Forfatter |
|
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 321
|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er der nogen der har hørt jbl ti5000 (som trods alt er en gammel højttaler) op imod en jbl tl260
(som er en ny højttaler)
Jeg har et sæt audiovector M3 super med tilhørende elektronisk delefilter, er de to jbl højttalere lige
så dynamiske ??
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
så heller dem her http://www.dba.dk/hoejttaler-jbl-ti250-pass/id-84285376/ jeg har godt nok ikke hørt den nye tl260 men mit indtryk er at de ikke har meget med de gamles kvaliteter at gøre, eneste de har til fælles er formen på kabinettet. Når det kommer til dynamiske udladninger er ti250 en tand bedere en ti5000 og så har den den vildeste westcoast bund, den kommer helt nede fra kælderen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
skovboel Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er helt enig med dan a, og jeg har hørt begge ht.
mvh
skovboel
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm så er det måske et sæt jbl 250ti jeg skal se efter, hørte dem for mange år siden
og syntes at de spiller rigtigt godt, men de gør de så åbenbart stadig 
Kan man få nye enheder til sådan en gammel svend ??
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad vil du med nye enheder.....???? behandel dem ok, så holder de i mange år....mine 250le er gået ind i 22 år....fejler intet.
men der kan da findes nye enheder på nettet......eller brugte!!!! men de skal nu nok holde hvis de får en ordenlig amp på.....260 siger mig intet, en plasic model....5000ti er også ok!!!!
vh velkommen
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at jeg spørger om nye enheder er at der er en bule i den ene diskant på det sæt
jbl 250ti der er link til
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
digter Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskanten i TI-5000 hedder 050TI. Den har en metalmembran (af titanium), enheden kan skilles ad og bulen kan trykkes forsigtigt ud indefra, men sandsynligvis kommer der nogle folder fra bulen. Hvis bulen er uden skarpe kanter kan det være muligt at redde enheden helt, altså uden synlige ar. Det har jeg selv prøvet.
050TI er udgået af JBL's sortiment og kan derfor kun findes brugt, bemærk at diskanterne fra L-serien fra samme tid har præcist samme diskant, dog med en anden forplade (den skifter man bare ud med den gamle).
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
digter skrev:
Diskanten i TI-5000 hedder 050TI. Den har en metalmembran (af titanium), enheden kan skilles ad og bulen kan trykkes forsigtigt ud indefra, men sandsynligvis kommer der nogle folder fra bulen. Hvis bulen er uden skarpe kanter kan det være muligt at redde enheden helt, altså uden synlige ar. Det har jeg selv prøvet.
050TI er udgået af JBL's sortiment og kan derfor kun findes brugt, bemærk at diskanterne fra L-serien fra samme tid har præcist samme diskant, dog med en anden forplade (den skifter man bare ud med den gamle).
|
|
|
nu var det hvis en diskant i 250 le han snakkede om havde den bule, så hedder den så 044ti, til info.....
velkommen
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
På det link til det sæt jbl250ti står der at de er modifiseret til biwiring, jeg er da næsten sikker på at de er lavet med 2 sæt terminaler (har set billeder af det)
Noget andet, er der ikke et gitter foran diskanten, eller er det kun på de første det var foran ??
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting mere, findes der elektronisk delefilter til jbl 250ti (på link står der jbl 250ti pass...)
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror inden du springer på de 250TI så tænk lige på dit rum. JBL Ti5000 er nemmere at integrere i rummet grundet dens størrelse. Altid nemt at springe på et sæt 250ti og så dernæst opleve at man ikke kan få dem til at spille optimalt i stuen. 250TI er en fed ht som jeg sagtens kunne finde på at springe på næste gang. Nu har jeg TI5000 og kan sagtens give 250Ti den plads de behøver. Men de spiller forskelligt. Nogen foretrækker Ti5000 og den mere europæiske lyd. 250TI er mere fed i tonen og west coast i det nedre frekvens område. Begge fede ht som sagtens kunne sælges den dag idag.
Er dog yderst tilfreds med Ti5000 . De spiller underholdende med energi og drive. Dynamisk og alsidig ht.
På KSB er der et sæt Ti5000 til skaldede 6000,- i perfekt condition. Til denne pris er der vist ikke noget forgjort __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Tror inden du springer på de 250TI så tænk lige på dit rum. JBL Ti5000 er nemmere at integrere i rummet grundet dens størrelse. Altid nemt at springe på et sæt 250ti og så dernæst opleve at man ikke kan få dem til at spille optimalt i stuen. 250TI er en fed ht som jeg sagtens kunne finde på at springe på næste gang. Nu har jeg TI5000 og kan sagtens give 250Ti den plads de behøver. Men de spiller forskelligt. Nogen foretrækker Ti5000 og den mere europæiske lyd. 250TI er mere fed i tonen og west coast i det nedre frekvens område. Begge fede ht som sagtens kunne sælges den dag idag.
Er dog yderst tilfreds med Ti5000 . De spiller underholdende med energi og drive. Dynamisk og alsidig ht.
På KSB er der et sæt Ti5000 til skaldede 6000,- i perfekt condition. Til denne pris er der vist ikke noget forgjort |
|
|
Claus, 250-ti er ikke svær at placere, jo den har et større fystisk fodaftryk men den er ikke krævende med afstan til bagvæg osv., som jeg har fortalt kender jeg to der har dem og jeg vil gerne prøve om jeg kan arrengere et lyt for dig, i min optik bliver en Ti5000 total jordet af 250Ti, just imo  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
På KSB er der et sæt Ti5000 til skaldede 6000,- i perfekt condition. Til denne pris er der vist ikke noget forgjort
|
|
|
Claus, 250-ti er ikke svær at placere, jo den har et større fystisk fodaftryk men den er ikke krævende med afstan til bagvæg osv., som jeg har fortalt kender jeg to der har dem og jeg vil gerne prøve om jeg kan arrengere et lyt for dig, i min optik bliver en Ti5000 total jordet af 250Ti, just imo  |
|
|
Skulle jeg vælge de 2 og de kostede det samme på daværende tidspunkt havde jeg helt sikkert taget 250ti. Har hørt 250TI jubilee i en lejlighed og den kan altså vælte det hele 
Bestykningen er jo noget kraftigere end Ti5000. Har du rummet som så mange andre større ht. er de nok ikke mere krævende end så mange andre, men alligevel. Man køber vel ikke en 250ti til et lille kollegie værelse
250TI Jubilee er en klassiker som jeg sagtens kunne finde på at købe en dag hvis JBL lyden skal blive i stuen.
Kunne da være fedt at høre dem en dag under gode forhold __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en rimelig stor stue så det skal nok være JBL 250 ti jeg have.
Nogen der ved om JBL 250ti kun er født med et sæt terminaler?? der stod at de var modifiseret til biwiring ????
Og er der ikke et gitter foran diskanten, eller er det kun på de første modeller ??
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
jeg har en rimelig stor stue så det skal nok være JBL 250 ti jeg have.
Nogen der ved om JBL 250ti kun er født med et sæt terminaler?? der stod at de var modifiseret til biwiring ????
Og er der ikke et gitter foran diskanten, eller er det kun på de første modeller ??
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvilken model du har kig på ?
Er det den oprindelige 250TI. Altså den første eller
250ti Jubilee og 250Ti LE. Begge i Piano sort __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er nok en af de sidste, prøv at se det link der er længere oppe på siden
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mjenner Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
den du linker til på dba det er den første 250ti som er blevet malet blank sort. se den rille der er i træet i bunden
af højtaleren,
Det er der kun på l250 og 250ti som var valnød.
Har selv haft ti-5000, 250ti, 250ti le og har nu 250ti jubilee..
Og jubilee modellen er klart den bedst spillende i mine øre selvfølgelig..
Og den på billedet som er den første 250ti er ikke standart med bi-wire..
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm så må jeg nok lede videre efter et sæt JBL 250ti jubilee, eller et sæt JBL 250ti le.
Det er godt at der er en ordentlig bunke eksperter herinde takker for hjælpen
Nogen der har, eller kender nogen der har et sæt JBL 250ti le eller jubilee til salg ??
|
Til top |
|
|