Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 21:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilken forbindelse? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
M1980
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 28 November 2012 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Min bærbare computer (HP Compaq 8710p fra 2008) er efterhånden blevet en stadig vigtigere og mere integreret del af mit musikanlæg, og nu er jeg så ved at være træt af at nøjes med en 17" skærm, og vil gerne anskaffe mig denne:

http://www.philips.dk/c/pc-skaerme/brilliance-p-line-24-tomm e-61-cm-full-hd-skaerm-241p4qpykes_00/prd/;jsessionid=9F74BC 7107F17A6A907DAE90776222D9.app120-drp1

Men her er problemet, som jeg håber at nogen her kan hjælpe mig med at få løst: hvilket kabel bør jeg vælge til at forbinde de to? Det skal jo både være den helt rigtige slags og af en god kvalitet uden at koste en formue (ikke mere end et par hundrede kroner i hvert fald, men selvfølgelig helst mindst muligt). Det forekommer mig ærlig talt en jungle - faktisk endnu
værre end f.eks. højtaler- og strømkabler!

Min bærbare er forsynet med HDMI foruden USB og et stik til en ekstern skærm, medens skærmen er forsynet med noget nyt der hedder Display Port, foruden DVI-D og VGA.

Selvom jeg nu allerede har brugt et par timer på at læse om de forskellige stik på nettet, så føler jeg mig stadig på helt bar bund.
Til top Vis M1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M1980
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 28 November 2012 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke komme ind på dit link (2 browsere melder fejl i Phillips' undersidehåndteringer ), så svarer ud fra dine oplysninger:

Forudsat at du ikke skal overføre lyd til skærmen, vil jeg anbefale at benytte HDMI ud på PC'en, og DVI ind på skærmen. Det er ren digital overførsel, og
skal derfor ikke konverteres. det kan gøre for en billig penge, eks. her:

http://www.harald-nyborg.dk/p4093/hdmi-dvi-kabel-2-m

Hvis du er bekymret for kvaliteten af et billigt HDMI-kabel, vil jeg anbefale dig at google tests af dem

Harald Nyborgs kabler og stik er i en ganske fornuftig stik- og samlekvalitet.

Hvis du på et tidspunkt skifter din PC ud med en der har displayport, kan du overveje at skifte til den. Du kan læse lidt om forskellene her:
http://www.altomdata.dk/hdmi-vs-displayport
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
M1980
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 28 November 2012 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for dit svar, Anker, det var en kæmpe hjælp! Jeg ved ikke hvorfor mit link ikke virker, men det er vist, uanset
hvad, fuldt ud tilstrækkeligt, det du har svaret - og også rart med en informativ artikel, som jeg netop har fået læst og i det
mindste er blevet en smule mindre uvidende af.

Til top Vis M1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M1980
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 28 November 2012 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Vi er her jo for at hjælpe hinanden, så vi ikke alle sammen behøver at opfinde den dybe tallerken alene

Held og lykke med den nye skærm
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 260
Sendt: 29 November 2012 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Så vidt det ses har skærmen displayport, der kan således anvendes eks kabler herfra.
http://www.av-cables.dk/displayport-til-hdmi/

Det er en lidt mere "tidsvarende" løsning. Der skulle være mulighed for at transportere lyden ligeså, ved dog ikke om det virker
i praksis.

Har selv en Elitebook 8440, men den har displayport (og hp, de nærigrøve - har sparet lyden væk).

M
Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes