Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 15:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sub til CM 9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 September 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hmm... Min gamle sub jamo sw600 brummer og virker ikke villig med at uddele dybe toner. Så mangler nu en?
måske 2 subwoofers til at supplere mine B&W cm9 til musik og film... Hvilket mærke kan i anbefale, antal? til ialt ca. 14000? Jeg har pio sc lx75 til at
styre løjerne.
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 September 2012 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Strukturen skrev:
Hmm... Min gamle sub jamo sw600 brummer og virker ikke villig med at uddele dybe toner. Så mangler nu en?
måske 2 subwoofers til at supplere mine B&W cm9 til musik og film... Hvilket mærke kan i anbefale, antal? til ialt ca. 14000? Jeg har pio sc lx75 til at
styre løjerne.

Kik du efter nogle M&K sub  12"  der får du måde til film og de er med langt hen af vejen når der spilles musik

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

staffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2012 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Prøv et par velodyne spl eller svs-ere...
Til top Vis staffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staffi

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2012 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for forslagene . Havde i første omgang tænkt på B&W egne subber... Men tænkte at der nok var nogen med erfaringer indenfor området der kunne guide mig imod en retning, der ville tilfredsstille mine ører... Jeg er dog begyndt at undersøge hvad SVS har at byde på, blandt andet deres SVS PC12-PLUS som jeg kunne få plads til når min gamle JAMO sendes til hvile. Er der nogen der har erfaring med disse...? Ellers må jeg hoppe i bilen og tage en lørdags tur til Sønderborg, så kunne jeg også smugkigge på Velodyne...

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 September 2012 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Strukturen skrev:
Jeg takker for forslagene . Havde i første omgang tænkt på B&W egne subber... Men tænkte at der nok var nogen med erfaringer indenfor området der kunne guide mig imod en retning, der ville tilfredsstille mine ører... Jeg er dog begyndt at undersøge hvad SVS har at byde på, blandt andet deres SVS PC12-PLUS som jeg kunne få plads til når min gamle JAMO sendes til hvile. Er der nogen der har erfaring med disse...? Ellers må jeg hoppe i bilen og tage en lørdags tur til Sønderborg, så kunne jeg også smugkigge på Velodyne...

Jeg regner med at du mener av-connection. I så fald så få dem lige til at demonstrerer sådan en her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=4363&ML=1581

En subwoofer bliver kun bedre af at blive tunet ind med lidt DSP teknologi - prøv det!

SVS skulle være voldsomme og give en masse bang for the buck. Men lige meget hvilken sub du investere i, så husk at der altså er noget logik i at SVS's subwoofere er så fysisk store, som de fleste af dem er -  det hjælper - bas kræver plads og membranareal. Selvfølgelig kan du tæve en enhed med masser af effekt osv og derved opnå en masse i mindre kabinetter, men prøv at få demonstreret forskellen dernede. Måske kan du klarer dig med en mindre sub med lidt DSP til hjælp, og måske skal der noget mere til
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

hkknudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 25 September 2012 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hvorfor prøver du ikke med en brugt pv1, og supplerer med endnu en hvis det ikke er nok? Eller nøjes med en enkelt ny
pv1d. Det ligger da lige til højrebenet
Til top Vis hkknudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkknudsen

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2012 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke en brugt PV 1...? Tjaee... Har tænkt muligheden gennem, men syntes det er for meget der bliver forlangt i forhold til en ny... I min verden skal brugt grej kun koste ca 1/3 af nyprisen. Hvorfor så ikke en ny PV1D? Har også tænkt på dette... Men hvad kan man få for samme beløb, derfor spørger jeg i dette forum  Det kan også udvide min viden, med den erfaring alle brugere besidder mere eller mindre.

hkknudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 26 September 2012 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jaa det kan jeg følge. Hifi til 1/3, så skal det alligevel også være nogle år gammelt - hvor gammel er pv1?

Jeg foreslog kun, da jeg lige har læst en super anmeldelse af den og selv har den på "outlook"-listen...

Jeg har lige været på møbelshopping med min mor - hun foretrækker sådan noget otium-agtigt, som man indrømmet sidder
fantastisk i. Jeg selv kunne aldrig finde på at købe det, pt. har jeg faktisk en stol som jeg sidder dårligt i, men den er flot! Det
samme valg mellem form og funktion gør sig sådan set også gældende for subwoofere - man kan måske nok finde en stor,
firkantet sub der yder 5% bedre end sådan en pv1, men efter min smag virker den til at være et fremragende kompromis
Til top Vis hkknudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkknudsen

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Det er sådan set ikke designet jeg går efter , den skal stå i et hjørne... Jeg har nu hørt PV1D, lækker flot sub, men 12000,- er mange penge også fordi jeg "føler" en del af pengene går til designet, og navnet, det er jo  - quality...! Hvorfor så ikke få mere sub for disse penge..? Jeg overvejer nu en tur til Sønderborg , lang tur...! for ved selvlyt at lægge øre til SVS PC 12 plus, til ca 13000 eller PC 12 NSD, der er jo ca. 7000 i forskel... Men er der nogen herinde der kan råde til om forskellen nu er så stor, at det kan betale sig at bruge de ekstra penge???

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart prøve at besøge ham her, og få et lyt:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=230386
Den sub kan helt sikkert give dig power i bunden, og som du selv nævner så er design ikke det vigtigste for dig, så her passer SVS's subs og godt.
Og så står den i midtjylland, det er jo lidt tættere på end fyn

Så starter du lidt blidere. Hvis du så vil opgradere, så kan du købe en til, som kan stå i det andet hjørne, eller som jeg tidligere nævnte en Antimode:
http://www.av-connection.dk/?PGr=4363&ML=1581

Mulighederne er mange. Men jeg ville nok ikke udmiddelbart bruge 13K på det. Og husk også at selv de bedste subs først bliver rigtig gode når de enten er opstillet korrekt i det rigtige rum. Eller at du snyder lidt med en DSP (antimode eller lignende)

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Nå... Så er der bestilt en SVS PC12-NSD... Om jeg skulle bruge tid på at fare land eller rige rundt for at prøvelytte til brugte - køre til Odense/Sønderborg for at nærlytte nye.. så kunne jeg lige så godt bestille den mindste cylinder, jeg tror den passer godt til mit hjørne - og stue ... Og hvis det ikke funger, så må jeg snyde med en DSP, så må vi se hvad der sker, på den anden side, er mine krav at denne "kun" skal lægge bunden for CM9...

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Fedt !!

Vend endelig tilbage med lytteindtryk. "rør"modellen skulle netop være lidt nemmere at placere, dels pga dens form mens også fordi bassen bliver ledt ud i bund og top. Men hvis du har en underbo, så kan det måske være en ide at sætte den på en flise, så evt vibrationer og lydtryk ikke forplanter sig så let i gulvet.
DSP er superfedt, men hvis du kan klare dig uden, enten pga heldig placering i rummet eller personlige præferencer, så kan du jo lige så godt spare de 2200 kr til en antimode. Så herfra.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Prøv at se på dette link.

http://www.hometheater.com/content/bampw-cm9-speaker-system- page-2
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

SVS SB12-NSD = rigtigt meget for pengene! Fungerer rigtigt godt både til film og musik.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2012 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Til Mercury, jeg har læst den, men der mangler den dybde, jeg håber SVS kan give mig Jeg har en gammel plade, BTO, Not Fragile... Også på
cd, men pladen har en skæring, som jeg bruger til reference Dog skal jeg dog lige have anskaffet en pladespillere , men cd afspiller har
jeg dog... Selvom jeg samtidig bestilte den nye Pioneer PD 50..! Som ikke er kommet endnu, men jeg skal nok vende tilbage, om mine anstrengelser
har båret frugt

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2012 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Endelig   
Så kom det bestilte i dag, og SVS gør det, jeg savnede ved fronterne... lægger en bund Jeg har dog kun nået at sætte det op, og ladet
Pio gøre indstillingsarbejdet med brug af kvik guiden fra SVS, men jeg er tilfreds, god bund, uden det bliver for flagrende.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes