Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 19:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Oppo BDP-105 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hey der ude.

Jeg overvejer lidt at købe denne maskine. Men den er stadig ret ny på markedet. Så ønsker en der evnt. har fået anskaffet sig denne maskine, som kan fortælle lidt om "bruger" oplevelsen af den. - Hvor jeg samtidig har nogle enkelte spørgsmål, som kræver man evnt. lige kan teste det, hvis ikke man har prøvet det selv.

Så for at kunne hjælpe mig, kræver det, at man har den.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige med på en lytter..
Overvejer selv Oppo 103.

Har nu Oppo 83.
MVH Ulrik
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 27 Marts 2013 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Nå, men nu har jeg selv fået anskaffet mig en Oppo BDP-105. Så hvis der er nogle spørgsmål, er i velkommen, og jeg skal prøve at besvare så godt jeg kan.
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
freitag
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 27 Marts 2013 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg vil egentlig gerne høre dig hvor god lyd-delen er? Her tænker jeg stereo/cd lyd. Kan du sammenligne med andre afspillere du har eller har haft?
Bruger du den balancerede stereo ud - hvilken kvalitet er den?

__________________
Primare PRE32 med MM30
Primare CD31
Primare A33.2
Dynaudio Contour 3.0
Nordost Frey HT
Nordost Heimdall Norse XLR
Synology DS212j (WAV) CAT7+
Til top Vis freitag's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af freitag
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 27 Marts 2013 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Ok, Jeg vender lige tilbage, for det er den del jeg skal til at teste nu her. Den jeg tester op imod er min Vincent CD-S5, som er kendt for sin varme og detaljeret lyd.

Jeps jeg bruger kun XLR out på den. Det var derfor jeg blandt andet købte den.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Okay mit første indtryk er således:

Den er overreskende god i diskant og bass. Hvor Vincent er bedre mht. til den varme lyd altså bedre i mellemtonen. Men ikke at Oppo er dårlig i mellemtonen, det kan nok nærmere beskrives som at den er mere neutral i lydbilledet. Altså det hele kommer til sin ret. Hvor Vincent'en har fokus på den varme lyd, da den har Klasse A kredsløb.

Og da mit musik er meget bass-fikseret, kan jeg faktisk bedre lide Oppo'ens lyd. Den har virkelig kontrol over bassen, den er meget stram og fast. Diskanten er lys, ikke for meget. Men utrolig detaljeret, og jeg lægger mærke til lyde jeg aldrig har hørt fra Vincent'en.

Alt i alt meget godt første-hånds-indtryk. Dac'en har samme lyd som resten, samt hvis du høre musikfiler fra computeren i fx FLAC format, eller WAVE.

Så konklutionen er, at jeg faktisk ikke kommer til at savne at høre musik på min Vincent CD-S5, den erstatter glimrende. Samt at det jo er en multi afspiller, som jo kan bruges som mediaserver, osv. Ja der er MANGE fordele ved denne lækre stykke maskine fra Oppo, som lyder overreskende detaljeret og klar i lydbilledet (fra XLR out).

 - Så kan faktisk sagtens anbefales som en musik afspiller også.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 14 September 2013 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt vildt glad for min 105 ;O) men mener bestemt ikke det er en lyd mester, har man highend anlæg i forvejen er oppo nok ikke valget men til BLU-ray og streamning af film har jeg ikke selv prøvet noget der er bedre.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 14 September 2013 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Jeg er helt vildt glad for min 105 ;O) men mener bestemt ikke det er en lyd mester, har man highend
anlæg i forvejen er oppo nok ikke valget men til BLU-ray og streamning af film har jeg ikke selv prøvet noget der er bedre.

Hilsen Jonas Bojer


Bojer, er du her endnu din gamle rotte. . Ja det er god maskine til billedsiden, ingen tvivl om det.

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 14 September 2013 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:
Jeg er helt vildt glad for min 105 ;O) men mener bestemt ikke det er en lyd mester, har man highend
anlæg i forvejen er oppo nok ikke valget men til BLU-ray og streamning af film har jeg ikke selv prøvet noget der er bedre.

Hilsen Jonas Bojer


Bojer, er du her endnu din gamle rotte. . Ja det er god maskine til billedsiden, ingen tvivl om det.


JA og tak lige over glad for du er gået mere i den engelske retning med Cambridge Azur 851C måske du ikke sidder så hårdt på flapperne mere?

Hilse Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 14 September 2013 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:
Jeg er helt vildt glad for min 105 ;O) men mener
bestemt ikke det er en lyd mester, har man highend
anlæg i forvejen er oppo nok ikke valget men til BLU-ray og streamning af film har jeg ikke selv prøvet noget der er bedre.

Hilsen Jonas Bojer


Bojer, er du her endnu din gamle rotte. . Ja det er god maskine til billedsiden, ingen tvivl om det.


JA og tak lige over glad for du er gået mere i den engelske retning med Cambridge Azur 851C måske du ikke
sidder så hårdt på flapperne mere?

Hilse Jonas Bojer



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 15 September 2013 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:
Nå, men nu har jeg selv fået anskaffet mig en Oppo BDP-105. Så hvis der er nogle spørgsmål, er i velkommen, og jeg skal prøve
at besvare så godt jeg kan.


Har du prøvet at bruge den som forforstærker/processor
i surround ????

eller andre ??
Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 15 September 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
DJ Green skrev:
Nå, men nu har jeg selv fået anskaffet mig en Oppo BDP-105. Så hvis der er nogle spørgsmål, er i velkommen, og jeg skal prøve
at besvare så godt jeg kan.


Har du prøvet at bruge den som forforstærker/processor
i surround ????

eller andre ??


Ja da jeg bruger den som forforstærker / processor til mit surround så køre jeg passtrough på min Linn Klimas Kontrol forforstærker. Dette er en SUPER nem måde at få surround på og det fungere uden problemer NETflix, HBO(med pc) og Bluray. Rent lydmæssigt er den lige til at leve med men bestemt ikke noget vidunder dog har den den bedste lyd af de BLUray afspillere jeg har prøvet. Så jeg tror ikke man kan få en bedre og enklere løsning højtaler setup og volumen kontrol er simpel.

HIlsen Jonas Bojer

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
DJ Green skrev:
Nå, men nu har jeg selv fået anskaffet mig en Oppo BDP-105. Så hvis der er nogle spørgsmål, er i velkommen, og jeg skal prøve
at besvare så godt jeg kan.


Har du prøvet at bruge den som forforstærker/processor
i surround ????

eller andre ??


Man skal bare være opmærksom på, at hvis man køre med effektblokke, hvor den har en høj følsomhed på indgangen, med XLR, så er der en stor ulempe. Der er et meget stor lydniveau spring fra mute, til næste lydniveau, der er den slet ikke linear. Den burde, som alle andre forforstærker, at have lydniveau fra ikke noget til man langsomt kan ane lyden, osv. men hos OPPO 105, går den fra mute til i kritisk zonen for hvor man næsten ikke kan snakke sammen.

Men det er en fejl Oppo er opmærksom på, men lader ikke til de vil rette det. Måske det er så få der gør det, at de ikke mener det er besværet værd at rette...
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan svare på om man kan bruge xlr udgangene til at "erstatte" front-kanal rca? Dvs så man kan bruge den bedste udgang til de vigtigste
højttalere.
Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
Bagheera
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hej PHN2

Jeg kører surround direkte fra OPPO 105 til effekttrin.

XLR udgangene er sat til "Front out", de kan konfigureres frit af bruger.

Jeg har haft dyre surroundprocessorer tidligere, men har - med Oppo 105 - nu den bedste surroundlyd nogensinde i mit anlæg. Og det simpleste set-up, næsten "B&O-style".

Mvh Torben
Til top Vis Bagheera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagheera
 
Niels Aage
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 19 Februar 2014 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hey. Er friskbagt ejer af Oppo BDP 105d. Kan det være rigtigt at jeg skal ind og downmixe til to kanals stereo fra de dedikerede stereoudgange når
jeg har set en dvd/bluray i multikanal? Jeg benytter min stereoforstærker til afspille front left/right og en tre kanals forstærker forbundet til de
analoge
surroundudgange til surround left/right og center.
Oppo er sat til left/right i indstillingen "stereo signal".
Til top Vis Niels Aage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Aage
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes