Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 11:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Netgear Nas problem med WD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg havde et ønske om at ligge mine film over på en Nas server, så man kunne streame dem til alle husets tv'er. Så jeg startede med at købe en Netgear Stora Nas og en WD live. Et lille system jeg ville starte med. De skulle begge kunne køre DLNA. Men WD ser kun NAS som UPnP.

Problemet er at netgear er opsat som media server når man tager den ud af kassen. Jeg har lagt filmen ind i det rigtige bibliotek, har også prøvet at ligge den i roden. Jeg har filmen liggende som audio og video vob filer. Når jeg går ind i den enkelte mappe kan jeg kun afspille hver enkelt fil og ikke hele filmen med menu og undertekster. Det går fint hvis jeg kobler harddisken direkte til WD via USB.

Jeg har meget lidt forstand på netværk og slet ikke opsætning af et netværk hvor man bruge en NÁS server. Jeg har læst et sted at man skal opsætte sin NAS som network share.

Jeg prøvede med emnet under "digital" men fik ikke noget svar.

Hvordan får man WD til at spille hele filmen via netværk?

Vil det så virke sådan at man kan spille sine film med menu og undertekster?

Hvordan laver man Nas medie servere til network share istedet for medie server?

Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1417
Sendt: 29 Januar 2012 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige, at jeg selv har haft problemer med NetGear og WDTV

Jeg endte med at tilslutte to USB-diske direkte til WDTV. Så nu har jeg plads nok til musikken på NAS'en.

Jeg lytter lige med, hvis nogen har en løsning, for det irriterede mig faktisk at jeg ikke bare kunne have en NAS til det hele (og nu er jeg også ved at løbe tør for plads på USB-HD...)

Måske er løsningen bare at købe en Synology?

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Har du fundet en løsning?


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Hej Har du ladet den være tændt siden den 25 jan??

for jeg havde samme problem - men det viste sig at være nas'en som lige skulle finde sig selv, efter 14 dage har den fundet alt
og alt virker som det skal.

bare lige en tanke.

mvh Ulrik
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg anvender også ReadyNas + WD. Jeg har rippet mine DVD film og lagt dem over i en ISO fil. Derved kan man beholde alle menuer og valgmuligheder som på en DVD afspiller og i ukomprimeret format.

Tricket er at man IKKE skal anvende ReadyNas medie afspilleren når du vil se film. Du skal gøre således på din WD:

Video - Network Shares - "Dit netværksdrev"

Derved kobler du dig til ReadyNas som et drev, ligesom når du tilslutter noget USB drev til boksen.
Det kræver selvfølgelig at dit drev er åbent for adgang.

Hvis du gør således fra WD :

Video - Media servers - ReadyNas

Så er du betinget af at det som ligger i dit bibliotek kan afspilles via den indbyggede media server i ReadyNas. Og den understøtter ikke så mange formater som WD. Så er det ReadyNas som sætter begrænsningerne.

Giver det mening ?.

Ellers må jeg prøve at omformulere mig.

Mvh Ole

Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP
 
JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 14 Februar 2012 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Til Ulrik. Jeg kan ikke rigtig få noget ud af dit svar. Den har været tændt og slukke i en mdr. på nær et par dage. Det gav ingen forskel.

Til OleDP. Tak for dit svar. Jeg kan desvære ikke prøve det i øjeblikket, da jeg har sparket det hele vidrere til en kammerat i håb om  han kunne løse problemet. Men det vil være spændende at prøve. Jeg ved ikke om det også er en Netgear Stora MS2110 og en WD TV live HD du har?

Men jeg er en tumbe til det her. Så hvis du kunne hjælpe mig hvor i NAS'ens menu jeg går ind og retter det du skrive ville det være en stor hjælp. Før jeg afleverede den, var jeg inde under alt i menuen , men jeg husker ikke det punkt du skriver om. Jeg havde også læst i et andet forum at WD ikke kunne spille ISO filer med undertekster og for mig er det underordnet hvad filer det ligger i, bare man kan spille dem med menu og undertekster.

Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice
 
OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej igen


Det er en WD TV Live HD som jeg har, forbundet til mit trådløse netvært via en USB dongle.

Det er en Readynas Duo som jeg har så brugerinterfacet er nok ikke det samme som på din NAS. Men der er faktisk ikke noget som du skal gøre på din NAS. NAS skal KUN anvendes som bibliotek for det som du vil afspille. Du skal IKKE anvende nogle af de funktioner som er i din NAS.

Du skal oprette adgang til din NAS som det bibliotek hvor du vi afspille fra. Det er den eneste funktion som NAS har. Det kunne ligeså godt være et USB drev. Resten sker direkte fra WD TV boksen.

Så når du tænder din WD, så vælg Video - Media servers - "Din NAS"

Selvfølgelig først når den har adgang til dit netværk hvor din NAS er forbundet.

Jeg har rippet mine DVDére og jeg har ingen problemer med at der mangler menuer, undertekster eller andet. Det er PRÆCIST som om det blev afspillet på en DVD afspiller, med alle funktioner indenfor lyd, billede, menuer osv.

Mvh Ole


Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1417
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

OleDP skrev:
Hej igen

Jeg har rippet mine DVDére og jeg har ingen problemer med at der mangler menuer, undertekster eller andet. Det er PRÆCIST som om det blev afspillet på en DVD afspiller, med alle funktioner indenfor lyd, billede, menuer osv.

Mvh Ole

Hvad med det lille billede "labels" der vises på tv-skærmen? Den kunne jeg nemlig ikke få frem, når jeg lagde filmen på READY-NAS. Det virkede fint, når jeg lagde den på min bærbare/stationære/USB-HD...?

Jeg har primært rippet med My-movies og DVD-farb, og det er primært rippet i et format, hvor jeg kunne vælge sprog og undertekster, samt fjerne div indledninger f.eks menuer. JEg har dog rippet flere film i ISO.

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

OleDP skrev:


Så når du tænder din WD, så vælg Video - Media servers - "Din NAS"



Hej igen

Nu vrøvler jeg igen. Man må netop IKKE finde sine film som i quote.

Man skal bruge WD menuen således :

Så når du tænder din WD, så vælg Video - Network Shares - "Dit netværksdrev"

Det virker fint her. Det ene ste jeg skulle gøre er at oprette er share på min NAS som var tilgængelig for alle og opsætte netværket på WD.

@Thomas : Jeg ved ikke helt hvad du mener med lille billede "labels". Er det fordi du har valgt "thumbnailmode" i visningen ?. Jeg har bare valgt "List mode" som visningstype.

Jeg har også kun gode erfaringer med filtyperne mkv hvor der kan vælges undertekster, lydspor mv.
Jeg har bare valgt at rippe det hele ukomprimeret og så pakke det sammen i en ISO fil ved brug af PowerISO. Det eneste vigtige med pakning af ISO filen er at den øverste mappe i pakken er VIDEO_TS mappen. Hvis der ligger en mappen over VIDEO_TS mappen så fungerer det ikke.

Til ripningen bruger jeg enten DVDFab eller Magic DVD ripper.

Mvh Ole



Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP
 
JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret OleDP

Så må jeg prøve om jeg kan få det til at virke når det kommer hjem.

Jeg kan huske, at når jeg går ind i Network Shares kommer den og beder om bruger navn og password. Jeg prøvede med alt hvad jeg kunne smide efter den men kunne ikke få den til at låse op med nogle. Hvad er det for nogle Bruger navn og Password WD'en spørger efter, for så må jeg prøve at nulstille for at prøve igen. WD'en spørge også efter brugernavn og password hvis jeg vil ind og se hvad der ligger på min PC og der ved jeg ikke har nogle kodeord på.

Er der forskel på om jeg ligger filmene i audio ts og vidio ts som vob filer, eller skal det ligge i iso filer for at få menuen til at virke på filmene.

 

Mvh. John

 

Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice
 
OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hej John

Brugernavn og password skal du først angive i din NAS menu. Altså opsætningen af bibliotekerne ( shares ) på din NAS. I min NAS ser det således ud :




I mit tilfælde har jeg ingen brugernavn eller password på mit share med mine film og musik.

I mine ISO siler ligger der ofte bare en VIDEO_TS mappe med alle VOB filer mm i mappen. Jeg ved ikke om det gør en forskel at filerne ligger i AUDIO_TS mappen men jeg er ikke sikker på at det virker.

Når jeg ripper, så kommer det hele over i VIDEO_TS mappen automatisk og der oprettes ingen AUDIO_TS mappe.



Mvh Ole
Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes