Forfatter |
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej..
sidder i skrive de stund og lytter til radio fra en helt standart gammel radio. under lytningen ville jeg lige høre et nummer jeg kun har liggende på min fon, og satte derfor jackstikket i fonen, startede musikken og slog forstærkeren til det rigtige input... da mummeret sluttede, kunne jeg høre at der stadig kom lyde fra højttalerne. da jeg gik helt hen til dem, kunne jeg høre at det var radioen der kom svagt igennem, selvom forstærkeren ikke stod på tuner. forstærkeren var skruet meget højt op. højere end jeg ellers normalt ville gøre, da out fra min fon er meget lavt..
hvordan kan det være? jeg kan sætte min forstærker på disc, cd, tuner, 4, 5, 6, og balanced in. på balanced og indput slipper der ikke lyd igennem, men på alle de andre indputtyper gør der.
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det forforstærkeren der går igennem uanset hvad?
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din RIAA er ikke rigtig afkoblet over for indstråling og virker derfor som radio modtager, pga en RIAAs høje følsomhed.
Det burde et værksted hurtig kunne rette, ved at placere 2 små kondensator over de transistor den forstærker disse
signaler.
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Din RIAA er ikke rigtig afkoblet over for indstråling og virker derfor som radio modtager, pga en RIAAs høje følsomhed.
Det burde et værksted hurtig kunne rette, ved at placere 2 små kondensator over de transistor den forstærker disse
signaler.
|
|
|
hej. selvom jeg gerne ville have det, så har jeg altså ikke nogen ria i systemet.
kablet fra radioen er af meget billig og tynd og uisoleret agtig kvali..
|
Til top |
|
|
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle forstærkere slår ikke indgangene fra selvom der bliver skiftet over på en anden og det kan give lidt "overhør", dvs at
fordi indgangen ikke er afbrudt går signalet stadig ind i forstærkeren og kan i nogle tilfælde høres svagt
Du vil nok kunne gøre det samme med CD indgangen og det er egentlig ikke en fejl, men meget normalt på mange forstærkere.
Prøv at spille en cdplade og skift til en anden indgang og hør om ikke det er det samme der.
Hvad er det for en forstærker ?
__________________ Basti@live.dk
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay så læste jeg bare for mig selv at det var grunden
Så har du et andet indgangstrind eller mellemtrin i din amp der har for vane at forstærker signaler der ligger uden for
dens ansvars område, og ja det kan være en riaa, mikrofon indgang og endda et linjetrind der bruger sin energi på de
forkerte signaler.
Som skrevet en tekniker burde rimeligt nemt kunne finde den synder.
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
er lige smuttet ud af døren prøver med en anden kanal når jeg kommer hjem.. det er en nad m3 forstærker..
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
highenden skrev:
Nogle forstærkere slår ikke indgangene fra selvom der bliver skiftet over på en anden og det kan give lidt "overhør", dvs at
fordi indgangen ikke er afbrudt går signalet stadig ind i forstærkeren og kan i nogle tilfælde høres svagt
Du vil nok kunne gøre det samme med CD indgangen og det er egentlig ikke en fejl, men meget normalt på mange forstærkere.
Prøv at spille en cdplade og skift til en anden indgang og hør om ikke det er det samme der.
Hvad er det for en forstærker ? |
|
|
jeg kan i øvrigt høre et relæ klikke når jeg skifter indgang så et eller andet bliver slået til eller fra..
men hvis det forholder sig som du skriver, så er det da underligt at der ikke slipper lyd igennem når den står på balanceret indgang og indgang 6.
|
Til top |
|
|
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
highenden skrev:
Nogle forstærkere slår ikke indgangene fra selvom der bliver skiftet over på en
anden og det kan give lidt "overhør", dvs at
Du vil nok kunne gøre det samme med CD indgangen og det er egentlig ikke en fejl, men meget normalt på mange
forstærkere.
Hvad er det for en forstærker ? |
|
|
jeg kan i øvrigt høre et relæ klikke når jeg skifter indgang så et eller andet bliver slået til eller fra..
men hvis det forholder sig som du skriver, så er det da underligt at der ikke slipper lyd igennem når den står på balanceret
indgang og indgang 6. |
|
|
Ja både og.
De indgange kan være bedre isoleret fra de andre __________________ Basti@live.dk
|
Til top |
|
|