Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 07:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vandmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa når jeg har fået lidt mere at lege med, så skal have ny forstærker hvor musikken skal igennem min computer..

Det jeg har pt er dali 909 ( skal have mentor 2 eller ikon 6 på et senere tidspunkt)

jeg har så en flad skærm med blu-ray

Jeg var inde i hifi klubben og høre på et par mentor 2 som jeg har hørt på et tidligere tidspunkt, kan ikke huske hvad
forstærker de brugte der.... og det var lige mig, den forstærker de brugte nu her sidste var en nad C375BEE , der blev jeg
lidt
skuffet, jeg har så fået afvide at man også kan købe stereo-effektforstærker, ja det kunne være en NAD C275BEE, og så en
S
A konverter, så er det jeg tænker, hvad med alle mine tilslutninger,,,blu ray, tv og andre,,,, er det noget man skal gøre sig i.
og
hvad ville råde en til at gå efter, har 8000. til det

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter en god integreret forstærker og en god dac til dit setup - så kan du det hele i god stereo kvalitet.

Du må ud og lytte på lidt forskelligt. Det er jo meget afgørende hvilken smag du har mht lyden. Men jeg ville nok bruge et par
tusind på en dac og resten på en forstærker sådan cirka.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kan varmt anbefale Cambridge´s DAC Magic Plus og en god effekt forstærker, og specielt når du vil bruge din pc som kilde. Den er opgraderet både på dac delen og usb indgangen i forhold til DAC Magic 2, og kan fungere som forforstærker. I forhold til DAC Magic 2 kan du afspille musik i 24bit 192khz, også over usb, og usb indgangen er nu asyncron. Den er noget bedre i bassen end 2´ren, hvor den går dybere og er mere fast og detaljeret, og den er også mere åben i lyden. Jeg har selv en DAC Magic Plus sammen med en Technics effekt forstærker, og bruger både pcén og en dvd/bluray afspiller som lydkilder.

Det ville være ret oplagt og prøve NAD C275BEE, DAC Magic Plus og Mentor 2 og eller Ikon 6 sammen inde i Hifi Klubben, når du alligevel regner med at købe et sæt Mentor 2 eller Ikon 6 på et senere tidspunkt.

Du skal sikre dig at din bluray afspiller og dit tv har en digital out udgang, enten coax eller optisk og kan sende et pcm signal videre, så er du godt kørende. Du kan tilslutte 2 apparater + en pc til Plusén. Det vil koste omkring 8000 for en NAD C275BEE og en DAC Magic Plus.

Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes