Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2024 | 15:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Oppo BDP93 el. 103 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 29 November 2012 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej :)

Jeg står og skal opgradere min hjemmebio på blu-ray fronten. Jeg er træt af, at min gamle PS3 larmer. Tænker at jeg endvidere gerne vil have 3D muligheden ind i systemet, da jeg også har planer om et 3D TV eller projektor inden for et år.

Så overvejelserne går på, om jeg skal gå efter en brugt OPPO 93 eller købe en ny OPPO 103?

Jeg har over 3000 dvd film og 350 blu-ray film, så tænker at opskaleringsdelen i OPPO 103 måske kan være en fordel?

Er der andre ting der kan være en fordel ved OPPO 103?

Hvad mener I?



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 29 November 2012 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Oppo 93´eren har også en rigtig god opskalering og kun en direkte sammenligning vil selvsagt kunne afklare, om der er sket
noget væsentligt fremskridt på dette punkt. Oppo hævder, at 103´eren skulle være bedre på dette punkt, men det bliver de jo
også næsten nødt til, nu hvor de sender en ny model ud. Under alle omstændigheder har 93´eren i min optik en rigtig god
billedbehandling. Og så kan den i øvrigt hvad alt andet angår i høj grad anbefales.

Dermed: Det må vel afklares ud fra de vurderinger, som kun du selv kan foretage: Vil du købe nyt eller vil du spare lidt penge
i forhold til en ny model.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 29 November 2012 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Altså 83'eren havde den bedste opskalering da den kom, så kom 93'eren og den skulle være endnu bedre og nu skulle den nye 103'ere være extra bedre, jeg er rigtig glad for Oppo men lige på opskaleringsfronten virker det til de er lige hidsige nok med deres marketing :)

83'eren er RIGTIG god til at opskalere, og hvis de nye modeller er bedre så er det jo fint.

DOG kan 103'eren opskalere til 4k så hvis du på et tidspunkt har tænkt dig at investere i et 4k fjernsyn eller projector så er 103'eren mere fremtidssikret på den front. Og iøvrigt mener jeg at det er den samme opskaler chip der sider i 93 og 103 bortset fra den nye chip kan klare 4k.
Derudover har 103'eren to hdmi inputs så du kan bruge opskaleren til tv bokse og andet.

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 29 November 2012 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Ville da tage den nyeste model... om ikke andet fordi den også har HDMI/MHL indgang på fronten, som jeg ser frem til.

Og med angivelse af dine anlæg, så skulle man ikke tro prisen var en afgørende parameter   
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH
 
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 29 November 2012 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

I øvrigt så har 103´eren Netflix-adgang, hvis det har interesse. En anden mulighed frem for at søge ud på brugtmarkedet
kunne også være den udgående topmodel BDP-95 - den kan man bl.a. købe til "billige" penge hos AV-connection, har jeg set.
95´eren skulle være endnu bedre, hvad angår DAC og lyd. Igen kunne du også kigge efter Cambridge blurays. De er Oppo-
kloner, hvor selve billedbehandlingsdelen og dermed opskaleringen er den samme. De nuværende er bygget over 93´eren.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77
 
titt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 29 November 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Brugt 93, da forskellen er for lille, medmindre du vil have alt det der streaminghallløj.

Da du har to setups, går jeg ikke udfra at du skal bruge den til stereo?

Ellers kunne en 95 være sagen.

Der er en udmærket test på recordere, der i øvrigt også beskriver forskellene 93 og 103:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=7955&zoneid=1

Til top Vis titt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af titt
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 30 November 2012 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Takker for gode input

Jeg tror det kommer til at afhænge af, om der kommer et godt tilbud på en OPPO 93/, ellers køber jeg den nye 103/105.

Mht. OPPO 95/105 så ved jeg godt at de har fået ret gode anmeldelser som CD-afspiller. Men når jeg taler med forskellige, som har købt den (eller Cambridge Audio Azur 751BD), så er de ikke så imponeret af dem i praksis. Det de siger er, at der er mange CD-afspillere på brugtmarkedet til 10k, som er markant bedre. Jeg har ikke selv hørt dem endnu, så kan kun sige hvad jeg har hørt fra andre.

Jeg bruger hovedsagligt mine B&W 802D til at spille rock på i mit stereosetup. Det er ofte lidt dårligere indspilninger (fx Metallica, Soundgarden, Nirvana, Kashmir mm), som ikke kræver samme kvalitet setup, for at lyde super godt. Derfor overvejer jeg, om jeg skal ofre penge på en CD-afspiller, er kan levere dette. Hvis OPPO 95/105 kan dette, vil det selvfølgelig være en nem, pladsbesparende (vigtigt) og billig løsning. Så det skal testes



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes