Forfatter |
|
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har efterhånden set en masse tråde, hvor folk der har investeret i en ny DAC eller anden dims til HIFI'en er startet med at modificere den!
Det forstår jeg ikke rigtigt. Hvad er det der får disse folk til at tro at de er bedre end de ingeniører, der har designet dimsen.
Kan til nød og næppe forstå dem der køber en ny PSU til deres squeezebox eller lignende! Men så er der også dem der adskiller produktet og lodder
nye komponenter i mm. (Hvad med garentien)
1. Hvis jeg er nødt til at lodde nye komponenter i min investering, har jeg så ikke handlet noget forkert, der ikke passer i min lydkæde.
2. Jeg ville føle mig snydt!
Ved det er et kilden emne og at jeg muligvis er ved at skubbe til nogle holdninger og meninger, men hjælp mig med at forstå!
Gå efter bolden, ikke manden __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa.. i bund og grund skulle det jo også være fordi man synes det er sjovt at lave nogle opgraderinger eller noget DIY. Sjovt
at sidde og nørkle med og ikke mindst høre hvad det gør. Lige så meget kan det jo være, at fabrikken har skåret ned nogle
steder, eller sparet og købt nogle billigere komponenter, og der dermed kan fås bedre lyd, ved at skifte til kvalitets
komponenter. De skal jo tjene deres penge, og det kan jo gøres ved at spare lidt på komponenterne. Hvis nogle finder ud af at
det giver bedre lyd at ofre nogle hundrede på at skifte til bedre kvalitet nogle bestemte steder, men med samme værdier, så vil
folk vel prøve det
Dem der laver de lidt vildere mods, det er en anden sag, men igen, det er jo en hobby og hvis man synes det er sjovt at lege
med __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver mening  en hobby __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
Til top |
|
|
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kikker i en squeezebox duet kan du uden videre se at de ikke har brugt ret mange ører på lyden. Forsyningen er meget
ringe stabiliseret og de bruger elektrolytter i signalvejen. Har man lidt forstand på de dele, er det oplagt at købe stumper for
hundrede kroner & dermed forbedre lyden. At kvantificere lydkvalitet er svært, men jeg vil hævde at den lydforbedring du kan
lave på en squeezebox for 100,- overstiger det du kan opnå med nye kabler til 1000,-
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 04:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du drømmer ikke om hvor lidt der nogle gange skal til for at forbedre et kommercielt produkt, hvor det for fabrikanten er
den sidste sparede krone det hele handler om, Tag f.eks. B&O, for flere år siden brugt mange timer på at studere deres
tekniske indre, og de brugte tantal kondensator eller polariske lytter i signal vejen, og yes det spiller meeeeeeen for ikke
ret mange kroner kan du selv rette lyden til en helt anden klasse.
Man kan godt være en dygtig ingeniør eller fabrikant, uden dog at evne eller ville fabrikere sig frem til de sidste detaljer,
men nogle gange er det viljen og andre gange er det evnen det hele falder på.
Min 30 år gammel NAD 3150 integreret forstærker, blev bare en helt helt anden forstærker efter at alle dårlige kondensator
blev udskiftet og efter at jeg havde sat 40000 uF flere i psuen, det var bare ikke den samme forstærker bagefter og ja,
nogle kunne ikke høre nogen forskel, men jeg kunne og jeg var glad.
Havde jeg skulle købe en forstærker der kunne det samme, ja så var det ikke kun ca 3000 kroner men måske det dobbelte
eller 3 dobbelte der skulle på bordet!! __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Accept Udelukket fra forum

Dobb. Prof. Cujo, Heltny osv.
Bruger siden: 24 September 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
BCBC skrev:
Har efterhånden set en masse tråde, hvor folk der har investeret i en ny DAC eller anden dims til HIFI'en er startet med at modificere
den!
Det forstår jeg ikke rigtigt. Hvad er det der får disse folk til at tro at de er bedre end de ingeniører, der har designet dimsen.
Kan til nød og næppe forstå dem der køber en ny PSU til deres squeezebox eller lignende! Men så er der også dem der adskiller produktet og lodder
nye komponenter i mm. (Hvad med garentien)
1. Hvis jeg er nødt til at lodde nye komponenter i min investering, har jeg så ikke handlet noget forkert, der ikke passer i min lydkæde.
2. Jeg ville føle mig snydt!
Ved det er et kilden emne og at jeg muligvis er ved at skubbe til nogle holdninger og meninger, men hjælp mig med at forstå!
Gå efter bolden, ikke manden  |
|
|
Jeg forstår dig udemærket men ved også at når der skrues et apparat sammen og det skal være med de ypperligste komponenter, så koster
apparatet kassen.
Skal det ikke koste kassen, er de nød til at spare hist og her og det er lige præcis hist og her man så kan udskifte komponenterne til anderledes
og/eller bedre typer.
I stort set alle apparater er det strømforsygningen man egentlig lytter til og pudsigt nok også den der tit bliver sparet på.
Nogle apparater er dog skruet så fint sammen at det måske ikke ligefrem bliver bedre af at skifte stumper, men måske bare anderledes og har man
lysten og det evt er ens hobby, ja så er det jo samtidig sjovt at udforske og prøve nyt eller prøve sig frem.
Men du har meget ret i at der sidder en flok ingeniører og tegner et apparat og så er det lidt pudsigt at der kan skiftes 5-6 stumper og så er det 900
% bedre. Sådan tror jeg ikke det nogensinde bliver selvom nogle mener at kunne høre de mindste modifikationer.
Iøvrigt, godt emne
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accept
Hæ hæ ja såen kan man også se det, men
Nu har dem som kom ind på HIFI arenaen i 90'erne jo den fordel at der havde man fundet ud af at der var forskel på kondensatorers lyd kvalitet
Før den tid smed man alsken skrammel i udstyret, og tro mig tantal kondensator lyder bare fatal elendigt og elektrolytter følger lige bagefter i samme
klasse.
Vi snakker naturligvis om kvalitets musik, dvs ikke youtube og andet mp3 skrammel!
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
dao
keramiske kondensatore de er heller ik nogen god synder man kan virkeligt hører forskel på hvis man skifter sådanne nogle ud med plastfilm eller nogle gode metalfilm feks stacfoil, min erfaring er at det næsten altid er bedre med plastfilm eller metalfilms frem for elektrolytter
bcbc
fed tråd, der er mange produktcenter der skulle skamme sig over nogle af de komponenter de nogle gange sidder i og det gælder selv i forstærkere/ cdafspillere i 20000-30000kr klassement har selv haft låget af på mange Dyre apperater hvor man har kunne lave den konstatering, det er der nok mange andre herinde der kan nikke genkendende til
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Marantz PM 14 K.I.Sign. og da den var 14 dage gammel, begyndet de første modifikationer. Den rykkede flere klasser op. Der har været mange forskellige forstærkere, forforstærkere og effektrin forbi; der fik klø f.eks. Gamut D200. Osse Mark Levinson var forbi, og mindede om Marantz lyden. Dog kun hos mig med let drevne højtalere.
Det der var gjort var fjernelse af plastik og brug af sølvkabler internt. Godt netkabel blev der også brugt. Bruges pt. ikke mere, da jeg har effektrin med mere effekt. __________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sted hvor man sparer er på strømforsyningen, som er en meget vigtig del. Her er der meget at hente på en bedre strømforsyning. Flere lyttere. Bedre lyttere. Bedre kabler.
Man skal selvfølgelig vide hvad man gør.
En af mine venner, Erlend, der modificerer for mig, har arbejdet med Hypex, der er meget berømmet, har dog fundet ting han retter til det bedre. Her tænkes på spændingen. __________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
aprox skrev:
fed tråd, der er mange produktcenter der skulle skamme sig over nogle af de komponenter de nogle gange sidder i og det gælder selv i forstærkere/ cdafspillere i 20000-30000kr klassement har selv haft låget af på mange Dyre apperater hvor man har kunne lave den konstatering, det er der nok mange andre herinde der kan nikke genkendende til  |
|
|
ja, vis man ved noget om det så får man nogle gange det dårligt over og se hvad de smider i til prisen
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
BCBC skrev:
Men så er der også dem der adskiller produktet og lodder nye komponenter i mm. (Hvad med garentien)
|
|
|
Du skal nok regne med at garantien er væk hvis du begynder at udskifte komponenter til andre typer end de originale.¨
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
BCBC skrev:
Men så er der også dem der adskiller produktet og lodder nye komponenter i mm. (Hvad med garentien)
|
|
|
Du skal nok regne med at garantien er væk hvis du begynder at udskifte komponenter til andre typer end de originale.¨
|
|
|
garantien ryger når man selv piller ved tengene,
men vis det er teknikkeren der er til knyttet butikken der laver de forbedringer så holder garentien,
men vis man har noget rør udstyr så må man godt selv skifte rørene til bedre, men så heller ikke anet,
der vil det jo lige være et plus vis man lige snakker med forhanleren om hvordan man gør og en god vejledning,
eller lader forhanleren gøre det.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 ja det kan man sagtens få det dårligt over at se,
og som de andre herinde er inde på så ryger garantien men det tror jeg det fleste af dem herinde der laver disse modifikationer er ligeglade med for det kan nok selv lave det hvis der er noget der går i stykker
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
aprox skrev:
nhj4 ja det kan man sagtens få det dårligt over at se,
og som de andre herinde er inde på så ryger garantien men det tror jeg det fleste af dem herinde der laver disse modifikationer er ligeglade med for det kan nok selv lave det hvis der er noget der går i stykker det er ikke alle der ved alt  |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det giver jeg dig ret i men det er der jo ik nogen der ved alt, man kan jo lære noget nyt hver dag
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
aprox skrev:
nej det giver jeg dig ret i men det er der jo ik nogen der ved alt, man kan jo lære noget nyt hver dag  |
|
|
man lære hele livet , uanset hvem man er, verdens klogeste mæneske fines ikke,
men der er mange menesker der ved meget, også over ingen ting 
|
Til top |
|
|