Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Forstærker til Dynaudio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Faffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har lige erhvervet mig et par Dynaudio Contour S 1.4, men har ingen forstærker til dem endnu. Jeg har faktisk kun fået
lyttet til dem på noget Musical Fidelity og en Rega forstærker. Så vidt jeg husker var det Musical Fidelity M3 og en Rega Brio
R.
Jeg kunne klart bedst lide lyden fra M3'ern og det var også planen at jeg skulle have den med, men jeg er blevet overtalt til
at købe noget brugt. Mit budget ligger på max 10000kr

Har i nogle forslag til nogle forstærkere der der nogenlunde har samme lyd?
Hvis der også er indbygget riaa i ville det være perfekt!

Nu har jeg også selv været inde og kigge lidt på dba.dk, og der fandt jeg noget der umiddelbart så meget interessant ud.

Der er tale om en Advance Acoustics MAP 800II

Også et sæt fra Nakamichi CA5E og PA7E.

Map 800II har indbygget Riaa. Jeg har ikke rigtig kunne finde noget om sættet fra Nakamichi. Jeg har prøvet deres
hjemmeside uden held.

Mvh
Faffe
Til top Vis Faffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Faffe

renstou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Maj 2012 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jeg skriver sjældent her men da dette emne lige fangede mig vælger jeg at give mit besyv med.
Jeg ville personligt holde mig langt væk fra den "Advance Acoustics MAP 800II" da dine Contour i min overbevisning fortjener
langt bedre!
Til max 10.000,- og hvis jeg skulle finde noget hurtigt ville jeg nærmere lytte til følgende fra ksb:

Copland CTA402
Accuphase E-211
Pathos Logos
Electrocompaniet ECI 3

Ikke nødvendigvis i den rækkefølge men det ville være de forstærkere som pt. er at finde på ksb jeg ville tage i betragtning.
Til top Vis renstou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af renstou

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne komme med en helt upartisk mening... (ironi kan forekomme).

Har haft flere forskellige modeller fra Dynaudio, og de er alle blevet fodret med mit Nakamichisæt.

Det dur bare. No more, no less...

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

MHJ85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2009
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Har lige købt selvsamme højttalere. De skal have en strømstærk forstærker, for ikke at lyde kedeligt og indelukket!

Har selv prøvet at spænde en 10.000 kr. surroundreceiver og derefter en NAD C275 effektforstærker (som vel svarer nogenlunde til effektdelen i MF M3) foran. Det sidste går bestemt an, men det er først efter at jeg har fået en Primare A31.2 effektforstærker (16.000 kr. nypris), at det sidste attack og krop på stemmerne er kommet med - det som gør det sjovt at lytte :)

Jeg kan derfor kun være enig i, at du skal finde noget brugt, hvis du har 10.000 kr. til en integreret forstærker. MF er der vidst flere, der har held med sammen med Dynaudio. Der er nok ingen, som vil kalde Contour 1.4 "fremme i skoene" selvom diskanten nu er skarp nok. Jeg gik derfor selv efter lidt mere rå mellemtone og slankere bas. Uden at være ekspert, tror jeg du kan finde det hos mærker som Densen og Naim (og måske MF). Du skal i hvert fald holde dig fra den tilbagelænede del af den "engelske" lyd samt den "amerikanske" lyd.

Håber det kan hjælpe lidt.

Til top Vis MHJ85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHJ85

Faffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Tak for indput folkens!

Jeg må sige at det er noget af en jungle det her! Der er så meget man skal tage højde for.

Jeg kan se der er en Naim Nait 5i på ksb, men er den ikke en smule svag til mine højtalere?

Hvad med Electrocompaniet ECI 3 som Super_Rene foreslår? Er det noget der ville kunne fungere godt mine contour?

Faffe

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Map 800II lyder vil lyde godt sammen med dine Contour, vi har selv spillet på den kombination i butikken, ingen problem, der.
Der er masser af kræft og overskud i en Map 800II
Vi har også spillet på et sæt C2 uden problemer. Synes du skal gå efter en map800 til dine dynaudio.

Mvh Marthin

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Faffe skrev:
Tak for indput folkens!

Jeg må sige at det er noget af en jungle det her! Der er så meget man skal tage højde for.

Jeg kan se der er en Naim Nait 5i på ksb, men er den ikke en smule svag til mine højtalere?

Hvad med Electrocompaniet ECI 3 som Super_Rene foreslår? Er det noget der ville kunne fungere godt mine contour?

Faffe

Naim kunne fungere rigtig godt, men du skal nok op i en Nait XS/Supernait eller et sæt 202/200 før det begynder rigtigt at
sparke bagdel. Men
igen kom behovet for effekt også an på ens rum, hvor højt man kan lide at spille og hvilket musik man hører. Men de
fortjener afgjort en god forstærker.

Jens EK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hej,

Naim er et fint bud og altid fint grej, bortset fra deres SuperNait, den er lidt kedelig syntes jeg personligt.

Hvis du kan finde en brugt Rega Elicit eller evt. det brugte Perreaux, som er til salg her på sitet. Prøv at lav en søgning på Perreaux Silhoutte, det er altså nogle små fine og kraftfule monotrin og sælger har pre. med i prisen.

Til top Vis Jens EK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens EK

hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg kører med et sæt Dynaudio Excite x32 sammen med en Cambridge 840A V2 forstærker og en Cambridge 840C cd-afspiller. Lyden er neutral, uden at være kedelig, og vigtigst af alt uden at være for lys i toppen, hvilket jeg har oplevet med andre setups. Jeg er godt tilfreds, og kan derfor godt anbefale kombinationen Dynaudio/Cambridge.

Mit råd til dig er egentlig også ikke at glemme, at en god cd-afspiller/DAC også giver ufattelig meget til lyden af et anlæg. Det er ikke kun vigtigt med en god forstærker.

Pøj pøj med valget.

Mvh

Henrik

Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus

hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

NB. En god Creek-forstærker fungerer ligeledes fint med Dynaudio. Det giver samme fine, neutrale lyd, uden at være kedeligt, og uden at være for lys i toppen, som Cambridge også gør.

Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus

MHJ85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2012 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Henvendte mig forresten til Dynaudio mht. effektforstærkervalg til Contour 1.4. De anbefalede Densen B320, som vel svarer til
den integrede B130. Så ved du hvad drømmeløsningen er ;)

Hvis du skal have en tommelfingerregel ud af alt det her, må det være en neutral, men ikke tilbagelænet forstærker med
minimum 600 VA og 60.000uF

+1 til Creek, som jeg har hørt på den nye Focus serie

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hvis det kan lykkes dig at finde en brugt Moon i-5 så vil det være en super partner, Moon (sim audio) bruger Dynaudio højtalere i udviklingen af deres elektronik, så ikke så mærkelig at det er en god match.

http://simaudio.com/mooni5.htm

Hvis du vælger nakamichi så vil jeg helt klar anbefale dig at vælge MK.II udgaverne, der er ingen grund til at vælge en PA7E mk.II, PA5E mk.II har riglig saft til at trække de dynaudio.

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

tillykke med de nye højtalere det er altså også en dejlig højtaler, ville gerne selv have en af dens størebrødre.
vis du tænker på musical fidelaty så skal du minimum op i m6i da deres m3 slet ik er nok strømstærk dynaudio vil generelt gerne have noget power da de blomstre endnu mere jo mere power de får ligesom alle andre højtalere, har selv hørt contour s1,4 på både musical fidelaty m3, m6i. m6 pre og m6 prx og m6 500i sidste nævnte er deres 500 watts integreret forstærker
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Faffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2012 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu kigget lidt rundt på ksb og fundet en Densen b 150+, som jeg kunne forestille mig fungere godt med mine dynaudio.
Den er godt nok lidt over budgettet, men så får jeg vel også noget der fungerer!

MHJ85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2012 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Køb! Er slet ikke misundelig :)

Vær opmærksom på at Densens livstidsgaranti kun gælder første ejer. Når det er sagt, tror jeg ikke det er et problem at købe en 6 år gammel forstærker (min egen effekt er 5 år gammel). Så vidt jeg ved er volumenkontrollen digital, så der skulle ikke være risiko for et slidt potentiometer. Kondensatorne tører naturligvis ud over tid, men de er til at skifte (og vi snakker sikkert 10 år+) Ellers er der få, smd monterede komponenter i kassen.

Fik jeg sagt køb!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes