Forfatter |
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 23 September 2012 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder og lytter til lidt musik på min squeezebox med BOTWS strømforsyning, syntes stadig der er en forskel fra min
cdafspiller Primare cd31 (cdafspiller lyder bedst) Nogle forslag til forbedringer af min squeezebox nemme som svære dyre som
billige modtages, gerne med link hvor det kan købes....
__________________ Primare I30, CD31, Hegel DAC, Squeezebox, Nordost red dawn mm....
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 23 September 2012 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en touch. Det er den største opgradering du kan lave. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 23 September 2012 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Køb en touch. Det er den største opgradering du kan lave.  |
|
|
Kan du begrunde hvorfor Touch skulle være bedre end Duet ?
M.v.h
MrForce
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2012 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre digitaldel. Jeg skiftede og der en kæmpe forskel. Det kunne godt lyde lidt kedeligt med Duetten. Det er det ikke med touchen.
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 23 September 2012 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Skal jeg forstå det du skriver at hvis jeg tilslutter en Touch til en DAC, så vil det give bedre lyd end hvis jeg gør det samme med en Duet ?
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 23 September 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Sidder og lytter til lidt musik på min squeezebox med BOTWS strømforsyning, syntes stadig der er en forskel fra min
cdafspiller Primare cd31 (cdafspiller lyder bedst) Nogle forslag til forbedringer af min squeezebox nemme som svære dyre som
billige modtages, gerne med link hvor det kan købes.... |
|
|
Jeg kan se at du har en Hegel DAC, har du ikke sluttet din squeezebox til den. Det burde give en løft i sig selv?
Mvh __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 September 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BCBC skrev:
sirhish skrev:
Sidder og lytter til lidt musik på min squeezebox med BOTWS strømforsyning, syntes stadig
der er en forskel fra min
billige modtages, gerne med link hvor det kan købes.... |
|
|
Jeg kan se at du har en Hegel DAC, har du ikke sluttet din squeezebox til den. Det burde give en løft i sig selv?
Mvh |
|
|
jo den er sat til min hegel, og jo det er helt klart bedre en den analog udgang.... men nu hvor jeg har både dueten og
strømforsyningen til den, tænkte jeg på om der er nogle upgrads til den der kan anbefales. __________________ Primare I30, CD31, Hegel DAC, Squeezebox, Nordost red dawn mm....
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 23 September 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duetten er selv med en go' ekstern PSU ikke den bedste løsning. En Hiface EVO vil formentlig give et stort løft, specielt hvis
den også får en god PSU. Men på længer sigt bør du gå efter en asynkron USB-løsning. Det er igen klasser over EVO'en, hvis
det er lavet ordentligt.
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 23 September 2012 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik min Duet opgraderet hos Audiocom, http://www.audiocominternational.com/36-sonos-upgrades med bl.a bybee purifieres i strømindgang og digital udgang, bedre kondensatorer og WBT NexGen digital udgangsstik. Prøv at kontakte dem. Upgraden fremgår ikke længere af hjemmesiden, men der sker jo ikke noget ved at spørge. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 23 September 2012 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Sidder og lytter til lidt musik på min squeezebox med BOTWS strømforsyning, syntes stadig der er en forskel fra min cdafspiller Primare cd31 (cdafspiller lyder bedst) Nogle forslag til forbedringer af min squeezebox nemme som svære dyre som billige modtages, gerne med link hvor det kan købes.... |
|
|
Går ud fra at du laver accurate rip af dine filer(losless selvfølgelig). Dette er meget vigtigt for digital afsplining. __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 September 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
sirhish skrev:
Sidder og lytter til lidt musik på min squeezebox med BOTWS strømforsyning, syntes
stadig der er en forskel fra min cdafspiller Primare cd31 (cdafspiller lyder bedst) Nogle forslag til forbedringer af min
squeezebox nemme som svære dyre som billige modtages, gerne med link hvor det kan købes.... |
|
|
Går ud fra at du laver accurate rip af dine filer(losless selvfølgelig). Dette er meget vigtigt for digital afsplining. |
|
|
Selvfølgelig....... Det er ikke fordi squeezeboxen lyder dårligt, cdafspilleren lyder bare bedre især diskanten... __________________ Primare I30, CD31, Hegel DAC, Squeezebox, Nordost red dawn mm....
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2012 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrForce skrev:
Hejsa
Skal jeg forstå det du skriver at hvis jeg tilslutter en Touch til en DAC, så vil det give bedre lyd end hvis jeg gør det samme
med en Duet ?
M.v.h.
MrForce  |
|
|
Ja! Helt klart. Det gjorde det i hvert fald her. __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 24 September 2012 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Sidder og lytter til lidt musik på min squeezebox med BOTWS strømforsyning, syntes stadig der er en forskel fra min cdafspiller Primare cd31 (cdafspiller lyder bedst) Nogle forslag til forbedringer af min squeezebox nemme som svære dyre som billige modtages, gerne med link hvor det kan købes.... |
|
|
Har du prøvet at tilslutte din cd31 til din dac og sammenligne med lyden fra sb via dac? Hører du i givet fald forskel? __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|