| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik en ortofon MC10 den anden dag, med fin nål.
Men fanen er desværre skæv.
Kan dette rettes??
Har set at prisen for en MC10 er 3500,- Kan en rep. betale sig??
Fik samtidig en stepup transformator med, STM-72 hedder den. Er den noget værd??
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du med skæv, er det selve nålefanen der er skæv/Bøjet, eller sidder nålefanen skævt i PU huset.
Hvis det er selve nålefanen der er skæv er der vist ikke så meget at gøre.
Kommer nålefanen skævt ud af PU huset betyder det ikke noget, så er det sikkert fra da PUen blev fremstillet, har selv en MC10 hvor nålefanen sidder ca. 0,5 mm. skævt i forhold til center, den spiller akurat lige så godt som den anden MC10 der er perfekt centreret.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåle fanen er bøjet. Den sidder ikke skævt i huset. Den ser ud til at have fået et tryk eller er blevet trukket sideværts og har derved fået en bøjning. så den er lettere S formet.
Kan det betale sig at få repareret en MC10 eller er det bare over højre skulder med den???
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber en ny ortofon, får du en fin indbyttepris for den. Så du skal ikke smide den ud.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv IKKE på at rette den ud. Den KNÆKKER. Jeg taler desværre af dårlig erfaring med en MC20 super
carsten
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Prøv IKKE på at rette den ud. Den KNÆKKER. Jeg taler desværre af dårlig erfaring med en MC20 super
carsten |
|
|
Den knækker ikke, hvis man varmer godt op med en bunsenbrænder først. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
CARS10 skrev:
|
Prøv IKKE på at rette den ud. Den KNÆKKER. Jeg taler desværre af dårlig erfaring med en MC20 super
carsten
|
|
|
Den knækker ikke, hvis man varmer godt op med en bunsenbrænder først.
Mvh. Niels

|
|
|
Et varmt bud på en hidtil ukendt p.u. reparationsmetode 
Du skal nok passe på (blandt meget andet!), at varmen fra bunsenbrænderen ikke får limen, der holder nålespidsen, til atter at blive flydende ...
Hvis du i øvrigt på trods af den skæve nålefane kan justere p.u.'en ind, så den spiller, som den skal, så vil jeg da vente med at udskifte den, til den kollapser helt.
Fortsat god lyttelyst!
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bunsen brænderen og vinkel sliberen er fundet frem  Jeg prøver en dag jeg keder mig at justere den ind. Lige nu nyder jeg Microen med min DL103 på. Og den gør det så smukt....
|
| Til top |
|
| |