Forfatter |
|
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 321
|
Sendt: 21 December 2012 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lykkelig ejer af et sæt JBL 250ti jubilee, de spiller musik som jeg kan li det,
hvad kan de studio monitor som JBL laver som mine 250ti ikke kan ?? 
Er de ikke i bund og grund ikke bare lavet til lytte detaljer på og ikke så meget til musik ??
Har hørt at de ikke spiller dybdeperspektiv, passer det ??
Har aldrig hørt nogen, men kan ikke lade være med at være lidt nysgerrig
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2012 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ikke nogen der kan give et svar, hvad kan en af JBLs stdio monitors som mine JBL 250ti ikke kan ??
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 22 December 2012 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
Er der slet ikke nogen der kan give et svar, hvad kan en af JBLs stdio monitors som mine JBL 250ti ikke kan ?? |
|
|
nu er det jo juletid.... så folk kan have andet at lave :)
Men primært anskaffes en JBL studiemonitor jo også fordi man får en sikkerhed for at kunne få reservedele langt ud i fremtiden, og nok spiller en 4310 måske ikke specielt neutralt, men de fleste studiemonitorer er beregnet på andre ting en hjemmehøjttalere. Hører du en 4310 i et studie, ved du en anden 4310 i et andet studie, spiller præcist magen til.
en 250ti er en ganske pænt spillende højttaler, men savner i den grad den "In your face" lyd, som deres monitorer leverer __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 22 December 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
k.s.p skrev:
Er der slet ikke nogen der kan give et svar, hvad kan en af JBLs stdio monitors som mine JBL 250ti ikke kan ?? |
|
|
nu er det jo juletid.... så folk kan have andet at lave :)
Men primært anskaffes en JBL studiemonitor jo også fordi man får en sikkerhed for at kunne få reservedele langt ud i fremtiden, og nok spiller en 4310 måske ikke specielt neutralt, men de fleste studiemonitorer er beregnet på andre ting en hjemmehøjttalere. Hører du en 4310 i et studie, ved du en anden 4310 i et andet studie, spiller præcist magen til.
en 250ti er en ganske pænt spillende højttaler, men savner i den grad den "In your face" lyd, som deres monitorer leverer
|
|
|
synes nu godt nok 250ti i forhold til meget andet, bringer lyden rigtig frem, tænker lidt på hvad den ville koste idag af ny hvis den skulle handles gennem den alm radiobranche.....har selv 250ti le på 22 år.....og har også bygget noget lign JBL monitor 4355....dog er bassen udskiftet med 2x18" og i 18sound lw1400......det er som du siger stevns, "in your face"......osse i den grad...fra jbl monitorer de store 4333-og op....da sker der noget.....lige min smag!!!!
velkommen
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes også mine 250ti kommer fint ud af kassen 
Kan studiomonitorerne spille dybdeperspektiv, eller er det mere PA agtig lyd ??
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 22 December 2012 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
jeg syntes også mine 250ti kommer fint ud af kassen 
Kan studiomonitorerne spille dybdeperspektiv, eller er det mere PA agtig lyd ??
|
|
|
Hverken eller ..... en studiomonitor er et arbejdsredskab, som man skal lære at kende, den skal hjælpe dig til at høre om tingene er som de skal være. Man skal nok en tur i et studie, for at greje arbejdsgangen, og hvordan man bruger højttaleren.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 22 December 2012 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil jeg da mene de kan......ydermere er det så klokkeklart og stort, at man glemmer lidt andre ting.....det spiller musik.....som du er tilstede selv!!!!! hvad mere vil man?
velkommen
ps. men altid delte meninger om netop dette......
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Studiemonitorers evner afhænger af, hvad de mere præcist er beregnet til. Taler vi overvågning (det er jo hvad ordet 'monitor' betyder i denne sammenhæng) af det indspillede, er en analytisk, præcis gengivelse af detaljer vigtig. En bredere, mere musikalsk gengivelse er ikke en prioritet. Som det engang blev udtrykt i en artikel i "High Fidelity", så lytter man vertikalt til monitorbrug, men horisontalt til musiklytning. I den ideelle, puristiske hifiverden er forskellen ens, men verden er ikke ideel.
|
Til top |
|
|
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glædelig næsten jul
Højttalerenhederne i en monitor er placeret, så man kan sidde nær på højttalerene, hvis det er en nærfelt monitor. Og så har
alle monitor jo en eller anden ønsket klang, eller mangel på samme, i forhold til hvad man skal mikse... Men målet er lineært i
både frekvens og fase. __________________ Mvh: Martin
|
Til top |
|
|