Forfatter |
|
franzixd Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Harman Kardon AVR 430 surround receiver.
Jeg har aldrig haft problemer med den før.
Her den sidste uges tid er den på fuldkommen random tidspunkter begyndt at skrue 5dB op. Nogle gange stopper den efter de
første 5dB andre gange fortsætter den med at skrue op indtil jeg får den slukket.
Har I oplevet noget lignende?
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
en wird ide: en deffekt (klisteret) volume knap på fjernbetjengen..
bare en ide.
mvh Ulrik
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja eller en anden fjernbetjening der er defekt, har prøvet det samme med en Denon surround receiver, der skruede
min fjernbetjening til min Yamaha cd-afspiller op, nogen gange lidt, andre gange indtil man fik slukket dyret, men det
var altså den der lavede balladen, jeg tog batteriene ud af den, også var problemet løst. Jeg fandt dog aldrig ud af
hvorfor den gjorde det, for der var ingen synlig defekt på den, men har du andre fjernbetjeninger i nærheden, så
prøv lige og tage batterierne ud af dem, og se hvad der sker.
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft lignende problem med en Lexicon. Den har et multijog hjul, som både styre volumen og andre funktioner. Med tiden opbyggede den statisk elektrisitet i systemt og begyndte at blive ustabil, når der blev skruet op og ned. Jeg læste så i manualen at de jævnligt anbefalede at man indlæste fabriksindstillingerne, samt snurrede hjulet lidt frem og tilbage uden signal på. Det hjalp, men det er efterhånden også en gammel maskine - nævnte problemer skulle helst ikke kunne findes i moderne elektronik. Men prøv - det kunne være det hjalp lidt - who knows. Fanme træls at volumen pludselig vælter derop af mens man ikke er der til at holde øje.
|
Til top |
|
|
franzixd Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt, tak for hjælpen.
Jeg prøver med de forskellige forslag, og håber på en forbedring for det er lige sket igen...
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nogen andre skriver, det nemmeste forsøg er = ud med batterierne af remoten, er fejlen væk, ja så har du fundet den __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 321
|
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer noget som lyder som en vits, hvis du har en elsparepære tæt på kan den forstyrre signalet og gøre at fjernbetjeningen næsten ikke virker eller får signalet fra når du skruer op eller ned til bare at fortsætte, har prøvet det med en LINN kairn forforstærker.
|
Til top |
|
|
franzixd Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Volumenændringen sker som regel maks en gang om dagen, så jeg må lige have tålmodighed med det.
Desuden går der ihvertfald +10 minutter efter at jeg sidst har rørt fjernbetjeningen før det sker. Men jeg har fjernet alle
batterier, så må jeg jo se hvordan det går :)
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har det husket batterierne til andre fjernbetjeninger, hvis du har det. Men ta nu en ad gangen, så du ved hvilken
en det er galt med, det behøver jo ikke være den til din receiver, der laver ballade
|
Til top |
|
|