Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 17:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: High-end Apple setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hey Forum,

Lang tid siden jeg har skrevet noget her - men har været en ivrig læser. Dog uden at kunne finde noget svar på mine
spørgsmål. Så nu spørger jeg selv og håber på, der er nogle der har erfaringer de vil dele ud af.

Jeg er ved at gå fra CD til digital streaming. Alt min musik ligger i iTunes som Apple Lossless. Min tanke var at streame fra
computeren til Apple TV3 og vidre igennem en Hegel HD11 DAC (har idag en DacMagic, men vil gerne opgradere).

Spørgsmåle er nu: Vil det være det bedste setup, eller er der andre muligheder vedr. selve transporten af det digitale
signal? Med andre ord: er Apple TV3 godt nok i dette setup? Ville Airport Express være bedre eller er der andre muligheder?
Hvad med det faktum at Apples udstyr kun har optisk udgang - er det negativt i forhold til en digital coax?

Jeg har prøvet med både Apple TV3 og Airport som transport, men Airporten gav nogle sjove udfald engang imellem - men er
Airport den bedste, så må jeg jo finde en løsning på det...

PS. Spiller på Naim Nait 5i og Dali Mentor 5

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hvor tæt står din Mac på anlægget og hvordan har du det med kabler på gulvet? Jeg benytter selv optisk fra min iMac og over i min dac. Havde før en
m2tech hiface (usb-spdif converter). Lyden er klart at foretrække den vej igennem. Men havde problemer med lip-sync når jeg så film. Så gik fra det
igen. Der er dog så småt ved at komme en del forskellige USB-spdif convertere på markedet der næsten ingen forsinkelse har i lyden. Så overvejer
stærkt at gå tilbage igen.

Det er vist noget med at Apple tv ikke kan håndtere højtopløst musik. Den down-konverterer det. Så hvis du går meget op i det vil jeg ikk råde til at
benytte Apple tv.

Mvh
Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Appletv understøtter Apple Lossless så den down-konvertere ikke det du spytter i den

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes