Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 22:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny Bluray, men hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 07 November 2012 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at udskifte min Harman Kardon BDP-10 med den nye BDT-30. Fordi at 10´ern har det med at hakke lidt når den skifter lag, den er ikke helt så hurtig. Og 30´ern skulle være hurtiger.

Og BDT-30, kan faktisk købes ret billig her fra ny: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-bdt-284559p.html

Men ovevejer også en ældre Denon 3800BD, som for 3 år siden kostede 15.000kr og er hvist stadig Denons topmodel, og tænker den selv idag er overlegn. Men hvad skal jeg vælge? - Har ikke fulgt så meget med, så har brug for lidt hjælp.

Mit budget er 3000kr.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 07 November 2012 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Ved godt det muligvis ikke det du søger men en PS3 Slim er rigtig hurtig! og den er rigtig stille

Men ellers den her...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/panason ic_dmp-bdt220eg_blu-ray-afspiller.htm

Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 07 November 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Min PS3 Slim er super fin som BD afspiller, hvis man altså lukker ørerne eller skruer højt op for anlægget, for stille er den godt
nok ikke. Den larmer en del under afspilning af disc´s samt ved streaming af film fra fx. Netflix.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 07 November 2012 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Jeg havde på en overgang en Denon BD-3800, som du nævner som en mulighed. Den blev jeg aldrig rigtig glad for. Den var
umådelig langsom - nok mere end et minut om at loade en bluray-skive - og så var man altså kun ved første menu ... Videre
støjede den en del fra drevet. Selv om den ganske givet var bygget som en kampvogn, er det altså en 1. generationsafspiller,
og på en række punkter - også omkring 3d, opdateringer osv. osv - langt bagud i forhold til senere modeller.

I dag har jeg en Oppo 93 i stedet. Det er en fantastisk afspiller, selv om den nok vil være svær at finde til 3000 kr. brugt.
Måske give lidt mere for sådan en eller hvad med en Cambridge, der reelt er en Oppo-klon. De har dem på tilbud i HFK i
øjeblikket - hvilket igen hænger sammen med, at der er en ny model fra Oppo på vej.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 07 November 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en BD-2500, der er mage til 3800 bort set fra manglende analog udgang. Den blev jeg heller aldrig glad for. Den var helt vildt sløv og virkede billig i det. Efter få film gik den i stykker.

I dag har jeg en Pioneer BDP 440 som jeg er super glad for. Den fungerer bare som den skal, og kan endda afspille film fra min server. 
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 07 November 2012 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Blot lige for at du i hvert fald ikke - på trods af råd om at lade være - vælger dén, så er BD-3800 og BD-2500 ikke identiske.
BD-2500 er ren transport, hvor man så bruger processer mv. i receiveren. De er altså ikke identiske på nær et par udgange ...

Det ændrer dog ikke sagen. Hold dig væk fra de gamle Denon-afspillere. De er mildt sagt gårsdagens produkter.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 07 November 2012 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Søren77 skrev:
Blot lige for at du i hvert fald ikke - på trods af råd om at lade være - vælger dén, så er BD-3800 og BD-2500 ikke identiske.
BD-2500 er ren transport, hvor man så bruger processer mv. i receiveren. De er altså ikke identiske på nær et par udgange ...

Det ændrer dog ikke sagen. Hold dig væk fra de gamle Denon-afspillere. De er mildt sagt gårsdagens produkter.


Det var da ligegodt pokkers!!!

Lad os da så høre hvad Techradar har at sige om den ting:
"So Denon has taken its purist BD player, the £1,700 DVD-3800BD, and thrown out all the non-essential features to offer the same core performance at a much lower price."

http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/blu-ray-player s/denon-dvd-2500bt-467046/review
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Bagheera
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 07 November 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Godaften

Jeg har 2 stk Cambridge Azur 751BD og kan anbefale maskinen.

Rimelig hurtig, afspiller disc og streamer film/musik uden problemer.

Knaldgod 7.1 analog lyd, ligeså som CD-afspiller.

En anmelder skriver (tester gennem en Integra DHC-80.2 processor):

Speaking of the 751BD's internal DACs, I found them to be superior to what is offered in the Integra DHC-80.2, for when feeding a digital signal to the Integra for it to decode, the sound became vague, recessed and cloudy in comparison.

http://hometheaterreview.com/cambridge-audio-azur-751bd-blu- ray-universal-player-reviewed/?page=2

Jeg har samme oplevelse med dens analoge lyd, slår min Lexicon MV-5 processors interne DACs.

Har haft de dyre modeller fra Denon og Pioneer, Cambridgen er indtil videre min favorit.

God jagt
Til top Vis Bagheera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagheera
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 09 November 2012 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Hey. Rigtig mange tak for alle jeres forslag. Jeg har brugt lidt tid på at kigge på det forskellige.

Jeg har valgt ikke at gå efter den Denon BD-3800, da den som nævnt jo er førstegenerations afspiller. Og derved jo idag lagger bagud med undestøttelser.

Har også tænkt på en PS3, da jeg selv har haft en. Men ved det ikke helt endnu. Om jeg skulle købe den igen....

Men synes den Oppe BDP-93EU virker ret fristende. Kan godt se den er rost uanset hvor man kigger. Men vil det sige at Cambridge Azur 751BD Og Oppe BDP-93EU, er to identiske maskiner bortset fra designet?

Overvejer da også at vente lidt, så kan jeg spare op til en små 6000kr. For så er Oppe BDP-103EU udkommet. Som jo må være godt opdateret. http://www.av-connection.dk/?PGr=2557&ML=1587

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 24 November 2012 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over tråden igen. Nej, Cambridge´en og Oppo´en er ikke identiske. Bl.a. benytter de forskellige DACs, men det er
grundlæggende samme maskine. 751BD´eren skulle, i nogen test, være bedre end Oppo´en, men det er nok en smagsag. Når
HFK har kørt tilbud på 751´eren hænger det nok sammen med, at der også kommer en opdateret version af den.

Hvad angår Svend P´s indlæg tidligere, om at BD2500 og BD3800 skulle være identiske bortset fra en udgang, ville han jo nok
mene noget andet, hvis han faktisk havde læst den test i helhed, han henviser til. Ikke mindre da, hvis han faktisk har haft
maskinen, ville det nok være gået op for de fleste, at det var en bluray-transport og ikke en "fuld" bluray afspiller med
decodere, DAC mv. Nu er det jo ikke sagen i centrum længere, men blot for lige at få det på plads.

Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 24 November 2012 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Søren77 skrev:


Hvad angår Svend P´s indlæg tidligere, om at BD2500 og BD3800 skulle være identiske bortset fra en udgang, ville han jo nok
mene noget andet, hvis han faktisk havde læst den test i helhed, han henviser til. Ikke mindre da, hvis han faktisk har haft
maskinen, ville det nok være gået op for de fleste, at det var en bluray-transport og ikke en "fuld" bluray afspiller med
decodere, DAC mv. Nu er det jo ikke sagen i centrum længere, men blot for lige at få det på plads.


Indmaden i 2500 er identisk med den der er i 3800. Der er bare mere i 3800. Hvordan kan det misforstås? Troede du at jeg mente en 2500er var en 3800 hvor man bare havde sparet et phonostik på bagsiden, men havde bibeholdt indmaden? Jesus!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 24 November 2012 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Tja, det var i hvert fald det, du skrev. Hvad du mener, kan du jo dybest set kun selv vide. Vi andre er jo begrænset til at læse,
hvad du skriver.

Drevet og strømforsyning mv. er identisk, hvis du mener, at det er identisk med "indmaden", men 2500´eren mangler "alt det
andet" - således decodere, DAC mv. Det er jo også, hvor man bruger den med en surround-processer i sin gode orden. Jeg
noterer dog, at vi er rørende enige om, at hverken 2500´eren eller 3800´eren er særlig gode afspillere, hvis ellers det, du
skriver om den sag, også er det, du mener.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 24 November 2012 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Søren77 skrev:
men 2500´eren mangler "alt det
andet" - således decodere, DAC mv


... ting der bliver brugt til de analoge udgange måske?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 24 November 2012 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Ja, og til den digitale billedbehandling, f.eks. ...
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 24 November 2012 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hvad med denne her, rigtig god maskine, både lyd og billede, og så har den 7.1- 5.1 udgange

Og er til at betale, fås for ca. 2500.00 kr

http://www.whathifi.com/review/panasonic-dmp-bdt500

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 25 November 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Tak igen for jeres forslag. Imens denne tråd har kørt. Er der kommet en ny model fra Oppo. Nemlig den store BDP-105. Som kommer til årskiftet. Så den har jeg valgt at spare op til så jeg kan købe den til mig selv i julegave . Så håber det er en rigtig god maskine jeg kan bruge som cd afspiller også, med fornuftig analog lyd. Og fordi den også kan bruges som USB DAC konverter, samt har XLR udgang.

Ja den er faktisk som skabt til mine behov: http://www.av-connection.dk/?PGr=6139&ML=1087

Og så håber jeg lidt at være sikret en smule ind i fremtiden. Da den ikke kan være den værste bluray. :-D

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 25 November 2012 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:

Tak igen for jeres forslag. Imens denne tråd har kørt. Er der kommet en ny model fra Oppo. Nemlig den store BDP-105. Som kommer til årskiftet. Så den har jeg valgt at spare op til så jeg kan købe den til mig selv i julegave . Så håber det er en rigtig god maskine jeg kan bruge som cd afspiller også, med fornuftig analog lyd. Og fordi den også kan bruges som USB DAC konverter, samt har XLR udgang.

Ja den er faktisk som skabt til mine behov: http://www.av-connection.dk/?PGr=6139&ML=1087

Og så håber jeg lidt at være sikret en smule ind i fremtiden. Da den ikke kan være den værste bluray. :-D

Sikkert et glimrende valg - men jo til et noget andet budget end det du lagde ud med

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 517
Sendt: 25 November 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

.



__________________
You aint nobody without a naim!
Til top Vis megholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af megholm
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 25 November 2012 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Sikkert et glimrende valg - men jo til et noget andet budget end det du lagde ud med

Det har du helt ret i. Men har også sat lidt ting til salg, for at få råd til den. Og nu da der går lidt før den kommer. Passer det jo fint med jeg kan nå at få skaffet pengende. Syndes stort set med det samme da jeg så den. At den jo faktisk er perfekt for mit behov. Og så må det jo koste. Hehe.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
power
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 417
Sendt: 26 November 2012 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Hej
Den harman kardon BDP 30 er faktisk ret fed.
Har lige købt en ned til stuen
Og kunne selvfølgelig ikke lade være med at teste den op imod min OPPO Bd83 SE
Og harman var så meget bedre både billede og hvad lyd angår.
Og så skal du tage det med at OPPO er bedre end mange cd afspiller. Med et gram salt
Den hoppede jeg også på da jeg købte SE modellen men den kunne slet ikke måle sig med min marantz

Power


__________________
Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes