Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 23:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Ny Htpc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JeppeJensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 18 April 2012 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hej alle, jeg har en lille desktop pc idag (hp dc7600), den er lidt på overarbejde idag når jeg optager flere kanaler og skal se noget også, eneste jeg har puttet i den er et ati 4550, til at håndtere hdmi output og dermed lyd.

Jeg ville gerne have noget mere cpu kraft, men er over 5 år siden jeg sammensatte en pc, og det er jo en livstid i denne verden. De elementer jeg har fundet indtil videre er følgende.

Det jeg gerne vil opnå er en prisbillig maskine der er lydløs og er en smule fremtidssikret :)
Og så selvfølgelig at de ting jeg har fundet passer sammen cpu-ram-mb  clock frekvenser osv osv

Regner med at bruge en 1tb disk og mit ati 4550 fra nuværende setup.

Kabinet - Virker billigt med god luftgennemstrømning, er uden psu så den er længere nede
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=706888

Ram - ikke nogen speciel grund virker billige og så kører de 1600mhz
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4669103

HDD - har samme model idag 2 x 1tb så vil bruge den ene som primær og denne som secondary
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4850351

PSU - støjsvag og skal gerne kunne trække et evt større grafikkort
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5013540

CPU - meget itvivl om det skal være sandy bridge eller jeg ikke får noget ud af det når jeg har grafikkortet
http://www.edbpriser.dk/processor/core-i3-i3-2125-3-mb-intel -boxed-varmeafleder-id-5472162.aspx

MB - skal have usb3 og selvfølgelig kunne kører minimum de 1600mhz som rammen kan
http://www.edbpriser.dk/bundkort/gigabyte-ga-b75m-d3v-rev-10 -id-6728914.aspx

Synes jeg har checket det jeg kan og tingene ser ud til at passe sammen. men er der noget der er over dimensioneret eller under dimensioneret.

Venlig Hilsen
Jeppe
Til top Vis JeppeJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeppeJensen
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 18 April 2012 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Køb i en core i 5 second generation.. Koster ikke alverden og det er en ret god Cpu..
Også kunne et asrock være et ganske godt bud på et bundkort.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
JeppeJensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 18 April 2012 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Ja har også en i5 på min indkøbs seddel:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4606781

Mente bare det måske var lidt overkill og så koster den 40% mere, så tænkte jeg det var smartere at skifte når de faldt og man kunne få mere for pengene.

Det med asrock er der nogen speciel grund til det kan se de er noget dyrere.
Til top Vis JeppeJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeppeJensen
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 18 April 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

i5 cpu'er er da lidt overkill til et lille mediacenter.

Hvis man vil have "bang for buck", skal du vælge et AMD system.

Se det sådan her: Hvad skal du alligevel bruge så megen cpu kraft til, hvis videoafspilningen foregår via grafikkortet?
Ram hastigheder er også fuldstændig ligegyldigt i dette tilfælde.


Min gamle ION maskine med 1gb ram, og et onboard 9400m grafikkort kunne spille fuld HD uden problemer, alene pga grafikkortet er, Så meget bedre til at håndtere video opgaver.

Hvad der derimod er interessant at vide, vil være hvilket styresystem du vil anvende og om det er 32bit eller 64bit.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 18 April 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Dan R. ;
Intet er overkill hvis du vil fremtidssikres.. Jeg vil gerne se dit mediacenter spytte bluray ud i Open GL indstillinger :-) Det kan jeg sige, dig, det vil den ikke være glad for
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 18 April 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Dan R. ;
Intet er overkill hvis du vil fremtidssikres.. Jeg vil gerne se dit mediacenter spytte bluray ud i Open GL indstillinger :-) Det kan jeg sige, dig, det vil den ikke være glad for


Sandt, men du har stadig ikke brug for  en i5 cpu til dette.
Jeg vil våge at påstå at selv en Athlon II dualcore kan klare dette job sammen med et ok grafikkort.


Der er ikke noget fremtidssikret ved at købe det dyreste grej nu, for så snart en ny standart kommer ud, vil grejet ikke have det alligevel.
Så i bund og grund er de meget dyre "luksus" hardware dele, for dem der vil have det bedste af det bedte lige NU.

Men til en HTPC, er der igen pointe i at smide 1800 kr efter et givende komponent, som et 600 kr
komponent kan udføre uden problemer.

Så har vil jeg faktisk sige at, den mest fremtids orienterede investering vil være den billige løsning.
Fordi man kan købe noget nyt hardware, hvis nye teknologier skulle komme frem, og samtidigt efter 2# køb havde penge til overs, i forhold til den dyre løsning.

Billig løsning:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=718526


http://www.edbpriser.dk/processor/athlon-ii-x4-631-4-mb-amd- processor-in-a-box-pib-varmeafleder-id-5332384.aspx

Resten af det hardware du foreslår (foruden processor og budkort) kan du snild bruge sammen med mit forslag.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 18 April 2012 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger på bundkort og processer, som jeg køre med nu, det er den nyeste teknologi der er kommet på markedet.. Og den holder de næste mange år frem.
AMD er det værste du kan købe imo. Det er fattigmands dele for ham der ikke ved ret meget om PC'er. og tænker at fx en Athlon II dual core er noget værd.. Overhovedet ikke.

Tjek Benchmark. HER

Min Intel i7 3820 LGA 2011 slår AMD's 8 core med flere længder.. Det siger lidt om hvor optimistisk AMD produkter er. Og på papiret ser de ud til at være kanont gode, men i praksis, er de utroligt langsomme.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 19 April 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Hvis du kigger på bundkort og processer, som jeg køre med nu, det er den nyeste teknologi der er kommet på markedet.. Og den holder de næste mange år frem.
AMD er det værste du kan købe imo. Det er fattigmands dele for ham der ikke ved ret meget om PC'er. og tænker at fx en Athlon II dual core er noget værd.. Overhovedet ikke.

Tjek Benchmark. HER

Min Intel i7 3820 LGA 2011 slår AMD's 8 core med flere længder.. Det siger lidt om hvor optimistisk AMD produkter er. Og på papiret ser de ud til at være kanont gode, men i praksis, er de utroligt langsomme.


Jeg havde udset dig som at være en Intel-fanboy. Og det er skidt for fornuften i dette sammenhæng.
Du forholder dig ikke objektivt til denne sag.

Jeg sad bare og ventede på at du ville hive nogle benchmarks frem.
På et tidspunkt skal man altså også videre fra "computer-spille-verdenen".

En Athlon II er ikke en speciel hurtig processer i forhold til en i7, men til denne opgave er den optimal, og så koster den ikke kassen.

Hvis vi nu skal have det lidt sjovt, kan man jo så kigge på det link du gav os.
I det link kan man se en kategori for "best value CPU", hvori AMD kommer frem.

Det er tydeligt at se, at du ikke har kigget i den, fordi din "Computerspils mentalitet" har dikteret dig, til kun at se "high-end CPU" kategorien.

Det hele handler ikke om benchmarks og overclock.
Der er også faktorer, som pris-effektivitet.

Ellers kan han købe en Phenom II dualcore.
Det er fuldstændig vanvittigt at bringe den der gamer-filosofi over i en htpc.

Det du har gang i her er det samme, som at foreslå sportsvogne som fragtbiler, til et ny opstartet firma.
De er p***e dyre, og kan alligevel ikke levere hurtige, fordi begge skal holde fartgrænsen (afspille samme medie).
Der er igen pointe i at købe noget som er så meget dyre end det behøves.


Jeg vil stadig anbefale et lidt billigere system fra enten Intel eller AMD, da det er noget billigere.
Med mindre selvfølgelig, at man vil have en maskine som har et stort ubrugeligt ressource overskud.



__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
JeppeJensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 20 April 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Det maskinen skal bruges til, er at afspille film, tv og optage tv, samt være nas for andre enheder.

Og kræver åbenbart en del cpu at optage tv kan jeg se på den nuværende maskine, cpu kørte på ca 80% da jeg optog 2 ting samtidig med jeg så en 3. og vil helst ikke kunne makse systemet ud selvom jeg bruger alle 6 tunere (vil nok aldrig ske :) ) og at der samtidig skal streames til min wd for at ungerne kan se tengefilm.

Men som jeg hører det så vil en i3 godt kunne klarer opgaven selvom en i5 vil være hurtigere, jeg kan bare være bange for det alligevel er harddisken der skal optages på og læses fra der er flaskehalsen, men har ikke råd til 3tb ssd :)

Cpu, bundkort og gf som NAD-Mand foreslår er ihvertlafd både for dyrt samt, tror ikke nvidia har samme løsning på hdmi ud med 5.1. Men under alle omstændigheder for dyrt. Ram'men kunne jeg sagtens vælge, hvis det er bedre.

Hvad med kabinet, det er der ingen der har kommenteret eller psu for den sags skyld, for er vel de 2 enheder der kan give støj.

Takker for svar, og kom nu ikke op at skændtes :)

vh
Jeppe
Til top Vis JeppeJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeppeJensen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 20 April 2012 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Mht. tunere vil jeg anbefale montering i expansion slot på bundkort fremfor USB. USB er ikke klippestabilt til dette brug.

Nvidia ION bundkort er meget populære, men der opleves fra mange kanter problemer med netop Nvidia ION og streaming via silverlight. Noget jeg selv oplever. Heldigvis kan man efterhånden selv vælge om man vil downloade og se film offline eller streame direkte. Men, f. eks. filmstriben.dk har ikke denne mulighed.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
JeppeJensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 20 April 2012 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Har ingen problem med tunere det hele køre igennem HdHomeRun og altså via netkortet:
http://www.silicondust.com/

Og har i forvejen et Hauppauge til analoge kanaler som jeg brugte før i en pci-e x1 tror jeg slottet hedder.

Og ja er enig usb tunere ikke kan levere varen, og ser det mest som en nødløsning til laptops. Og slet ikke noget jeg overvejer, men tak.

Vh
Jeppe
Til top Vis JeppeJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeppeJensen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 20 April 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Problemet med mange media center bundkort baseret på nvidia ion er manglen på ledige expansion slots. Jeg hænger på dette nu, og havde slet ikke overvejet at undersøge om der var ledige slots, så hænger nu på USB løsning. Den er mindst 95% stabil, men det er alligevel irriterende at man engang imellem skal bruge et par fif for at få dem aktive.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
JeppeJensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 20 April 2012 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Ja ok havde nu slet ikke forestillet mig et ion baseret løsning, men så er vi vel enige om jeg ikke får problemet med dette mb: http://www.edbpriser.dk/bundkort/gigabyte-ga-b75m-d3v-rev-10 -id-6728914.aspx

Men du kunne da overveje at gå over til hdhomerun løsningen, husk bare den kun kan tage digitale dvb-c og dvb-t kanaler, ikke analoge. Jeg har købt min her:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61851&m enu=mediacenter
Til top Vis JeppeJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeppeJensen
 
JeppeJensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 20 April 2012 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Til Dan R. Hansen

Jeg kører win 7 32bit nu men er klar over jeg skal kører 64bit for at udnytte mere end 3gb ram.

Grunden til de 32bit var vist bare for at undgå bøvl med drivere, men satser på jeg kan få det hele op at kører med et 64bit system.

Vh
Jeppe
Til top Vis JeppeJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeppeJensen
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 20 April 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

JeppeJensen skrev:
Til Dan R. Hansen

Jeg kører win 7 32bit nu men er klar over jeg skal kører 64bit for at udnytte mere end 3gb ram.

Grunden til de 32bit var vist bare for at undgå bøvl med drivere, men satser på jeg kan få det hele op at kører med et 64bit system.

Vh
Jeppe



Hvis du bare skulle afspille film og have en fed HTPC løsning, ville jeg klart anbefale XBMC på Ubuntu.

Men siden du har alle de tunere, vil jeg ikke kunne garantere at Ubuntu vil have alle driverene.

Jeg vil nu stadig vælge et AMD system, da det er billigere, og har fuld sata3 understøttelse.
Sata3 understøttelse vil være godt for dine optagelser, for som du selv siger, kan Harddiskene meget hurtigt blive flaskehalsen.

Måske vil der være fordele i et nyt grafikkort.

Men nu hvor jeg ved at du skal optage meget, ville jeg nok ikke anvende Athlon processorne.
Her skal du nok gå med en AMD Phenom II (3 eller 4-kernet).

Bundkort : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=667586
CPU        : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=707788

i3 systemer er da også ok, men i denne sammenhæng er der mest at hente i AMD.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 20 April 2012 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ting at sige.
Køb AMD og du vil blive ked af det. bare mine 5 cent..
Meeen, det er jo dine penge, så køb hvad du har lyst til, jeg skal jo ikke stille mig ud og tro jeg ved noget om pc'er.....
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 20 April 2012 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Jeg har en ting at sige.
Køb AMD og du vil blive ked af det. bare mine 5 cent..
Meeen, det er jo dine penge, så køb hvad du har lyst til, jeg skal jo ikke stille mig ud og tro jeg ved noget om pc'er.....


Så så, nu ikke så tøsefornærmet.
Det kan ikke altid handle om hvad der score højest point i en test.
Og husk nu, at han ikke søger efter den bedste ydelse i et eller andet spil.
Og han er ikke en af dem som tror AMD er på toppen når det kommer til toppen af poppen.

Hvad der er snak om her, er værdi for pengene.
Han skal jo heller ikke "overclocke".

Du skulle tag at åbne lidt for dine horisonter NAD mand, og se at det er to forskellige markeder vi taler om.
Så vil du nok også se at AMD har sine fordele på visse punkter.
Det er barnligt at fuldstændig afvise en produkt på et helt fanatisk niveau, uden egentlig at have en god grund.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 21 April 2012 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
NAD-Mand skrev:
Jeg har en ting at sige.
Køb AMD og du vil blive ked af det. bare mine 5 cent..
Meeen, det er jo dine penge, så køb hvad du har lyst til, jeg skal jo ikke stille mig ud og tro jeg ved noget om pc'er.....


Så så, nu ikke så tøsefornærmet.
Det kan ikke altid handle om hvad der score højest point i en test.
Og husk nu, at han ikke søger efter den bedste ydelse i et eller andet spil.
Og han er ikke en af dem som tror AMD er på toppen når det kommer til toppen af poppen.

Hvad der er snak om her, er værdi for pengene.
Han skal jo heller ikke "overclocke".

Du skulle tag at åbne lidt for dine horisonter NAD mand, og se at det er to forskellige markeder vi taler om.
Så vil du nok også se at AMD har sine fordele på visse punkter.
Det er barnligt at fuldstændig afvise en produkt på et helt fanatisk niveau, uden egentlig at have en god grund.
Hvem snakker om overclocking og spil?
Jeg afviser produktet i den forstand, at jeg har nok ekspertise til at kunne gøre det. Det vil med andre ord sige, jeg også engang var faldet på vognen med AMD. Fortrød jeg det? Ja det gjorde jeg. Mere er der ikke at sige om det..
Billigt det er det ja, men du får sq også hvad du betaler for..... En i5 2nd gen cpu, er noget af det bedste du kan få for billige penge. Den er lige en tand bedre end den første version i7. Det siger lidt om hvor heftif den er. Og den kan snildt klare at optage diverse programmer mens du satdigt sidder og bruger pc'en. Du har i en bil fx sjældent behov for 150 hk da du ca kun bruger 33% dem dagligt. Men nøj hvor er det dejligt at have det overskud bilen har, når der er behov for det. Det samme gælder for en pc.

Så kom nu ind i kampen og lad der være at tilbyd opretter kvantitet. Det er da for lavt.

Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 21 April 2012 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Dan R. Hansen skrev:
NAD-Mand skrev:
Jeg har en ting at sige.
Køb AMD og du vil blive ked af det. bare mine 5 cent..
Meeen, det er jo dine penge, så køb hvad du har lyst til, jeg skal jo ikke stille mig ud og tro jeg ved noget om pc'er.....


Så så, nu ikke så tøsefornærmet.
Det kan ikke altid handle om hvad der score højest point i en test.
Og husk nu, at han ikke søger efter den bedste ydelse i et eller andet spil.
Og han er ikke en af dem som tror AMD er på toppen når det kommer til toppen af poppen.

Hvad der er snak om her, er værdi for pengene.
Han skal jo heller ikke "overclocke".

Du skulle tag at åbne lidt for dine horisonter NAD mand, og se at det er to forskellige markeder vi taler om.
Så vil du nok også se at AMD har sine fordele på visse punkter.
Det er barnligt at fuldstændig afvise en produkt på et helt fanatisk niveau, uden egentlig at have en god grund.
Hvem snakker om overclocking og spil?
Jeg afviser produktet i den forstand, at jeg har nok ekspertise til at kunne gøre det. Det vil med andre ord sige, jeg også engang var faldet på vognen med AMD. Fortrød jeg det? Ja det gjorde jeg. Mere er der ikke at sige om det..
Billigt det er det ja, men du får sq også hvad du betaler for..... En i5 2nd gen cpu, er noget af det bedste du kan få for billige penge. Den er lige en tand bedre end den første version i7. Det siger lidt om hvor heftif den er. Og den kan snildt klare at optage diverse programmer mens du satdigt sidder og bruger pc'en. Du har i en bil fx sjældent behov for 150 hk da du ca kun bruger 33% dem dagligt. Men nøj hvor er det dejligt at have det overskud bilen har, når der er behov for det. Det samme gælder for en pc.

Så kom nu ind i kampen og lad der være at tilbyd opretter kvantitet. Det er da for lavt.



Så "kom ind i kampen", går ud på at slavisk at hoppe på Intel-fanboy vognen og ikke bruge mit hoved?

Du må vist ikke have så megen erfaring inden for andet end "gaming" verdenen, med de udtagelser du skyder fra hoften.

"Jeg syntes da bare at vi alle skal købe det vildeste af det vildeste til mange, mange tusinde kroner fordi det altid er godt at have overskud.

Skidt med om man har andre ting i livet at bruge penge på, end en spille-maskine.
Skidt med om man evt. har en familie, en bil, et hus osv. som også kunne bruge pengene.
Det er jo fuldstændig gak at købe intelligent ind, hvis man kan købe den bedste CPU på markedet og så være sikker på at den har 8 gange så mange kræfter. Så kan man nemlig blære sig til sine venner..."

Igen skal jeg sige, at det er helt klart, at der er power i en i5 CPU, jeg har en i min fattigmands ESXi server derhjemme.

Jeg har også en i7 maskine.

Jeg har OGSÅ en Phenom II ESXi-maskine derhjemme.

Lige for at understrege det: Skal pengene gives effektivt ud i denne sag, er AMD det bedste valg.
Man kan kravle op i en i3, hvis man er AMD allergisk.
Hvis man vil have en heftig maskine, og pengene ikke betyder noget, så skal du da klart gå efter en i5/i7.

Jeg undskylder JeppeJensen, for denne diskussion.
Jeg tror ikke vi kommer nogen vejene her.

Hvis du har andre spørgsmål omkring HTPC osv, kan du jo bare skrive.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes