Forfatter |
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 29 Juni 2012 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BertelB Lukket konto
Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig overvejet at købe et B&O produkt, jeg tvivler på at BeoPlay V1 kommer til at ændre på det. Primært af to grunde: Jeg bruger ikke lyden fra TVet, så den store ramme bliver blot unødig fyld. Og jeg er ret sikker på at jeg kan få samme kvalitet billede til færre penge andre steder.
Men det er da godt at B&O er fremkommet med et TV til en rimelig pris.
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger
Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har meget ofte tænkt på hvad man kunne få ud af B&O med en grovfil af mods (andre komponenter/bedre kvalitet)
Men de har valgt at alt skal være kompakt/komprimerede til sidste detalje, alt for designet !!
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9876
|
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O bruger jo en ufattelig mængde ingeniør timer (dyre) på bare en enkelt lille bitte detalje. Dette gør mærket i mine øjne lige lovlig dyrt, samt jeg nu heller ikke tror B&O har alle typer kunder i tankerne. The man with the credit card counts. Lydmæssigt behøver B&O dog ikke at være dårlig og det er den nu heller ikke, men den koster for meget. Designet har jeg ikke noget i mod.
På billedsiden vil jeg sige, at B&O opnår ret flotte billeder både på LCD og Plasma siden, men prisen er alt for hidsig. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger
Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
min mening har altid været at det var et lukket system ved godt man kan lave kabler så de passer i ander systemer.
Men så skulle jeg skifte anlæg og fald over Beolab 12-2 + beolab 11 nok noget af det flottest system jeg har set og købte det
må sige det lyder også godt
__________________ VH
Henrik.E
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger
Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 964
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konen og jeg er ved at flytte i en ny lejlighed, og for første gang nogensinde overvejer vi/jeg faktisk at købe et B&O-produkt.
Vi så fjernsynet i vinduet i en butik, og tænkte begge at det var sgu' et meget fedt fjernsyn. Og at B&O endelig var kommet op
med noget nyt, som så oven i købet til en pris der ikke er helt så vanvittig som vanligt. Efterfølgende viste det sig at et par af
vores venner uafhængigt af os havde tænkt akkurat det samme.
Sååh, måske har B&O fat i noget her ...
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger
Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Designet er flot på en hel del af de ældre produkter. Bryder mig slet ikke om designet på deres nyere produkter. Generelt er B&O alt for dyrt i forhold til kvaliteten. Beolit 12 - ligner en brødrister - og lyden er ikke specielt imponerende. Beoplay A8 - ligner et forvokset kødben, og lyder ikke specielt godt - set i forhold til prisen. Beoplay V1 - ligner et olieradiator. Ingen af Beoplay produkteren tiltaler mig. B&O´s nyere tv, som f.eks Beovision 10 - ok billede /lyd - men uhyreklodset og grimt design. Ikke noget jeg vil have. Beolab 5 - ligner noget der er faldet af et rumskib - spiller ok, men er alt alt for dyr i forhold til performance.
Et par æstetisk og flot designede B&O anlæg jeg godt kunne lide designet på, er Beomaster 1900 og Beomaster 5000. Disse anlæg spillede ok, men var for dyre fra ny af. Generelt er det irriterende, at noget B&O udstyr ikke umiddelbart kan kobles sammen med produkter der følger standarderne.
Beolab Penta - flotte og vellydende - men igen, for dyre.
Jeg må indrømme at jeg aldrig vil købe et B&O produkt. Jeg har dog haft lidt B&O: en Beomaster 1900, Beomaster 2400, Beogram 1000 og Beogram 5000. Men kun fordi jeg fik tingene forærende. De blev solgt igen.
Jeg har flere gange været i B&O forretninger - for at høre / se produkterne, når de har lanceret noget nyt og produkterne har fået ros i medierne. Men jeg er næsten hver gang gået ud af forretningen med tanken: Alt - alt for dyrt i forhold til det jeg ser / hører.
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger
Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
canielsen skrev:
Tillader mig en [SNIP]
Designet er flot på en hel del af de ældre produkter. Bryder mig slet ikke om designet på deres nyere produkter. Generelt er B&O alt for dyrt i forhold til kvaliteten. Beolit 12 - ligner en brødrister - og lyden er ikke specielt imponerende. Beoplay A8 - ligner et forvokset kødben, og lyder ikke specielt godt - set i forhold til prisen. Beoplay V1 - ligner et olieradiator. Ingen af Beoplay produkteren tiltaler mig. B&O´s nyere tv, som f.eks Beovision 10 - ok billede /lyd - men uhyreklodset og grimt design. Ikke noget jeg vil have. Beolab 5 - ligner noget der er faldet af et rumskib - spiller ok, men er alt alt for dyr i forhold til performance.
[SNAP]
|
|
|
Er meget meget enig i din betragtning, men har kastet mig ud i de dyre produkter BV 7 og er ikke skuffet. Men meget af deres nye design, helt enig ligner noget der er faldet af et rumskib så sandt så sandt :-) Gode velovervejede ord. Især Beo Play V1 er en øjebæ af kaliber. men må hellere tysse mig ned :-).
/Dr. G
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det Beoplay V1 er fedt! Dejligt med et tv med fornuftig lydgengivelse, og et par friske designtouches, samt en fiks og gennemtænkt
vægmontering. Håber de får succes med det.
Det undrer mig dog virkelig meget at de ikke har besluttet at producere en større udgave end 40". Fx. 46", som er en størrelse som er meget
populær.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej thuekay
Et større tv fra B&O kan du da sagtens købe men så hedder det BeoVision TV, og du kan vælge helt op til 103 tommer og en vægt på et halvt ton med stand.
http://www.youtube.com/watch?v=IUcNGZuN9Hw
Hvis vi forestiller os at skærmene bliver større, vil prisen også blive større, og det passer vist ikke ind i filosofien med BeoPlay serien. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Jeg har meget ofte tænkt på hvad man kunne få ud af B&O med en grovfil af mods (andre komponenter/bedre kvalitet) Men de har valgt at alt skal være kompakt/komprimerede til sidste detalje, alt for designet !!
|
|
|
D A O
Du kan sagents gå i krig med mods, hvis du er frisk på det.
Faldt over dette:
http://w1.1983.telia.com/~u198300398/bl.htm
Der skiftes lidt af hvert...
Jeg skal ikke nyde noget omend det ser begavet ud......
/Dr. G
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej thuekay
Et større tv fra B&O kan du da sagtens købe men så hedder det BeoVision TV, og du kan vælge helt op til 103 tommer og en vægt på et halvt ton
med stand.
http://www.youtube.com/watch?v=IUcNGZuN9Hw
Hvis vi forestiller os at skærmene bliver større, vil prisen også blive større, og det passer vist ikke ind i filosofien med BeoPlay serien. |
|
|
Man kunne da forestille sig at de vil kunne sælge et 46" V1 for ca. 25.000.-.
Beoplay er for masserne i højere grad end det klassiske B&O, derfor synes jeg en så populær størrelse skærm som 46" er vil passe perfekt i filosofien.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
D A O skrev:
Jeg har meget ofte tænkt på hvad man kunne få ud af B&O med en grovfil af mods (andre komponenter/bedre kvalitet) Men de har valgt at alt skal være kompakt/komprimerede til sidste detalje, alt for designet !!
|
|
|
D A O
Du kan sagents gå i krig med mods, hvis du er frisk på det.
Faldt over dette:
http://w1.1983.telia.com/~u198300398/bl.htm
Der skiftes lidt af hvert...
Jeg skal ikke nyde noget omend det ser begavet ud......
/Dr. G
|
|
|
Det her ville jeg holde mig fra..... (Har ikke udstyret til det - Og vil fraråde alle der ikke har udstyret til at holde nallerne VÆK !!!!!!)
http://w1.1983.telia.com/~u198300398/bl/bl_pcb.htm
Men det er muligt at modificere nyere B&O
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger
Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 06 August 2012 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en del B&O for mange, mange år siden.
Nu har jeg et, nemlig Beolit 505.
Det er den smukkeste og bedst lydende transistor radio ever, BASTA
Den er fremragende fordi det er en dipol konstruktion, hvor højtaleren er monteret i en aluminiums ramme, modsat stort set
alle andre, hvor højtaleren er monteret i plastikfronten. Det betyder, at lyden kommer fra højtaleren og ikke fra hele
konstuktionen.
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger
Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 06 August 2012 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Jeg har haft en del B&O for mange, mange år siden.
Nu har jeg et, nemlig Beolit 505.
Det er den smukkeste og bedst lydende transistor radio ever, BASTA
Den er fremragende fordi det er en dipol konstruktion, hvor højtaleren er monteret i en aluminiums ramme, modsat stort set alle andre, hvor højtaleren er monteret i plastikfronten. Det betyder, at lyden kommer fra højtaleren og ikke fra hele konstuktionen.
|
|
|
Ja - det er også et af B&Os flotte produkter.
|
Til top |
|
|
MGTF Forum Bruger
Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 21 September 2012 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O er pige hifi.
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger
|
Sendt: 21 September 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. G
havde ikke set at du skrev til mig !
Naturligvis kan B&O forbedres, fordi det ligger i sagens natur at når man vil bygge så kompakt, så bliver
man nød til at vælge komponenterne ud fra pladsen den skal sidde i og ikke udfra fra det bedst mulige
resultat i lyd. Mindes at mange af B&O produkter brugte Tantal kondensatorer og dem er der ingen tvivl
om at de er bestemt ikke skabt til HI-FI!
Hej MGTF
B&O er ikke feminin udstyr, men for dem som går op i miljø og design og det kan ofte være det modsatte
af vejen til god lyd.
Da B&O skabte deres design, var det top moderne og jeg tror at det selv den dag i dag kan et 30, 20 års
gammel B&O produkt tåle stå i et hvert hjem, ja nok fordi det er WAF stil, men pyt med det, fordi det er jo
stadig ikke plastik produkter fra japan eller kina
Men personligt ville jeg nok ikke købe andet B&O udstyr end det top udstyr de lavede i 90erne (tror jeg
det var)
+ deres ICE amps
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger
|
Sendt: 21 September 2012 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun mig der oplever at hifi4all forum er sløv og nærmest ikke svarer når man vil ind på siden ?
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|