
videre.
Selv om lyden fra adam F5 er meget anderledes så valgte jeg dem pga jeg kan teste dem i 14 dage og få pengene
tilbage(ca 5-6 dage tilbage), desuden fik de en eller anden udmærkelse.
Nå men tilbage til hvad jeg gerne vil have af højtaler og hjælp til at finde frem til hvad det sådan ca skal være.
Nogen 100% ens studio monitors med 5-6 " bas og gerne bi-amped som mange studio monitors er, åben og klar lyd med en
god bas (ikke de store udsving i frekvensgangen).
Eller nogen hifi højtaler og med max 5-6 tommer, ikke større end f.eks nogen dali lektor 3, de må godt være ca 40-50 cm
høje pga optimal lyttehøjde, er de ikke det vil jeg nok vinkle dem bagover, igen åben og klar lyd med god bas MEN der har
jeg et problem.
Jeg har ingen forstærker jeg kan bruge med computeren. Jeg har engang set et sæt med en meget lille og smal forstærker
fra scansonic og vidst nok nogen s4 til kun 2000kr (men det er lang tid siden) og det var en rigtig god pris, sådan noget
ligende kunne jeg være interesseret i, det skal være noget som kan være indstillet på den samme volumen når man tænder
for den uden susen (er der ofte når man skruer helt op for volumen uden musik, så er der lidt hørbart hvid støj, på billigt
udstyr) og så regulere man via computeren som når man har aktive pc højtaler,studio monitors, frem for højtaleren eller
forstærkeren
hver gang.
Hvad er jeres bud på et sådan en forstærker og højtaler ? (eller aktiv studio monitor)
Max pris incl evt kabel 3000kr
Der kommer en billig forstærker fra Cambridge Topaz AM5 til 1299kr men den er for bred,stor og jeg har haft et sæt dali
concept 1 som jeg synes efter at have haft dem og lytte på (ingen 14 dages returret hos hifiklubben) at de har en røv
kedelige lyd, så det ikke være så kedeligt højtaler.
Hvad med en
Dynavox Spark II
Kunne være dem her
Monitor Audio MR1 Wharfdale Diamond 9.1
Dali Zensor 1
System Audio Saxo