Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 20:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Entry level hovedtelefon? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Mit headset med mic er gået kaput.. og skal derfor ha noget nyt...  bruger dog så sjældent mic'en at jeg hellere vil ha noget ordentligt lyd :)

jeg søger et sæt Headphones som jeg kan bruge om Aftenen ved pc'en (stationær) lytte til musik tyisk (320kbps mp3 og flac osv.. ) spille et lille spil eller 2
til en start har jeg ikke en Headphone amp da budgettet ikke rækker..  men har dog et dedikeret lydkort i maskinen så det er forhåbentligt lidt bedre end onboard.

smagen på musik strækker sig stort set over alle bjerge fra klassiskt, pop, jazz,rock, dance, techno og hele vejen rundt til deathmetal osv osv osv

Budgettet er på max 1000kr ( og ca 600kr hvis konen spørger ) ;)

har kigget lidt rundt... og har fundet lidt... men  ved desværre ikke om det ville fungere med mine krav...  ( god allround gerne med en bas der er tilstede)

hvis headamp er et MUST har jeg en ældre 19kg's Pioneer surround sag stående der kunne agere headamp indtil en rigtig blev hjemkøbt...

mine hjælpeløse bud... hvad siger i ?    andre/bedre bud ?  og kan i sige lidt om de 2 der ?

Grado SR60i

Senheisser HD518

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har et meget billigt forslag til dig. Nemlig et par Superlux HD681.
De er ikke super komfortable, men de spiller VILDT godt il prisen. HD681 er blevet kendt for sine hæderlige egenskaber, til en rigtig, rigtig god pris.
Nemlig 150kr
De er en nær kopi af en bestemt AKG model, som er meget dyrere.
"Bas" er der nok af.

De er 32Ohms enheder, så de kan trækkes af det meste.

Der er også nogle dæmpning mods med et lille stykke tape, man kan lave, for at hæve lydkvaliteten til endnu bedre højder.
Der er også noget med at man kan købe bedre øre puder mm.

Jeg har selv købt et sæt, og må konstanter at der er noget om snakken.
http://www.thomann.de/dk/superlux_hd681.htm

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Vil ikke ud i kopi produkter..  selvom de måske lyder godt... så siger du jo selv... de er ikke super komfortable...
og jeg skal jo netom sidde med dem om aftenen i længere tid ad gangen..

sååå  tak. men nej tak :)

HD Medie Center
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

ZzZzleepY skrev:
Vil ikke ud i kopi produkter..  selvom de måske lyder godt... så siger du jo selv... de er ikke super komfortable...

Kopi er det ikke lige frem.
Faktisk er enhederne bare de samme, fordi alle kan købe dem.
AKG køber enhederne fra en producent. Det kan andre jo også gøre.
Bare fordi de er billigere gør det ikke altid ringe. Det er bare navnet der gør tingene dyre.
Tag Appel fx. De bruger ældre hardware i deres maskiner, men l**tet koster stadig kassen.
Der er også andre Superlux modeller som er mere komfortable.

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

ZzZzleepY skrev:

Et par veleur puder til superlux, så kan det ikke blive mere hyggeligt(har ingen problem med at side med dem hele aften). Har lige modtaget superlux 662f den spiller også godt og genere ingen, da den er helt lukket..

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Tro vist mere det var akg superlux lå op af..

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
ZzZzleepY skrev:

Et par veleur puder til superlux, så kan det ikke blive mere hyggeligt(har ingen problem med at side med dem hele aften). Har lige modtaget superlux 662f den spiller også godt og genere ingen, da den er helt lukket..

Sandt nok.
De er ikke så ukomfortable. Kun om sommeren.
Og de himmelen i forhold til mine Sennheiser HD650, som er 12 - 15 gange dyre. De sidder af HT.

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Kan sige så meget at af de 2 du har udvalgt ville jeg personligt nok vælge SR60, MEN:
- De er ikke behagelige over længere perioder
- Lyder er IMO ikke særlig all-round som udgangspunkt så lyt en del på dem inden køb

Dan R. Hansen skrev:
Superlux HD681[...]De er en nær kopi af en bestemt Grado model

Kilde?
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

har lige læst lidt om dem...
de lyder jo til at være ok... men gruer lidt for komforten..
men tror da jeg vil give dem et skud...  så ka jeg spare op til et par Senheisser HD 800 imens... eller noget andet sjovt...

HD Medie Center

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

jacobjron skrev:
Kan sige så meget at af de 2 du har udvalgt ville jeg personligt nok vælge SR60, MEN:
- De er ikke behagelige over længere perioder
- Lyder er IMO ikke særlig all-round som udgangspunkt så lyt en del på dem inden køb

Dan R. Hansen skrev:
Superlux HD681[...]De er en nær kopi af en bestemt Grado model

Kilde?

Jeg huskede forkert.
Det var AKG.
http://www.head-fi.org/t/436092/superlux-hd681-impressions-a kg-copy-budget-open-air-headphone/15

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
ZzZzleepY skrev:

nu skriver du jo  662 er helt lukkede.....  hvor  åbne er Superlux HD681 ?  altså.. hvor meget kan andre høre...  som sagt skal bruge dem om aftenen og der sover børn et par rum væk...

HD Medie Center

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg læst og læst og læst lidt mere endnu  om de Superlux... og konklusionen bliver at jeg dropper dem og vil ha noget der er bygget bedre fra starten af..

hvis jeg skal til at købe nye puder... lave mod for at diskanten bliver bedre... så er det et no go...

så vi starter forfra

Gode Allround Headphones..  budget 1000kr
kom gerne med bud..  og vil stadig gerne høre til de 2 jeg nævnte i starten.. :)

HD Medie Center

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

så måske et godt bud er Takstar  http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=43&t=1293
Der et par stykker på vej til Danmark, så hvis man ligger en billet ind på dem nu koster de 550 dkr mod normalt 950 dkr.

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Har i mange år haft et par Grado SR60 (må være en ældre udgave) en dejlig hovedtelefon, god lyd og er til at holde ud på
hoved i lange periode.

Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Enig med D A O. Har selv et sæt Grado SR80i, som blev købt, fordi de ikke havde 60i'eren (fik dem for
800 fra nye, så de kunne være under dit budget). De spiller forrygende! Bruger dem både med en
cowon-afspiller og pc. Overvejede selv superlux, som jeg lånte en aftens tid, men brød mig ikke om
den lukkede konstruktion, og komforten fandt jeg heller ikke god. Grado'erne kan jeg spille med i
timevis uden gener, og her er der ikke noget, der stikker af rent lydmæssigt. De er dog åbne, så
omkringsiddende kan lytte med. Men ikke 2 rum væk :)
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Sendt: 15 Marts 2012 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Superlux deler ikke drivere med AKG 240, så ville de jo ikke lyde bedre end AKG240..
De har den samme kasse og headband, eller ligner hinanden meget..

AKG 240 laves på Superlux fabrikken, så de har sikkert brugt de samme støbeforme, men der ophører ligheden også..

Man kunne så diskutere hvad der skal til for at kalde ting for kopier, for Superlux prøver jo ikke at ligne AKG 240, så ville de jo ikke have den røde ring, de prøver jo faktisk at se anderledes ud, vis du sætter dig til at se nogle gamle film med ubåde fra 2.verdenskrig vil du se nærmest den samme konstruktion, vil det så sige at AKG er kopier af dem ???

Fra 2. verdens krig før der var noget der hed AKG...

Her er Goebbels par som Grado har kopieret

Hvis en taske har samme rum som en lui viton men et andet ydre er det så en kopi..

Er den ene firkantede højtaler en kopi af den anden firkantede højtaler ??

I min optik er kopier når en vare udgiver sig for at være noget den ikke er og det synes jeg faktisk ikke Superlux gør..

Jeg har skrevet med Superlux for noget tid siden og teknikken altså det der laver lyden er enheder de selv har designet og ikke kopieret noget steds fra..

Hvis man ikke tror på at HD681 kan spille, så prøv at grave min gamle Superlux tråd op, der vil der være 100vis af positive indlæg om dem, de var en regulær landeplage her på siden for et par år siden..

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Marts 2012 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Superlux deler ikke drivere med AKG 240, så ville de jo ikke lyde bedre end AKG240..De har den samme kasse og headband, eller ligner hinanden
meget..AKG 240 laves på Superlux fabrikken, så de har sikkert brugt de samme støbeforme, men der ophører ligheden også..Man kunne så diskutere
hvad der skal til for at kalde ting for kopier, for Superlux prøver jo ikke at ligne AKG 240, så ville de jo ikke have den røde ring, de prøver jo faktisk at
se anderledes ud, vis du sætter dig til at se nogle gamle film med ubåde fra 2.verdenskrig vil du se nærmest den samme konstruktion, vil det så sige
at AKG er kopier af dem ???Fra 2. verdens krig før der var noget
der hed AKG...Her er Goebbels par som Grado har kopieretHvis en
taske har samme rum som en lui viton men et andet ydre er det så en kopi..Er den ene firkantede højtaler en kopi af den anden firkantede højtaler ??
I min optik er kopier når en vare udgiver sig for at være noget den ikke er og det synes jeg faktisk ikke Superlux gør..Jeg har skrevet med Superlux
for noget tid siden og teknikken altså det der laver lyden er enheder de selv har designet og ikke kopieret noget steds fra..Hvis man ikke tror på at
HD681 kan spille, så prøv at grave min gamle Superlux tråd op, der vil der være 100vis af positive indlæg om dem, de var en regulær landeplage her
på siden for et par år siden..

Hej claus

Jeg vil sgu prøve de superlux hd681. Kan forstå du har god erfarring i dem, er der nogen ting du vil anbefale mig at bestille med fra http://www.thomann.de ?? Tænker på andre pudder og lig. ??
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Sendt: 15 Marts 2012 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Grav den gamle tråd frem, der er alle de informationerdu kan bruge og sikkert flere til..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes